Permalänk
Avstängd

Sekvencia Linköping

Jag var på jakt efter ett grafikort här om dagen och kom på att ja kan ju gå in och kolla på sekvencia om dom har något efter som jag då slipper frakten. Jag tar en sväng i butiken, ser några kartonger uppstälda med olika geforcekort efter som jag är ute efter radeon 9200kort som klarar dubbla skärmar så går jag fram och frågar. Det står två snubbar i kassan och sitter två/tre stycken längre bak, jag frågar om man har några grafikkort då får jag svar i stil med,
-öhh ja vad är du ute efter?

ja ett grafikkort med radeon 9200 hade jag tänkt!

-hmm nja det vi har är det som står där bakom i hyllan.

Så ni har alltså inget med radeon 9200?

-nja ( han frågar kille brevid och han säger något med lagret) killen drar in och letar i lagret och kommer tillbaka efter nån minut nej tyvärr.

-nä okej tack för det, hej då.

Går ut och går förbi skyltfönsteret och ser att det ligger ett herkules radeon 9200 i skyltfönsteret, återvänder in i butiken och frågar samma kille om det som ligger i skyltfönsteret.

-hmm nä( han tar fram förpackningen och kollar lite på den)

Stödjer det här två skärmar då?

-ö det har jag ingen aning om men det tror jag att det gör?

tror jag vill gärna veta efter som jag ska använda två skärmar.

-öhh( han går bort till försäljaren brevid och frågar någonting, och man hör klart och tydligt han säga "kolla på förpackningen") han börjar kolla på förpackningen....

Men kan du hämta kortet så jag får kolla på det?
han går in på lagret och letar en bra stund och kommer tillbaks.

-Nä tyvärr vi har inte kortet.

-nähä, hejdå.

Alltså va fan säger man vilken service. Alltså hur fan har killen fått sitt jobb? det är ju helt ofartbart vilken dålig koll han ha. Han viste knappt vad ett grafikkort var! Alltså det man vill ha av en försäljare är kunspap inte nån onoff rövslickare som drar sitt skitsnack, men där vet man redan att det inte är någon ide att gå till, men denna kille saknade både kunskap och försäljarsnack. Alltså okej att nån kanske inte har kolla på precis allt men det fans åtminstånde 4 personer där och någon borde vetat vad åtminstånde vad som finns i lagret. Nej aldrig mer ska jag gå in till denna skitaffär.

blä nu blev det säkrt tusen stavfel men jag orkar inte kolla igenom texten är för trött

Permalänk
Medlem

Affären heter pcsuperstore nu och de gånger jag varit där har personalen inte varit av någon hjälp alls, de brukar bestå av en drös ~15 åriga ynglingar.. många säger sig ha haft problem med returer etc. där vet inte sanningshalten i detta dock.

Permalänk

Ett tips är Lasse & Johans data nere vid stationen ungefär, har en stor skylt där det står "SITE" på utanför butiken, ser tattigt ut men har oftare lägre priser än t ex datorbutiken.com (t ex Papst-fläktar)

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PA4412FGL kostar t ex 195:- hos dem.

http://www.ljtrading.se/

Permalänk
Avstängd

hmm ljtrading har aldrig haft något hemma av det jag ska ha mest fläktar och sånt, men det är han säkert bra på.

Needit.nu har nog bäst tycker jag annars

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
hmm ljtrading har aldrig haft något hemma av det jag ska ha mest fläktar och sånt, men det är han säkert bra på.

Needit.nu har nog bäst tycker jag annars

55 kr mer för exakt samma fläkt var ganska stor prisskillnad.
Du vet om att om de inte har sakerna hemma så kan de ta hem sakerna på en dag eller två?

Permalänk
Medlem

tjena jag köpte mitt moderkort där , o håller emd er helt , för jag fick fel minnen o skulle ha en 3000 + cpu fick en 2800 o det tog 2 månadr innan dom hade fixat resten :S ett råd till alla köp INTE på sekvencia utan på site eller needit .

