Permalänk
Medlem

Täckplåtar...

Jag söker en täckplåt med plats för två DB25:or (parallellport)

Vart kan man hitta det? ELFA har det ej.

Btw. Får man plats med två DB25:or på samma täckplåt? Om det inte går får jag nöja mig med en DB9:a och en DB25:a Vart hittar man en sådan?

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk

Finns nog på clas ohlson. sök på plexi så får du upp.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

jag tror faktiskt att han menar plåtarna som täcker pci plattserna!

jag vet inte vart man kan köpa dem men jag vet i alla fall att det fins!
annar så får du väll fila upp en själv!

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

Var lite oklar, givetvis så menar jag täckplåtar som döljer ISA, PCI och AGP- portarna på baksidan.

ELFA har den täckplåt jag söker (2 x DB25) men inte tänker jag betala 80-90kr för en täckplåt!

Billigare alternativ sökes...

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk

1. Ta en av dina överblivna vanliga täckplåtar
2. borra, såga, fila, tugga
Billigt och bra (eller billigt iaf).

Permalänk
Medlem

om du inte har nån hemma så kan du säkert få några överblivna av den lokala datorbutiken

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna skicka...

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

har aldeles för många sånna över.
dvs ~20-30st

Permalänk

Jag hade sådana täckplåtar (för en kontakt dock) till min gamla 233a vet inte om dom finns kvar på marknaden men annars kan man göra en liten fuling o göra egen täckplåt av en täckplåt, med hjälp utav en borrmaskin, en fil. Detta förutsätter att du har en mall eller kontakt att kolla på för att sedan skissa upp hur du skall köra täckplåten, om 2 st får plats dvs. (utgår ifrån att du menar för pci)

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Hm, vi glömmer allt. Jag såg fel på ELFA, deras täckplåt var inte tilll PC-chassin. Och jag har mätt på kors och tvärs, två parallellportar från inte plats på en täckplåt. :/

Tack för visat intresse.

Visa signatur