Permalänk
Medlem

4:e dagen efter mitt fastspikade installtionsdatum nu som jag inte sett röken av nån uppkoppling. Jag börjar tappa mitt förtroende för dem nu. När man ringer så blir dom bara sura och tycker man ska sitta med sitt modem i all evighet.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

En intressant sak är:
Jag ringer bbb och klagar på hög ping, (35ms mot www.sunet.se) och då fixar de ner den till 22 vilket är sådär. Sen klagar jag på att min ul är 3mbit vilket är lite kass. jag har haft typ 2.85mbit i upload på tptest. Då säger han prova utan brandvägg. direkt får jag då över 4mbit uppströms på tptest.
Va fan är det för fel.. kör norton personal firewall... finns det någon som är bättre? för man kan ju omöjligt köra utan brandvägg. kan brandväggen "förstöra" upload på 1mbit så att säga???

Visa signatur

MB 13" Retina

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ullmark
En intressant sak är:
Jag ringer bbb och klagar på hög ping, (35ms mot www.sunet.se) och då fixar de ner den till 22 vilket är sådär. Sen klagar jag på att min ul är 3mbit vilket är lite kass. jag har haft typ 2.85mbit i upload på tptest. Då säger han prova utan brandvägg. direkt får jag då över 4mbit uppströms på tptest.
Va fan är det för fel.. kör norton personal firewall... finns det någon som är bättre? för man kan ju omöjligt köra utan brandvägg. kan brandväggen "förstöra" upload på 1mbit så att säga???

Nästan alla har samma problem som dig. Jag har ringt flera gånger över de problemen och sagt att så gott som alla har samma problem. Ändå säger de att jag bör kolla så att det inte är min utrustning som gör att uploaden är dålig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FarsanFjutt
Nästan alla har samma problem som dig. Jag har ringt flera gånger över de problemen och sagt att så gott som alla har samma problem. Ändå säger de att jag bör kolla så att det inte är min utrustning som gör att uploaden är dålig.

japp dom ger sig inte har också dålig uppload men dom tror att det är min grejjer.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Mitt BBB är mysko först 2230m från närmaste basstation men jag har som mest kommit upp i 1.28 mb/s på oDC++ mot en person..

Har dock kommit upp i 1.7 typ på flera användare samtidigt..

Helt sjukt snabbt .. jag som trodde jag skulle komma upp i max 500 eller nått med tanke på avståndet..

Bor i salabacke Uppsala..

Ps. Nån som har haft problem med att nätverks uppkopplingen bryts ibland.. Ingen större fara med et men lite irriterande.. Ds..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuke_x
Mitt BBB är mysko först 2230m från närmaste basstation men jag har som mest kommit upp i 1.28 mb/s på oDC++ mot en person..

Har dock kommit upp i 1.7 typ på flera användare samtidigt..

Helt sjukt snabbt .. jag som trodde jag skulle komma upp i max 500 eller nått med tanke på avståndet..

Bor i salabacke Uppsala..

Ps. Nån som har haft problem med att nätverks uppkopplingen bryts ibland.. Ingen större fara med et men lite irriterande.. Ds..

kan inte stämma? då har du väl 8/1?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

jo jag vet .. de sa det när jag kollade upp avståndet.. för att se vad jag kunde få..

Men det är sant...

Hur lägger man upp bilder? html kod alltså så kan jag visa er

Permalänk
Permalänk
Medlem

8/1=1000kB/s
Programmet visar antagligen fel.. VDSL 12/9 är 1500kB/s som max...

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Verkar fuckat men den tid som står där stämmer .. dock sjunker hastigheten lite efter ett tag med inte under 1500 kb/s ..

Ja jag klagar inte =P.. kanske bara jag som sitter på telestationen i salabacke .. Nån annan som bor i närheten?

Mvh Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuke_x
Mitt BBB är mysko först 2230m från närmaste basstation men jag har som mest kommit upp i 1.28 mb/s på oDC++ mot en person..

Har dock kommit upp i 1.7 typ på flera användare samtidigt..

Helt sjukt snabbt .. jag som trodde jag skulle komma upp i max 500 eller nått med tanke på avståndet..

Bor i salabacke Uppsala..

Ps. Nån som har haft problem med att nätverks uppkopplingen bryts ibland.. Ingen större fara med et men lite irriterande.. Ds..

jo jag har problem med att det bryts.. detta händer ju titt som tätt vilket lätt blir irriterande om man lirar online och helt plötsligt bara stannar... eller om man har en ftp igång och så ballar allt ur.

jag är trött som fan på detta... bbb sa att det kan bero på att de grejar med något... me jag är skeptisk... ibland tappar man ju tom kontakt med modemet...

Visa signatur

MB 13" Retina

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuke_x
http://www.grendosa.com/dump/fart.JPG

Jadu, DC++ är inte direkt pålitligt.

Permalänk

Ja de lär fixa nerkopplingen av nätverkat innan eq2 eller wow kommer ut.. för jag vägrar tillåta att man laggae ur när man är på en FET Raid med guilden sen.. =P

Saknar Eq..