Visa signatur

Sys 1 l AMD 3000 + @ 2500 mhz(208x12) l GFX : Mx 440 8x l minne: 512-ddr l mod:aopen AK79-400 VN l sys 2 - P I 133 mhz l 32 mb l RAM l 1.6 gb hdd l Beat that l Vattenkylt l r.i.p ti 4400 l

Permalänk
Medlem

Fast den dryga jefla gubbfan på sekvensia har fått mig att inte gå dit mer (fet, dryg, talar dålig svenska, tycker kunder är idioter). Fy för honom.

Då går jag hellre till NeedIT eller LJ Trading.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Ett tips är Lasse & Johans data nere vid stationen ungefär, har en stor skylt där det står "SITE" på utanför butiken, ser tattigt ut men har oftare lägre priser än t ex datorbutiken.com (t ex Papst-fläktar)

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PA4412FGL kostar t ex 195:- hos dem.

http://www.ljtrading.se/

hehe, den ljtrading var lite komisk. Mitt bland alla loggor om komponenttillverkare finner jag Triumfglass

Permalänk
Medlem

haha, triumfglass!

dom kanske säljer glass? förresten, kursade dom inte för ett par år sen?

sekvencia (f.d.) har jag typ samma erfarenheter av. de kan inget och är inte alls särskilt intresserade av att hjälpa kunderna. de vill bara sälja.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera ucs på Klostergatan 56 vet inte hur billiga datorkomponenterna är riktigt men de har riktigt billiga dvd-skivor iaf. Sen är det kunnig och trevlig personal också

Visa signatur

XP Barton 2500+@2200MHz / Abit NF7-S ver 2.0 / 2x512 MB pc3200 DDR/ 2x80GB westerndigital/ IBM 180GXP 120GB / ATI Radeon 8500 / Chieftec DX-01B-D / Nec FE950+ /Soundblaster Audigy 2 / Acer brännare 16x10x40x / pioneer DVD 116 / Antec Trueblue 480watt / nec nd-1300

Permalänk
Medlem

Nån linköpingsbo som har erfarenhet av Andersson Data i Tornby ?
http://www.anderssondata.se/

Visa signatur

| Just det. |
|#8792xx | "Är man dum i huvet får hela kroppen lida" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChaLy
Nån linköpingsbo som har erfarenhet av Andersson Data i Tornby ?
http://www.anderssondata.se/

Ingen aning, men de verkar ha lagerrensning.

De säljer virusprogram!
Och TP-525X UTP Cat5, korskopplad 25m för 166 208 ex. moms!
För att inte tala om en MX 700 för 680 851 ex. moms.

Permalänk
Medlem

Såg att pcsuperstore höll på att konka så snart slipper vi dom

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snike
Kan rekommendera ucs på Klostergatan 56 vet inte hur billiga datorkomponenterna är riktigt men de har riktigt billiga dvd-skivor iaf. Sen är det kunnig och trevlig personal också

Dom verkar ju vara förbannat slöa på uppdatera sidan det står fortfarande att dom ligger i lambohov. men de verkar vara hyffsat bra

Permalänk
Medlem

Hejsan, Jag jobbar på Ucs i linköping och jag har framfört att hemsidan ska uppdateras asap.
Ber om ursäkt för dem personer som åkt fel eller inte hittat.

/Mvh Robert

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk
Avstängd

http://www.hpcenter.se/

Där står det lambohov hur i helvete kan man inte uppdatera sidan var man ligger det skulle ta under 1 min.
Mycket som fungerar lite halvdåligt på sidan lager status får jag ibland fram att dom har typ 100 p4 i lager hmm låter lite kontigt att dom skulle ha det när inte äns datorbutiken har det men men vad vet jag. Men ju nu så får jag "[P12.ERROR: Real-Time transactions are currently unavailable.]" när jag kollar lagerstatus. Amd verkar dom helt skita i alla fall cpuer mk har dom priserna har jag inte kollat så noga men needit och dom verkar ligga bäst till i linköping

Permalänk

Sekvencia el. pc superstore har väldigt konstiga anställda ja , dom verkar köra med mkt prao elever el. liknande samt att man ska absolut inte låta dom ens titta på sin burk för då blir det general knas... Lj- trading är en helt ok affär , Anderson data har jag bara erfarenhet av när det låg vid bantorget då var det iaf j-ligt bra. Need it har jag bara handlat mindre grejer från likaså åqvist data..

