Permalänk

Crt eller tft?

Skall snart sätta ihop en dator, och vad är då inte mindre viktigt än det man skall sitta och stirra på dagarna långa?

Hoss min pappa har jag en Samsung 959NF (19" klarar 1600x1200 i 85hz). Detta har gjort att jag har blivit lite kräsen vad gäller bildyta. Så fort jag sätter mig vid en 17 eller 15 känner jag mig instängd.

Jag spelar en hel del, en sak jag har upptäckt är att det är svårare att spela med en stor skärm. Man har större bildyta och ser fler detaljer, men det är väldigt svårt att hålla reda på hälsan och sikta samtidigt, vilket man kan med en mindre skärm, det tar också längre tid att se alla fiender för att man har större bildyta att söka av....

Nu till frågan
hur lång tid tar det innan man vänjer sig vid en 15" eller 17"
och
Hur mycket sämre bild får man med en billig 15"tft mot en dyr 17"crt, jag kan MAX lägga ner 3000 kr på en skärm.

Någon som har några rekomendationer? (både crt och tft)

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Ska du lägga ut dem pengarna så måste du köpa CRT. TFT skärmar i den prisgruppen hänger inte med i FPS spel och du kommer få en skärm som släpar efter med bilden.

Köp en CRT.

Permalänk

det var väll vad jag trodde också=/

Någon som kan rekomendera någon skärm, gärna 17" (blir lättare på lan)

skall vara platt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle du inte ha crt då ?

Men hur ter sig en 15" tft med 16ms ? Funkar inte dem bra i spel ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
Skulle du inte ha crt då ?

Men hur ter sig en 15" tft med 16ms ? Funkar inte dem bra i spel ?

Han menar nog att det skall vara raka bildrör. Jag letar också för en bra CRT 19" Raka bildrör för en human summa pengar

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ingen anledning att inte köpa en 959NF om amn ska ha CRT idag. Den är såpass billig och har suverän bild. Kollade på en hel del skärmar när jag köpte min och den är helt klart värd sina pengar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

jag har 959NF hemma hoss pappa som sagt... skitbra är den...dock väger den 23kg.. men det känns som 300 när man skall på lan

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Haha ja mobil är väl synd att kalla den

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Ja den värkar ju bra, 25kg är ju inga problem :D. Är Diamondtronbildrören som den har raka?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Ja den värkar ju bra, 25kg är ju inga problem :D. Är Diamondtronbildrören som den har raka?

Jepp.

Permalänk
Medlem

http://www.mycom.se/produkter/433244/
Det där är en skärm som jag iaf tycker är väldigt bra.

Men min 20"s Apple skärm från -94 som är hittad på tippen är lagom bra för mig iaf.