Avbeställa nåt som man inte har beställt - Datorbutiken.

Permalänk
Medlem

Avbeställa nåt som man inte har beställt - Datorbutiken.

Vet inte vad skull postas denna tråd, försöker här och om det är fel, så flytta på tråden bara moderator!

Oki, till min förvåning när jag öppnade Outlook idag, fick jag en leveransbekräftelse från Datorbutiken. Det stod ingenting om vad jag har beställt, utan bara ordernr och kollinr till sökning hos posten.

Men brukar det inte visa om vad man har beställt också? På mailet stod inget om vad jag har beställt ju?

Är det min dator som blivit hackad eller är det datorbutikens som bilivit hackad?

Nån som varit med om nåt sånt här och hur ska man gå tillväga vid såna situationer? Det ä 1 gången nåt sånt som hänt mig och vet faktiskt inte hur ska gå tillväga. Har redan mailat till datorbutiken och sagt jag har inte beställt nåt från dom och dessutom STOD det ju inte VAD SOM HAR BESTÄLLT!

Kopierar av mailet här:

Leveransbekräftelse/Kollinummer datorbutiken.com
info@datorbutiken.com

Leveransbekräftelse från DatorButiken.com, http://www.datorbutiken.com/
Ditt Kund-ID är xxxxxxxx. Vi ber dig att alltid referera till detta Kund-ID vid kontakter med oss.
Speciellt viktigt är att detta Kund-ID används vid framtida beställningar.
Spara därför detta nummer på plats annan än i dataform för säkerhets skull.

VIKTIG INFORMATION!
_Fakturan_ vilken innehåller information om varorna du köpt bipackas _alltid_
i den plastficka som klistrats på kolli. Tillse därför vid mottagandet av
försändelse att du erhåller fakturan. Detta då det hänt att speditör eller kund
felaktigt förväxlat faktura med följesedel. Skulle mot förmodan faktura saknas
i försändelse - kontakta oss!

*raderat* eftersom det har löst sig!

Om du vill följa paketets/paketens väg från oss till dig klickar du på någon av länkarna ovan, eller
via postens hemsida, http://www.posten.se/, Gå in på länken "Hitta:" -> "Paket" längst upp till höger.
Sökning är endast möjlig med ett kollinummer åt gången.

Observera att det i vissa fall kan ta upp till 48 timmar innan posten registrerat ankomst till terminalen.
Innan detta skett kan godssökning ej göras. Skulle det efter denna tid förflutit ej gå att få information
om försändelsen, vänligen kontakta postens kundtjänst på telefon 020-340 340.

Om ni ej inom de närmaste dagarna erhållit en avi från posten gällande ovanstående försändelse - vänligen
kontakta ert lokala postkontor/utlämningsställe. Se till att ha ovanstående kollinummer tillhands för att
de skall kunna finna ert gods.

Återigen - tack för din beställning och välkommen åter,

Personalen på DatorButiken.com

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

ring till dem och be dem kolla upp den där beställningen, typ genom ditt kundnummer....

dom kanske skall skicka dig en present....

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
ring till dem och be dem kolla upp den där beställningen, typ genom ditt kundnummer....

dom kanske skall skicka dig en present....

Jo, men jag märkte detta email vid 17:30 och telefon tiden är bara mellan 13:00-16:00, så kan inte ta kontakt med dom förrän på Måndag. Men iallafall är detta mystiskt!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Farligt om det är beställt på kort.

Se till att ringa dom så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

kolla headerfilen på mailet, kan vara fejksänt

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk

Kolliid: 71047372071SE Kundnr:
Kund: Referens:
Tjänst: () Status:
Vikt:
Postnr: Ort:
Avsänt: -- Utlämnat: --

Status

Det står inte speciellt mycket om man söker på kollinumret heller:confused: Jag tror också att det är fejk.

Anders

Edit: läste detta : Observera att det i vissa fall kan ta upp till 48 timmar innan posten registrerat ankomst till terminalen.
Innan detta skett kan godssökning ej göras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monsterman
Kolliid: 71047372071SE Kundnr:
Kund: Referens:
Tjänst: () Status:
Vikt:
Postnr: Ort:
Avsänt: -- Utlämnat: --

Status

Det står inte speciellt mycket om man söker på kollinumret heller:confused: Jag tror också att det är fejk.

Anders

Att det inte står så mycket när du söker på kolliid kan bero på att posten inte tagit emot det alternativt inte registrerat det än.
Beställde från komplett idag och jag får samma när jag söker (förutom att det står annat kolliid )

Permalänk
Medlem

På headern står det faktiskt att det är från: info@datorbutiken.com!

