Permalänk

MSI 865PE Neo2

När ja spelar nått spel över internet eller över LAN så stannar det till för mig i en ½-1 s då och då. Kan det vara bara för jag har ett intergrerat nätverkskort i? Jag har även testat å installera om drivisarna men det hjälper inte. Vad är felet?
\\Mumrik

Visa signatur

Om du har en rosa halsduk, går du med höger eller vänster ben först?

Permalänk

kan du skriva ner hela din PC spec, så är det lite lättare för andra att komma med förslag på problemlösning

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk

Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz, OCZ Technology 256MB DDR PC3200 400MHz CAS2, MSI MS-865PE-NEO2-LS i865PE 4DDR-DIMM 5PCI Audio LAN SATA Socket478 ATX. (NVIDIA GeForce4 Ti 4200 64 MB)

Visa signatur

Permalänk

#sTeep*Mumrik,
on-board LAN jmfrt. med ett separat PCI kort, borde inte spela roll, med tanke på att du har ett ganska nytt 10/100mbit ( Giga?) MB/LAN.
Har du även installerat om IntelINF drivern ?

http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_deta...

Vad har du för internet anslutning ?

Är det bara vid LAN spel du märker av fördröjningen ?
Har du testat minnet ? memtest86 -http://www.webattack.com/get/memtest86.html

kör du överklockat ? vilket nätagg ?

Även om det inte skulle skada med lite mer minne ( ex.vis 2x256MB dualchannel) och kanske ett lite vassare Grafikkort, så borde det vara möjligt att få lite bättre flyt med dina nuvarande komponenter.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk

Det är inte ett giga kort iaf. Och på driver skivan man får med moderkortet så kan ja uppdatera drivaren till IntelINF men när ja har gjort det så märker jag ingen skilldnad. Det ät både på LAN & över nätet som det stannar till då och då. För det stannar till både till i CS 1.5 & 1.6 och det har det inte gjort för mig förr när ja köpte datorn. Mitt nätagg är bara ett 230 V så jag lär nog investera ett nytt nätagg. Men jag har 2 st 256 MB minnen. Och det är sånna minnen moderkortet stöder så det har ja kollat upp. Men med tanke på att ja hade en 1,4GHz:are förr och med 256 MB ram så tror ja detta ska gå

Visa signatur

Permalänk

Jo, ett bättre nätagg. är nog en mkt bra investering för din del.
Kolla denna länk så får du lite beräkningshjälp vad hjälper storlek.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=197170

Du kan köra dualchannel minne ex. 2x 256 i ditt moderkort ( slot1 +3 eller 2+4).
Helst då med samma tillverkare och minnesmodell.

Du har också nytta av att länk denna länk om OC MSI 865PE moderkort.
http://www.msi.com.tw/program/e_service/forum/thread.php?thre...

lycka till.

Visa signatur

Permalänk

Jo, det kan vara därför datorn startar om då och då. Helst när jag spelar nått spel eller så. Jag läste på en länk jag fick av dig Bejon200 och det stog nått med Ultra Turbo där och så står det även i min bios. Vad är det för nått. Jag är inte så insatt i bios!

Visa signatur

Permalänk

Om du inte vet vad bios inställningarna betyder - rör då inget !!
lämna inställningarna som dom är och läs först på artiklar i ämnet innan du ändrar något .

vad gäller ditt nätagg - citat: " Mitt nätagg är bara ett 230 V " - är du säker på att det är ett 230 watt eller syftar du på 220/230volt som du har i väggen ??.
Ta bort sidoskyddet på datorn och läs direkt på lappen som sitter på nätagg. - märke, watt och spec. för 5v/3.3v/12v.

har du modem eller adsl -internetuppkoppling ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av #sTeep*Mumrik
Det är inte ett giga kort iaf.

Inte?
Har samma kort som dig.
Du borde nog läsa i manuallen eller kolla på lådan du fick med..

• Intel® 865PE Chipset
- Supports FSB 800/533/*400(Northwood only)MHz.
- Supports AGP 8X interface.
- A Gigabit Ethernet (GbE) controller is supported through the
CSA (Communications Streaming Architecture) interface.

- Supports Dual Channel DDR 400/333/266 memory interface.

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk

hmm...du har nog så mk som rätt...! förlåt mig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varsegod!

Visa signatur

Permalänk

Men ja hittade inget där det stog att det skulle vara ett sånt. Jag tror att det finns både med vanligt nätverkskort å giga kort fast i olika priser... men jag vet inte. Nu har datorn bara börjat starta om åxå när jag gör nått...?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm,

Visa signatur

Permalänk

kolla om ditt NIC delar IRQ med något annat.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Låter fint!

Visa signatur

Permalänk

MSI™ 865PE Neo2-S Series :

• 865PE Neo2-S [Standard Version, Serial ATA(SB)]
inget LAN onboard
• 865PE Neo2-LS [10/100 LAN, Serial ATA(SB)]
10/100 omboard
• 865PE Neo2-FIS2R [GbE LAN, IEEE 1394, Serial ATA(SB),
Ultra/Serial ATA RAID(Promise)]
Giga LAN onboard

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oki!
Im sorry!

Visa signatur

Permalänk

hehe...tänkte jag åxå det stog till och med 10/100 på enhetshanteraren!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okey!

Visa signatur

Permalänk

men det är fortfarande liksa som förr. Det stannar till i ett tag sen går det vidare. Räknat att det stannar till i 20 frames. Det har jag kommit fram till. VAD KAN DET VARA!!! HATA SKIT!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

virus?

Visa signatur

Permalänk

lal på dig. men nu är det löst. men jag har en till fråga: , jag vette fan vad dom heter. men det är 3 st taggar som IDE kabeln så ska sitta på moderkortet som går upp till flopy disk. dvs där man sätter fast den så är dom borta och min flopy disk fungerar inte. så kan det vara det som är felet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmmm!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Tror jag vet...

Har ett likadant, har för mig att det medföljer ett program som heter internet speeder eller nåt sådant på MSI skivan till moderkortet. Installerade det och Internet segade ned, kan vara det som buffrar upp när du är på internet för att gå fortare nästa gång du besöker sidan.

Om du har det installerat, prova att avinstallera..

/AT

Permalänk
Inaktiv

Tror jag vet...

Har ett likadant, har för mig att det medföljer ett program som heter internet speeder eller nåt sådant på MSI skivan till moderkortet. Installerade det och Internet segade ned, kan vara det som buffrar upp när du är på internet för att gå fortare nästa gång du besöker sidan.

Om du har det installerat, prova att avinstallera..

/AT