Permalänk
Medlem

fan vad sur jag är mitt vdsl låg på 1.25MB/s när jag fick det.. nu har det legat standbye på 8.36mbit flera dagar....

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuke_x
Verkar fuckat men den tid som står där stämmer .. dock sjunker hastigheten lite efter ett tag med inte under 1500 kb/s ..

Ja jag klagar inte =P.. kanske bara jag som sitter på telestationen i salabacke .. Nån annan som bor i närheten?

Mvh Mattias

bor i fålhagen, har också ca 2000 m ifrån, max kommer jag upp i ca 800 kb/s, lider också av samma problem med att det kopplas ner.

Ringde alldeles nyss till suppporten och frågade vad de sysslade med, då sa killen att de hade problem med "nya" tekniken men det skulle va fixat under veckan. De hade pushat på ledningen om nya switchar och dylikt sa han....får väl vänta och se.

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med nerkopplingar, det är jävligt irriterande när man sitter och laddar ner eller spelar!!

Sen är ju pingen alldeles för hög också min ligger på 35-45 mot sunet,
de får ju ta och fixa det här för man betalar ju faktiskt pengar för en FUNGERANDE tjänst inte en halv sunkig sådan !!

Visa signatur

Det fixar sig !

Permalänk

Jag väntar oxå på att få mitt vdsl från BBB. Har snart väntat i 3 månader och ännu har jag inte fått mina saker. Jag ringde i förra veckan och telestationen jag är kopplad till var klar 10:e Juli.

Den 11:e nov har jag väntat i 3 mån...Dröjer det verkligen så länge innan man får hem prylarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starwalker
Jag väntar oxå på att få mitt vdsl från BBB. Har snart väntat i 3 månader och ännu har jag inte fått mina saker. Jag ringde i förra veckan och telestationen jag är kopplad till var klar 10:e Juli.

Den 11:e nov har jag väntat i 3 mån...Dröjer det verkligen så länge innan man får hem prylarna?

Jag har väntat drygt fyra månader nu, jag har fått grejerna men ändå inte blivit inkopplad på det datum som jag fått av BBB. Så även om du nu får dina grejer, räkna med att du får vänta minst en månad till, och om du får grejerna i tid är det ingen garanti att det funkar då heller.
BBB skyller allt på skanova verkar det som. Med rätt eller inte ska jag inte uttala mig om, dock tycker man att man inte ska behöva sitta här med modem minst en eller två månader innan det ska hända nått i telejacket.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Idag fick jag bekräftelse, på fredag får jag det (förhoppningsvis).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sofam
Idag fick jag bekräftelse, på fredag får jag det (förhoppningsvis).

var i malmö?

Permalänk
Medlem

Drottningtorget.

Permalänk
Medlem

Jag har idag väntat 4 månader och har inte fått några grejer än... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sofam
Drottningtorget.

Ahh mannen med guldkappan.

När ska du få det hela enligt deras fina informations sida ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

"Tidpunkt fastslaget!
Vår underleverantör har bekräftat att de kommer att ansluta ditt bredband vecka 45. Efter denna tidpunkt kan du aktivera ditt abonnemang och börja använda bredbandsuppkopplingen.

Vi har i samband med detta även skickat startboxen till den adress du uppgett i din anmälan.

Har du förut haft en Internetuppkoppling via ADSL eller VDSL är vi beroende av att din nuvarande Internetoperatör skickar in din uppsägning i tid. Blir det ett glapp i kommunikationen mellan din nuvarande operatör och vår underleverantör tvingas vi att göra om din beställning av uppkoppling vilket ger en försening på en vecka. Vi arbetar intensivt för att förbättra våra rutiner och gör allt för att du ska få din uppkoppling så snart som möjligt. "

Tjohoo! Det finns en bredbandsgud någonstans!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Vecka 44 enligt deras fina sida.

"Tidpunkt fastslaget!
Vår underleverantör har bekräftat att de kommer att ansluta ditt bredband vecka 44. Efter denna tidpunkt kan du aktivera ditt abonnemang och börja använda bredbandsuppkopplingen."

Permalänk
Medlem

Snorunge...

Själv sitter man på 56k-modem.

Surt å va bonde...

Permalänk

Shit vad jobbigt...Så vissa av er har fått vänta 4 månader? GAH!!! Sitter med värsta servern och folk gnäller över halva Europa om min anslutning...ska man våga berätta att det kan ta en månad till?

Ja ja..Jag hoppas ni får det inkopplat snart.......

från en som vet vad vänta på BBB betyder.

Permalänk
Medlem

ringde just o hörde efter, o killen ja snackade verkar ju kunna lite i alla fall han sa i alla fall att skanova installerar alla dagar nu, och inte som förut, då de bara jobbade åt BBB på fredagar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Skönt... då kanske jag har bbb igång innan skolan börjar.

Permalänk

samma här:(