Permalänk

Spel minnen!

Vilket spel har du mäst minnen ifrån! Kan va vilka minnen som hels.. Mina är!

Super Mario 64 till Nitendo 64 då:D Det är för jag tänker på julen och när jag var liten.

Red Alert.. Tänker också på när jag var mindre.. Tror det var det första spelet jag spelade in netvärk också:D

Vilka är era?

Permalänk
Medlem

Alltså, jag brukar inte klaga normalt vis men SNÄLLA kontrollera din stavning nästa gång.

Permalänk
Medlem

super nintendo lir:

super soccer
super mario cart
super punch out
super probotector a.k.a contra III


god fortsättning!

Permalänk

Mina bästa minnen är nog från när jag spelade RedAlert när det kom ut. Glömmer aldrig en tävling som jag och några polare var med i:D
Vi var 5 pers mot varandra. Dom som klarade sig längst vann. Jag och en polare hade redan planerat innan matchen att vi skulle ta dö på alla i samma ordning och sedan varandra för att komma 1a och 2a:P (Det var inte lika seriöst på den tiden) Så efter att alla fått ihop sina armeer så körde jag och min polare över 2 av utmanarna. Sedan var det bara vi och en kvar. Då gick jag på med allt jag hade på sista killen och trodde att min polare skulle komma från andra hållet. Men medans jag bombade sönder killens bas så kom min jävel till polare med båtar fulla med tanks och tog ut min bas från insidan och ut:D
Jag blev såklart skitlack och gick på hans bas och lyckades ta ut den också innan han hann komma och stoppa mig. några sekunder senare så möttes vi på mitten av kartan och slaktade varandra totalt:p Jag förlorade hehe, för jag hade varit tvungen att ta mig igenom hans försvar i hans bas innan och då förlorat en del vagnar. Men jag fick mest frags och kom 2a:D Har fortförande kvar tröjan jag vann någonstans.

Annars har jag en del minnen från Quake 2 också när jag LANade det dag ut och dag in på cafeen med polare. Har dock inget extra speciellt minne från det att berätta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ett av mina minnen av spel var när jag som skit liten alltid fick stoppa in såna där stora disketer i datorn och spelet var loom. Jag glömmer aldrig det spelet.
Så fint och så bra för att vara så gammalt.

Permalänk

Jag har så många minnen

Just nu sitter jag faktiskt och diggar till Guardian Legend (NES) musiken, jag brukar göra det så här på kvällskvisten.

En mening som jag alltid slutar med när vi snackar retro här på swec är "Jag vill bli liten igen!"

Permalänk

RedAlert är en gammal goding!:D

Permalänk
Medlem

Harvest Moon till snes. Kommer så väl ihåg när jag läste recensionen i Super Play, för att sedan köpa det på semester i Stockholm. Det var massa strul när jag väl köpte det för det kostade 700:- och påväg hem från affären så hittade jag det, fast för 400. Så min morfar ringde tillbaka till affären, så jag fick tillbaka 300.

Kommer faktiskt ihåg vilken adress det var till affären, Valhallavägen 22.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd

"Gauntlet" på atari hemma hos polaren
Annars var första rundan super mario en höjdare!

Permalänk
Medlem

Mina bästa minnen är nog från Sonic serien och mario serien till NES och SEGA Mega Drive pågrund av att de var dom första spelen i mitt liv som jag brukade sitta och nöta hur länge som helst utan att tröttna ^^

Permalänk
Avstängd

Road Blaster och Bubble Bobble till C64 för nästan 18 år sedan... fy fan vilken jul det var

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Läs gärna min brors spelminnen på http://gejm.spejs.net

Julen ´86 - Det var tider, det!

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk
Avstängd

half life , lätt. när det kom blev jag helt som beroende. fan brukade spela fram tills på morgonen saknar barndomen

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem

Warcraft2 eller änu tidigare, Little Big Adventure

Permalänk
Medlem

Turtles till NES... spelade det tills jag bara såg gröna prickar vart ja än kollade.

Sen har vi ju diablo 1 då man spelade det på link och dödade diablo, ja o en kompis klarade det på en dag

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

spel minnen...tja,alla dom stunder man spenderade med gänget framför amigan då vi lirade sensible soccer.....eller alla timmar man satt med spel som eye of the beholder,hired guns,colo/civilization och alla andra helt underbara spel till amigan.

har la en del minnen av dom nuvarande spelen med.....red alert,all den tid man lade ner på att bygga sånna där mamoth(?) tank och sen på några få minuter,krossat fienden.

sen,förstås,får ej glömmas...första gången man hörde talas om final fantasy 7 och man trodde att det var ett skit spel..fick det i julklapp och sen var det kört,man satt och lirade det hela julaftonen.

men dom bästa minnena kommer från amigan helt klart.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Hellicopter 2 det ni, fanns till min gammla Amstrad pc1521 skärmen var svartvit

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Sega Megadrive: Sonic 2, Super thunderblade och Strike-serien (dvs, Desert, Jungle och Urban strike)

PC: Rainbow six 2: Rogue spear, delta force (1an ) och Rädda lört =DD har varit bäst hittils

och HL-modden "Existence" som jag var jävligt bra på, då jag spelade som aktivast var jag en av dom 3 bästa som spelade modden..sägs det

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Amiga: Moonstone
Disketter....100-tals olika spel...

