Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem

Pip-ljudet måste bort!

När man trycker in 3 lr fler knappar på tangentbordet samtidigt låter det "pip pip pip"
från datorn (inte från högtalarna). Det är väldigt irriterande när man spelar spel, går det att lösa?

Visa signatur

2.2 ghz amd, 512 ram, 82 gb, geforce fx 5200

Permalänk
Medlem

Du kan ju dra ut pc-speakren, läs i manualen för moderkortet. Eller så skaffar du dig ett tangentbord med USB, då slipper du det.

Permalänk
Medlem

ok jag ska köpa trådlöst tangentbord+mus (nytt) det går väll igenom usb får man hoppas..

Vill inte dra ut pc-speakern fast jag vet att det går så i värsta fall blir det så.. går det inte bara tex via kontrollpanelen eller liknande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har samma problem.. skit jobbigt faktist... har tagit bort alla snabbkommandon men har forfarande kvar pip-ljudet

Permalänk
Medlem

Menar ni att det försvinner med USB tangentbord... wow! Är det även så att man kan trycka in fler tangenter utan att det låser sig då eller är det så att det fortfarande låser sig fast inte piper?

Permalänk
Medlem

svara på Maximos fråga någon? plz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PS2-tangentbord klarar inte att man trycker in alltför många tangenter i samma zon samtidigt (de är uppdelade har jag för mig). Jag antar att begränsningen ligger i att kontakten inte kan överföra så många kommandon samtidigt.

USB-tangentbord har inte den begränsningen och kan därför ha alla knappar, om man nu tycker det är skoj, nertryckta utan att allt låser sig eller piper till.

Permalänk
Medlem

eftersom att pipet uppstår när man spelar så är det ju någon knapp som "missar", vare sig man har pc-speaker eller ej. Så lite viktigt är det.. Tack då vet jag.

Visa signatur

Permalänk

Men det finns en skumm grejj..
Jag kan inte hålla nere W + S samt trycka ner D på detta nya microsofttangetbord. Det är förvisso PS2, men det fungerade utmärkt på mitt gamla "Keysonic ACK-210" Och det verkar som att det bara är W + S som buggar. E + D + F funkar t.ex. utmärkt.

Finns det någon som har mer djupgående kunskaper i begränsningar vad gäller antal nedtryckningar på tangentborden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostyman
Jag kan inte hålla nere W + S samt trycka ner D på detta nya microsofttangetbord. Det är förvisso PS2, men det fungerade utmärkt på mitt gamla "Keysonic ACK-210" Och det verkar som att det bara är W + S som buggar. E + D + F funkar t.ex. utmärkt.

Finns det någon som har mer djupgående kunskaper i begränsningar vad gäller antal nedtryckningar på tangentborden?

off topic: snackar du spel eller? för hur spelar du isf mannen. w och s samtidigt (fram och bak) är det när du vill stå still men ändå trycka på nån knapp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostyman

Beror nog på hur zonerna är uppdelade i tangentbordet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seth-Enslow
off topic: snackar du spel eller? för hur spelar du isf mannen. w och s samtidigt (fram och bak) är det när du vill stå still men ändå trycka på nån knapp

Jag går frammåt på s och smyger på w.. Backa gör jag på space. För stunden har jag flyttat in alla binds två knappar åt höger så att jag ska kunna smyga och strafa samtidigt Återstå att se om jag kan lära mig detta. Smidigaste vorde dock att hitta ett tangentbord som klarar av min config

/David