Permalänk
Avstängd

Fy fan! Det fulaste jag sett. Undrar om de ens får en såld.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk

Intressant att läsa alla kreativa svar.
Normalt brukar jag inte kommentera men i detta fall känns det lite nödvändigt.

1) 2:a hårddisken är som sagt tillval. Behöver inte monteras överhuvudtaget.
2) En avskalad variant utan alla "moduler" kommer läggas upp sen. Då kanske det är lättare att föreställa sig enbart själva datorn. Idén med externa moduler är kunna docka på det som inte ses som ett absolut krav att integrera i kabinetten. Det som används mest i datorn är ju som bekant moderkort, CPU, minne, grafikkort, nätdel och HDD... (CD/DVD är ju ofta ett komplement som många gånger ersätts med ISO-avbild (skapad t.ex. vid första inläsningen från en portabel CD/DVD-enhet) vilket ju ger överlägsen överföringshastighet.)
3) Normalt täcker svart cellgummi den spegelvända GT-logotypen på baksidan. Detta är dock borttaget för utställningen på Tekniska museet och upplyst. (Därav gör sig bilden inte rättvis.)
4) CPU-kylaren är specialgjord för GTboxen. Finns ingen annanstans.
5) AGP-riser kortet är tillverkat i USA med EXAKTA mått för GTboxen.
6) Varje detalj är noga överväg ner till lackerad "skruvnivå".
7) Två års utvecklingstid kan kanske ses som mycket - men under resans gång har funktionen och utseendet förändrats en hel del allt ifrån K7N420 (integ. GF2-grafik) med slot-in DVD-spelare och Zalmankylning överallt till dagens ATI 9800 XT UE, optimerat luftflöde och customdesign. Tänk också på att Turismo är en mycket liten firma (en ägare/anställd och partners) samt att andra kunduppdrag täckt upp det mesta av tiden så kan man snabbt räkna ut att tiden går. Vilket vi i detta fallet upptäckt vara ganska positivt då ser till hårdvaruutvecklingen och trender.
Designen är många gånger ganska extrem - vi vet - antingen gillar man det eller så gör man det inte. Vi har gjort det vi tycker är annorlunda, fräckt och funktionellt och njuter av det skarpt! Vilket vi också sett av alla reaktioner!

Väl mött,
Tobias Nilsson
Turismo

Permalänk
Medlem

Vill bara passa på att säga cool ide! hoppas att priset kommer hållas på en rimlig nivå!

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Ja tyckte lådan var urläcker ja..

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle nog välja en sådan här låda att knöka ner sakerna i iaf.
http://silverstonetek.com/products-lc02.htm
Finns många mer lådor på den sidan som passar i ett stereo ställ.
Skall med en kompis beställa två st lådor som är fullhöjds att ha HTPC delar i.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Usch vad ful.

Permalänk
Medlem

verkar lite onödigt...

Visa signatur

word

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BErgSTen
Påminner inte logon oroväckande mycket om den gamla Sovjetiska hammaren och skäran? Vad betyder den ryska texten högst upp på webbsidan? Hmm... undrar vad CIA säger om det här.... en kommunistbox!!

Det står Grand Turismo på ryska/kyriliska alfabetet. Och ja, logon ser ut lite som hammaren och skäran... Antar att det är mode med ryssar och ryska nuförtiden...

Visa signatur

Life is just an animated form of death...

Permalänk

Någon som har en anning om vart man kan finna agp adapern som de använder för att få graffet att ha en lutande läggning? Skulle säkert uppskatas i ett flertal htpc byggen....

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Sök på forumet, frågan har varit uppe åtskilliga gånger.

Permalänk

sök efter "riser" eller "agp-riser" för att hitta vinkeladaptern..

Permalänk
Hedersmedlem

grymmmm maskin

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Ge mig några dagar i en plåtverkstad och lite pengar på fickan så åstadkommer jag något mycket snyggare och mer praktiskt. De kan komma med något eget istället för att sno namnet ifrån ett spel och designen ifrån ps2. Har själv byggt en htpc låda i aluminium med knappt några riktiga verktyg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
texten överst på sidan är "grand turismo"

för övrigt så är ju den inte mindre än, hmm, tror det var rushdie's svarta låda... han hade ju nätagget där dom har grafikkortet: han har en låda stor som ett moderkort - dom har en låda 15cm längre: Rushdie wins

Man tackar för kommentaren, värmde gott under en seg volymintegrallektion.
Men märk väl, min burk är högre , då den har standard ATX-agg och stående AGP- och PCI-kort, vilket Turismo-boxen inte har. Sen så är min tillverkad i stålplåt...
Så nja, Turismo-boxen är nog allt hetare än min.

Det är en ganska bra idé, men frågan är hur stor efterfrågan är. Jag kan dock se en marknad, cs-spelare. Om man gör en riktigt billig burk som klarar att köra cs (eller liknande mainstream-populärlir) i bra upplösning och fps, så borde det kunna gå att sälja.

