Permalänk
Medlem

Jag sitter fortfarande på ett 9500 Pro, och jag ser ingen anledning till att uppgradera än, duger gott och väl till alla spel som finns ute nu.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt Radeon 9700Pro när det var nytt, och det håller fortfarande alldeles utmärkt, har ännu inte stött på några spel som jag har problem med. Visst, om man gillar och titta på större nummer i 3DMark så bör man ju byta från sitt 9700Pro, dock är jag inte sån. Samtliga av dem jag känner som köpte 9700Pro sitter fortfarande med dem.

Ang. Radeon 9800Pro, vilket enligt mig är det självklara valet för både semi-budget och high-end gamer idag, så undrar man ju om det kommer försvinna på det sätt som 9500Pro försvann när man upptäckte hur otroligt bra kortet var till ett lågt pris. ATi konkurrerar ju inte bara med NVidia, utan även med sig själva.

Visa signatur

Det är vetenskapligt bevisat att forskning orsakar cancer hos möss

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neuz

Ang. Radeon 9800Pro, vilket enligt mig är det självklara valet för både semi-budget och high-end gamer idag, så undrar man ju om det kommer försvinna på det sätt som 9500Pro försvann när man upptäckte hur otroligt bra kortet var till ett lågt pris. ATi konkurrerar ju inte bara med NVidia, utan även med sig själva.

Ja, de lär ju knappast fortsätta tillverka 9800, men självklart finns det kvar gamla lager ett tag.

Sen tycker jag vissa av er fantiserar väl mycket när det gäller priset, jag tror jag sett $400 som riktpris och det låter rimligt.

Innan det kommit några kort till Sverige och bara vissa butiker har dem upplagda i sortimentet för förhandsbokning lär priserna säkert vara höga, men så fort det börjat komma kort i lager så lär de billigaste gå för knappt 4k skulle jag gissa på.

Den som lever får se.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Jag sitter fortfarande på ett 9500 Pro, och jag ser ingen anledning till att uppgradera än, duger gott och väl till alla spel som finns ute nu.

Med tanke på att det är tekniskt möjligt att flasha ditt kort till ett 9800xt så borde du vara mycket nöjd med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuon Investment
Med tanke på att det är tekniskt möjligt att flasha ditt kort till ett 9800xt så borde du vara mycket nöjd med det.

Det är väl bara 9500 non-pro som går att softmodda till 9800?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuon Investment
Med tanke på att det är tekniskt möjligt att flasha ditt kort till ett 9800xt så borde du vara mycket nöjd med det.

Nej det kan han inte. 9500Pro har inte samma minnesbuss som sina storebröder. Men det är nog ett av de bästa mid-end kort som har lanserats. Med ti4200 på god andraplats.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Jag tror personligen INTE att ATI:s nya flaggskepp kommer att vara lika överlägset som Radeon 9700 var när det kom #: /

Visa signatur

Lenovo Thinkpad P50 | 32GB RAM | SSD 750GB | Lenovo ThinkPad USB 3.0 Dock | 2x ASUS 24" (VP248QG)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukke
Jag tror personligen INTE att ATI:s nya flaggskepp kommer att vara lika överlägset som Radeon 9700 var när det kom #: /

Nja, kanske inte.
Blev ju ett ganska stort generationsskifte i och med DX9, plus att nvidia klantade sig...

Permalänk
Medlem

väntar på nv40...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8