Sekvencia Linköping
Jag var på jakt efter ett grafikort här om dagen och kom på att ja kan ju gå in och kolla på sekvencia om dom har något efter som jag då slipper frakten. Jag tar en sväng i butiken, ser några kartonger uppstälda med olika geforcekort efter som jag är ute efter radeon 9200kort som klarar dubbla skärmar så går jag fram och frågar. Det står två snubbar i kassan och sitter två/tre stycken längre bak, jag frågar om man har några grafikkort då får jag svar i stil med,
-öhh ja vad är du ute efter?
ja ett grafikkort med radeon 9200 hade jag tänkt!
-hmm nja det vi har är det som står där bakom i hyllan.
Så ni har alltså inget med radeon 9200?
-nja ( han frågar kille brevid och han säger något med lagret) killen drar in och letar i lagret och kommer tillbaka efter nån minut nej tyvärr.
-nä okej tack för det, hej då.
Går ut och går förbi skyltfönsteret och ser att det ligger ett herkules radeon 9200 i skyltfönsteret, återvänder in i butiken och frågar samma kille om det som ligger i skyltfönsteret.
-hmm nä( han tar fram förpackningen och kollar lite på den)
Stödjer det här två skärmar då?
-ö det har jag ingen aning om men det tror jag att det gör?
tror jag vill gärna veta efter som jag ska använda två skärmar.
-öhh( han går bort till försäljaren brevid och frågar någonting, och man hör klart och tydligt han säga "kolla på förpackningen") han börjar kolla på förpackningen....
Men kan du hämta kortet så jag får kolla på det?
han går in på lagret och letar en bra stund och kommer tillbaks.
-Nä tyvärr vi har inte kortet.
-nähä, hejdå.
Alltså va fan säger man vilken service. Alltså hur fan har killen fått sitt jobb? det är ju helt ofartbart vilken dålig koll han ha. Han viste knappt vad ett grafikkort var! Alltså det man vill ha av en försäljare är kunspap inte nån onoff rövslickare som drar sitt skitsnack, men där vet man redan att det inte är någon ide att gå till, men denna kille saknade både kunskap och försäljarsnack. Alltså okej att nån kanske inte har kolla på precis allt men det fans åtminstånde 4 personer där och någon borde vetat vad åtminstånde vad som finns i lagret. Nej aldrig mer ska jag gå in till denna skitaffär.
blä nu blev det säkrt tusen stavfel men jag orkar inte kolla igenom texten är för trött