Permalänk
Medlem

Två operativsystem i uppstart

Jag hade förut windows på min C partition men när det kraschade så valde jag att installera det nya windows på D partitionen för att rädda alla min a filer i mina dokumen toch liknande.
Jag tog bort den gamla windows mppen frpn C och allt som inte behövdes.
Problemet är att tydligen finns fortfarande informationen om det gamla windpws kvar i bootmappen så den frågar varje gång jag ska starta vilket operativstytem som ska startas.

Hur får man bort detta?
Jag vill att bara det nuvarande operativsystemet ska boota direkt.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Den informationen ligger i en fil som heter boot.ini (som ligger i C:\ eller möjligen D:\)... Öppna den i anteckningar och ta bort den rad som hänvisar till den gamla instalationen... Men se till att ta rätt!!!

Men jag tror du postade lite i fel forum men det fixar säkert nån snäll moderator

Edit:
Kolla här istället: http://wiki.sweclockers.com/WindowsFAQ

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, jag lyckades ta bort rätt, phew! Nu funkar det som det ska.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.