Permalänk

Brus i telefonen

Jag skaffade bredband för ett jävla tag sen och igår skaffade en kompis det och hon sa att det brusar i telefonen nu efter installationen...Nu när jag tänker efter gör det likaså här...
Någon som vet hur man kan fixa det? Ganska störande faktiskt....Stör mig lite på att hon sa det också

Permalänk

Troligtvis sitter inte modemet i 1:a telefonjacket eller så är jacken parallellkopplade, det absolut vanligaste orsakerna till brus i telefonen...

Permalänk

Och det innebär??
Vilket är det första då? Alltså hur kollar man det?

Permalänk

Har hon en dosa i väggen (lijeväljare)? I så fall kan den ställa till det. Man måste placera modemet och dosan i rätt ordning.

Visa signatur

MSI K9N Neo V2 || AMD x2 5200+ || 3 GB DDR2 || XFX nVidia GTS 250 512 MB || Samsung F3 1 TB || Antec Sonata III || Logitech Illuminated || Logitech G500 // WinXP sp3

Permalänk

Ta mellanpluggen som du sätter först i jacket, Stoppa sedan in den i det du tror e första jacket, gå runt med en telefon och se om den fungerar i de övriga jacken. Den skall inte funka. Alltså ta bara mellanpluggen, ingen splitt eller nåt.

Permalänk
Medlem

Ang brus i telefonen.

Jag har Bostream Scream (hade tidigare x-stream).

Jag upplever ibland brus i min telefon, samt att mitt adls lite då och då (inte så ofta längre) tappar syncen med telestation. Felanmält först till Bostream (eftersom adsl gick ner), detta gick sedan vidare till Telia som skickade ut tekniker. De misstänkte klart direkt att jag klåpat mig med mina telefon kopplingar, men teknikern konstaterade själv att allt var i sin ordning.

Har vid flera tillfällen upplevt samma problem med brus och anmält direkt till telia. Men de kan inte hitta några fel påstår de. Jag misstänker själv att det finns ngn störning i telekablen på väg till mig, tex fukt eller liknande.

Men, eftersom inte telia hittar ngt så får jag leva med det, jag kan ju inte gärna gå ut o gräva i kablen själv.

Permalänk
Medlem

jag känner en vars telia adsl tappar sync kanske en gång i timmen... och telia vet inte vad som e fel... ganska jobbigt..

Permalänk
Permalänk

jag hade samma problem som dig .. Det var därför en plogbil hade kört in i en liten telestolpe eller var man ska kalla det