Om det e fejkat eller inte, det vet inte jag.
Men jag fick inte med nån kopiaunderlag av självaste produkterna som har beställt.
Den enda gång jag har beställt från datorbutiken är över 1 år sen, en monitor, sen dess har jag inte beställt nåt mer därifrån.

Isåfall oroar detta leveransbekräftelse mig faktiskt när det inte står vad som har beställt alls. Tänk om nån idiot har beställt varor över 100.000 i mitt namn och nej det är inte best'llt med min visa kort. För har kollat på banken och pengarna finns som tur kvar, alltid nåt positivt. Men forfarande vet jag inte varför jag fått denna leveransbekräftelse från Datorbuitken?

Finns det nåt sätt att ta kontakt med Datorbutiken äb vänta tills på Måndag tills telefon tiden åter öppnas?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Farligt om det är beställt på kort.

Se till att ringa dom så fort som möjligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
Isåfall oroar detta leveransbekräftelse mig faktiskt när det inte står vad som har beställt alls. Tänk om nån idiot har beställt varor över 100.000 i mitt namn och nej det är inte best'llt med min visa kort. För har kollat på banken och pengarna finns som tur kvar, alltid nåt positivt. Men forfarande vet jag inte varför jag fått denna leveransbekräftelse från Datorbuitken?

Eftersom du inte kan betala med kort hos datorbutiken.com så är det knappast någon sådan riskt iaf...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du kan ju alltid skicka en Leveransförfrågan så borde du ju få veta vad "du" beställt.. fast det förutsätter ju att du vet vilket kundnr du har..

edit: oj, du hade ju kundnr, missade det när du hade censurerat det

Permalänk
Medlem

det är bara tacka o ta emot :P, nämen det kan va nån klant****e med likadan epost adress som din och skrev nån bokstav fel?!?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
nämen det kan va nån klant****e med likadan epost adress som din och skrev nån bokstav fel?!?

Då borde han fått en orderbekräftelse oxå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

han beställde en tomt paket... sen när Db ska acceptera ordern så va dom lata och tryckte på acceptera bara utan att kolla

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Jag fick inte heller någon leveransbekräftelse när jag beställde mitt os jag fick engelska men ville ha svenska och då var det ett jävla gnäll. gör en leveransförfrågan så får du se innehållet.

Permalänk
Medlem

Du har inte skickat in något för repreration/byte?
Du har inget syskon som kan ha beställt ?
Eller så kan det kan vara nån som har jävlats med dig, beställt i dit namn. I så fall, anmäl.

Permalänk
Medlem

Om du inte fått något annat mail verkar det ju troligt att de råkat skicka ut leveransbekräftelsen till fel mailaddress, problem me kunddatabasen eller nått kanske.
Försök få tag på db, annars borde du kunna ringa till Posten och be dem berätta vem paketet är adresserat till (dom kanske inte vill ge ut personuppgifter men man tycker ju att dom borde kunna vara vänliga nog och säga om det är till dig eller inte om du säger din adress).

Permalänk
Medlem

Hmm..visste inte om det där med leveransförfrågan, men nu är det gjort och mysteriet är löst!

Ordern innehåller följande komponenter:

1 st KOSS The Plug [KOSSPLUG]
Not: Garantiutskick
leveransklar

Totalt exkl. moms: 0.00
Totalt inkl. moms: 0.00

Tack för att du väljer DatorButiken.com som leverantör,

Personalen på DatorButiken.com

Oh jisses, denna hörlur beställde jag i Mars och nu får jag garantiutskick?

Vet inte vad jag ska säga om Datorbutiken nu, visst är det otroligt att dom kommer ihåg för dom har missat skicka med garanti papper vid köp av hörlurarna. Men att skrämma mig på detta vis med en leveransbekräftelse som inte stod vad det handlar om, är inget roligt för min del.
Fan, trodde ett tag att nån lyckats hacka i min dator och lyckats få tag i mina uppgifter, geez!

Nåja, nu kan jag känna mig lugn igen efter veta vad som det handlar om!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

"Den enda gång jag har beställt från datorbutiken är över 1 år sen, en monitor, sen dess har jag inte beställt nåt mer därifrån."

Man ska inte ljuga

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
"Den enda gång jag har beställt från datorbutiken är över 1 år sen, en monitor, sen dess har jag inte beställt nåt mer därifrån."

Man ska inte ljuga

Njaa...eftersom det var sånt "litetttt paket" så var det inte lätt att komma ihåg!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

har du betalat för hörlurarna eller??? förstod inte det där med garnti utskick

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.