Nes: PunchOut!
Nått gammalt StarWars spel
Super Mario Bros 3
Samtliga Megamanspel

Snes: Super Mario Kart
Mega Man X
(nått spel där man åker omkring med en ängel och imellanåt bekämpar bossar och levels med vanlig gubbe)(någon som vet vad det heter ?)
(Spel med grottgubbe och dinosaurier, vart borttappat tyvärr :(.(även här uppskattar hjälp om ni skulle veta vad det hette)

PC: Quake är nog det mest framstående minnet.

Det var allt ;).

Permalänk

harvest moon är en klar klassiker när det gäller att sitta flera timmar och lira.
mest oförglömligt är nog när man brukade lira super mario med syskonen då alla som inte spelade ejade fram den som höll i kontrollen.

sim-serien är inte så dålig den heller, skäms för att erkänna det men jag ängnade flera timmar med "the sims" för att det helt enkelt var nytt och banbrytande.

Min första kontakt med 3d-spel med duke nukem3d är även den svårslagen, jag kände till quake mm men testade dom aldrig, senare blev jag fast med duke nukem tack vare dess på den tiden verkliga miljöer och suveräna editor som man kunde göra egna små städer i komplett med teleportrar

Mitt senaste och bästa spelminne på bra länge är nog för ett tag sedan då jag och en polare tog en helg och varade halo på xbox i coperative

Permalänk
Medlem

NINTENDO FOREVER ja eller iaf ett litet tag

street gangs tror jag det heter man går omkring och köper olika slag och vapen, jag och lillebrorsan älskade det spelet till NES.

Och sen GOLDEN EYE följt av PERFECT DARK två enligt mig fulländade spel.

Jag glömmer heller inte grannens WORMS på amiga.

Super Smash Bros Melee som jag och min kompis spelar än idag fast han är antingen den bästa i det eller den med mest tur så vill jag iaf köra en match till, fast botsen fuskar så vill man ändå köra emot dom.

POKÉMON ett av de bästa spelen genom tiderna, det är så grymt, då menar jag röd&blå förstås dom andra kan man trycka upp någonstans, jag jag kunde tamefan alla pokemons namn,nummer och typ utantill.

Det där spelet som jolt_tomten talar om hade min bror på amiga tror jag,alltså det med grott snubbe,storhuvudad med dinosarier som man skulle slå, vet inte mer men bra som f*n var det.

Sedan skriver jag några till spel här som jag älskar:
mystical NINJA starring Goemon
Mario 64
mario bros 1 ,3
diddy kong racing
unreal tournament
hl
Gran turismo
RÖJ (nog för att jag "upptäckt" det på senare tid)

Jag fick en tår i ögonen när jag läste igenom tråden finns så mycket titlar man spelat, men som fallt i glömska. alltihop är som en GRÖNSKA med plast rosor som kan stå hur länge som helt och inte bli sämre..

vad mycket jag skrev, he he, jag skrev mest, yes!

Permalänk
Medlem

Ett av de största och mer berikade spelminnerna var då jag som en liten grabb spelade Police quest och Space Quest min min äldre bror. Satt med stora ögon och tittade på vad som hände på skärmen. Annars så är nog det störta julen 95 då jag fick mitt megaDrive. Gick upp tidigt på juldagen med täcket och satte mig framför tv:n i vardagsrummet, drack varm shoklad och spelade Sonic....

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Monkey Island och Simon the Sorcerer är kungliga och givetvis lirade man dem på en Amiga 1200.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Bubble bobble
Giana sisters
Superfrog
Sonic
SMB1
öh.. med flera. *har lite dåligt minne*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jolt_Tomten
(Spel med grottgubbe och dinosaurier, vart borttappat tyvärr :(.(även här uppskattar hjälp om ni skulle veta vad det hette)

var det typ gubbar som släpa iväg tjejer i håret i någon filmsekvens?

det spelet är jevla skojigt

glömt vad det heter dock

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem

Moonstone, alla äventyrsspel av lucasarts, megaman3, faxanadu, track and field (jag spöar klassens annars starkaste person i armbrytning där, det ni ), doom2, warcraft1 och 2, raptor
många jag glömt säkert.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Sexgames på C64
Morsan kom in när vi höll på o spela det.
ingen data på 1vecka

Annars är ju Turrican 2 på amigan en höjdare!

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

säger bara "One Step Beyond". Ni vet säkert inte vad det är för nått

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Medlem

Mitt absolut första minne ifrån tvspel är när jag och min store bror samlat pengar typ hur länge som helst, och äntligen hade råd, bad mamma köra oss tll Expert (fråga mig inte varför) och köpte vårat HELT egna Nintendo 8bit, FATTA vilken känsla det var

Permalänk

Man känner sig allt bra gammal när folk ser N64:an som ett barndomsminne..

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!