Permalänk
Medlem

Sekvencia suger bulle! Ända sedan Mr Kebab tog över har allt ballat ur där.

Iställer skall man helt klart lägga pengarna hos UCS eller NeedIT.

En sak som kan vara bra att veta är att att UCS sitter på GTEK:s utbud!!

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpaceAce
Sekvencia suger bulle! Ända sedan Mr Kebab tog över har allt ballat ur där.

Iställer skall man helt klart lägga pengarna hos UCS eller NeedIT.

En sak som kan vara bra att veta är att att UCS sitter på GTEK:s utbud!!

hmm ja det kan ju vara bra att veta... synd bara att jag inte fick reda på det tidigare.

Permalänk
Medlem

Sekvencia gick i konkurs den 27 Februari 2004.

www.idg.se

Permalänk
Hedersmedlem

lol
kolla svarta listan på råd&rön

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Min far har varit butikschef för just sekvencia i Linköping men slutade frivilligt.

Jag som själv har varit i deras butik och kollat kan medela er detta:

Vid montering av datorer sker ingen som helst ESD skydd (jordningsskydd så komponenterna ej blir skadade av din naturliga laddning).

Minimalt lager.

Klumping hantering av varor.

EXTREMT DÅLIG HANTERING AV KUND DATORER!

Okunnig personal.

Generellt högra priser.

Dålig service.

Påstår en sak i telefon och en annan sak i verkligheten.

Min far försökte göra något åt sittuationen men tyvärr gick det inte pga av:

Företaget styrs av en snubbe i sthlm, denna person har XX antal bröder som sitter som
vise butikschef för varje enhet i Sverige. Varje butikschef övervakas av hans bröder som har yttersta bestämmelserätt, tyvärr är inte hans bröder helt svensktalande eller datorkunniga vilket försvårar sittuationen. För övrigt har jag och min kompiskretts slutat handla datordelar där och har istället valt www.needit.nu där man både får ett trevligt och personligt mottagande och god service. Även UCS är pålitliga gossar som gärna fixar fram just det DU vill ha. Dock snäppet dyrare.

Min kompis farsa är för övrigt inköpscef för UCS i Linköping.

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

"Ey svenneh, stark sås, mild sås? Besta prizet bara for dik kompiss!"

Permalänk
Medlem

Har en liknande erfarenhet från dom
Köpte en bärbar dator från Sekvencia och så gick den sönder. Jag ringde till butiken och dom sa att jag skulle skicka in den till dom. Sen när jag gjort de blir ja uppringd och så säger dom att jag inte alls skulle skicka in den till dom utan direkt till Medion. mm bra att dom sa de först
Dom skickade tillbaka datorn till mig med postlappar till Medion i Danmark. Men själva brevet jag fick var nånting i hästväg. Kommer nu skriva de här

"Hej Andres, jag har anmält din bärbar dator till Medion, inom några dagar kommer du och får en följesedel och en förbetald post lapp från de om är det något som fattas i fel anmälan bara komplettera det, när du skickar datorn skall du inte skickar tillbehör till de.

Vid eventuella information eller fel anmälan på din Medion bärbar datorn kan du kontakta Medion på ovan stående telefon nr, de kostar bara en märkring"

liksom ?=) För de första heter jag Anders inte Andres aja ja säger inget så har ja ingenting sagt.

btw innan ja ringde till stockholm var jag inne på sekvencia i linköping och dom visste varken ut lr in. Utan tillfrågade nån stackars prao lr vad de nu var för nått

ha de bra

Edit: De heter numera pcsuperstore

Visa signatur

:: NF7-S V2.0 :: XP2600+@209*11 :: 2*256 DUAL DDR Twinmos/winbond pc3200 2-2-2-11:: Powercolor Radeon 9800 pro ::
"anledning till bannen är ditt påhopp mot rasism" Dennizpop till permoman.