Den kommer nog få problem att konkurera på konsollmarknaden, då priset redan är vansinnigt pressat (990kr för en GC och 1300 för en x-box till exempel).
Men det var en inovativ idé, som med lite tur (och vaselin ) kanske kan fungera.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Säger då det, tror det är lika i alla forum. "Fy fasen va fult, ja ha sett mycke snyggare bla bla"... Konstigt det där att det alltid ska komma nån som ska kritik till allt...

Tycker bygget är helt schysst, dock skulle ja inte satsa på bihanget. GJ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knurp
Hahaha! Så sant så sant!

Näe, sorry grabbar, men den där datorn var då inte mycket att hänga i julgranen inte... hellre då en "äkta" barebone à la Shuttle & Co.

Vilka är den tilltänkta kundgruppen? Ingent för entusiasten eller gamern (man vill ju kunna pilla med sin dator) och jag kan då rakt inte tänka mig nått företag som vill ha en sådan monstermaskin för att köra Office på.

Kanske äckliga Brat fjortisar! det brukar ju va så med en del (CS) småbarns nördar att dom siter på den absolut dyraste skiten som finns utan att veta ett skit om den eller hur man använder den, har ju en lillebror varrs kompis har Gf 5950 3.0 Ghz och 1Gb RAM och 500Gb Hd, och så siter han och delar ut 500Gb Pr0n och kör CS hela dagarna, fy fan!

Permalänk

GT BOX

Vill bara påpeka att den utanpåhängande disken är en "backup"-disk. Det finns redan Seagate diskar i lådan.

/Psycho_Squid

Visa signatur

Every machine that runs on a CPU is immense fun!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Undrar bara hur dem fått grafikkortet o ligga parallellt med moderkakan..

Jag undrar vad det är för dator du tittat på om det är en moderkaka med........

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Medlem

Att de inte gjort allt internt och snyggare när de haft 2år på sig att designa och bygga.
Slöseri med både tid och pengar.
Tycker jag då.....

Finns billigare mycket snyggare kompakta barebone's redan att köpa.
Nä, jag väntar tills någon lyckas modifiera ett PC moderkort helt runt så man får en dator alá globen....

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Hedersmedlem

lääääär jhu inte funka med passiv kylning på ett 9800xt

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

lite synd att ni inte nämnde att den finns att få både som p4 och amd 64.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimpus
Att de inte gjort allt internt och snyggare när de haft 2år på sig att designa och bygga.
Slöseri med både tid och pengar.
Tycker jag då.....

Finns billigare mycket snyggare kompakta barebone's redan att köpa.
Nä, jag väntar tills någon lyckas modifiera ett PC moderkort helt runt så man får en dator alá globen....

Hittar ingen prisinformation om den.
Sen så har det bara varit en person som byggt datorn.

Men men, jag tycker idén med hårddisk utanpå var läcker men de kunde åtminstone fixat en liten låda man kunde ha den i så den inte såg så ful ut.

Och deras sida borde fixas så den fungerar med andra webläsare än IE.

Permalänk
Medlem

Den var lite smågrymm faktist.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg utan påhänget.

Visa signatur

|AMD x2 3800| Asrock DualSata2 | 2048MB pc3200 | Gainward 7900gt | P120S 250GB | WD 200GB | Silverstone ST40F 120mm | Samsung SyncMaster 959NF | Scythe Ninja , Polar freezer|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalle-Kabel
Kanske äckliga Brat fjortisar! det brukar ju va så med en del (CS) småbarns nördar att dom siter på den absolut dyraste skiten som finns utan att veta ett skit om den eller hur man använder den, har ju en lillebror varrs kompis har Gf 5950 3.0 Ghz och 1Gb RAM och 500Gb Hd, och så siter han och delar ut 500Gb Pr0n och kör CS hela dagarna, fy fan!

Såna som han borde ju inte få ha en dator

Vad ska datorn kosta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
lääääär jhu inte funka med passiv kylning på ett 9800xt

Lääääääääääääär ju visst fungera så jag har likadan kylning på mitt Radeon 9700Pro och det är hyfsat mycket svalare nu än med orginalkylning.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
ASUS Nordic

Tycker det är en mycket bra idé. Men tror inte på det som barebone. Snarare som färdig maskin. Men en slimdrive bör integreras helt klart integreras ala Playstation 2. Raid-1 känns även lite onödigt till en "spelmaskin". Den externa hårddisken bör således skippas helt.

Permalänk
Medlem

Kanonfin tycker jag. Ser precis lagom ghetto ut med dom där externa enheterna. En riktigt lanmaskin kanske. Jag ser iaf ingen anledning att ha en sådan hemma. Målgruppen lär ju vara mest "mainstream" användare och gamers som är mindre datormedvetna..

Permalänk
Medlem

hahahah ännu bättre ju! Salut

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Det fulaste skräp jag någonsin sett. Kan inte tänka mig att många köper den skiten. Näe, finns snyggare barebone burkar och det finns vanliga ps2 om det är så att man vill ha en schysst låda som är stående. Vem kom på idén att lägga en massa skit utanpå burken? Oj oj, om det tog företaget två år att komma fram med det koncept de har idag så tror jag inte de blir direkt långlivade på marknaden :P.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz