Vilken är eran största spelprestation?

Permalänk
Medlem

Vilken är eran största spelprestation?

Japp precis, vilken prestation i vilket spel är ni mest stolt över, max 3 svar säger vi då.

Själv är jag stoltast över att ha klarat civilization 1 på svåraste mot 7 spelare och samtidigt slå mitt gamla rekord i folkmängd vilket nu blev 110 miljoner år 1860, helvetes svårt spel tycker jag

Det andra är självklart Moonstone, alla jävla timmar när man va liten och aldrig lyckades men för ett år sedan så gick det vägen

Det var nog allt jag kommer på såhär rakt på sak, så berätta nu om de pärlor ni lyckats med!

Edit: Juste att klara Baldur's gate 1 tycker jag också är nämnbart, damn svårt

Permalänk

Quake 1 på nightmare kanske?

Edit: Och så har jag hittat varenda secret på hela spelet också

Permalänk

Bra fråga. Måste nog vara HL hittills. Även om det var ett rätt så tråkigt slut. Men det känndes liksom som att man verkligen kämpat sig igenom det då det känndes väldigt långt för ett pc-spel på den tiden. Det var dock några år sedan. Det har inte släppts många speciella spel sen dess.
Quake2 var det innan HL. Känndes tufft att komma ner i det hemliga rummet med bilder på skaparna och den där stora roboten med brudarna:p

Jag tycker att spel-skaparna är för stela idag. Jag vill ha massor av påskägg och sköna oväntade slut! Inte ett tråkigt och förutsägbart slut som alla ww2 spel har etc. Det var mer sådant förr. Saknar det:(

Edit: Känner på mig att nästa spel blir FarCry:) Det är riktigt kämpigt och långt tycker jag. Väldigt kul att spela. Har spelat det i 3 dagar nu och är fortförande inte klar:p Hoppas det är ett tufft slut. Jag har sprungit runt med den där bruden en del nu och letar efter en atombomb:D Antar att jag är rätt så nära slutet nu.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Något jag var stolt över var det jag tjänade ihop i Ultima Online. Gick från en fattig gruvarbetare, hunsad av player killers, till en handelsman med storhetsvansinne. Mycket mycket pengar, en hel del rares och ett keep att smycka med smått och gott. Det roligaste är känslan av att man faktiskt gjort allt detta själv, utan hjälp.

Annars har jag 99% klart i GTA3 och 98% i GTA:VC, utan guider eller dylikt.

Jag är även stolt över mina prestationer i Diablo (1/2). Singeplayer och hardcore är inte det lättaste.

Permalänk
Medlem

Har alla secrets i Final Fantasy VII och är praktist sett odödlig. Min Final Attack är en summoning av Phoenix som revivar alla mina gubbar...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

n64 : Perfect Dark och Goldeneye på svåraste samt alla fusk i goldeneye (fått dom genom att klara banor inom en viss tid och några av dom är jävligt svåra)
Cloudstone : fyfan va najs ;=) dina speltimmar är nog lungt över 99:59:59

vill ha ff7 filmen nu!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

klarat andra världskrigs scenariot på Civilaziton 2 på svåraste som tysk:)

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Största spelprestation, hmm... svårt att komma på något speciellt, men har väl klarat SMB 3 iaf

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Re: Vilken är eran största spelprestation?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle

Själv är jag stoltast över att ha klarat civilization 1 på svåraste mot 7 spelare och samtidigt slå mitt gamla rekord i folkmängd samtidigt vilket nu blev 110 miljoner år 1860, helvetes svårt spel tycker jag

Respect, man!

Permalänk
Medlem

Får nog vara de högvis med spel man spelat och klarat till gamla NES.
Nu för tiden har (nästan) alla spel oändligt med continues och man kan spara lite varstans, annat var det minsann förr.. *nostalgiattack*

Permalänk
Medlem

Alla 108 star of destiny i suikoden1 och suikoden3. Speler just nu Suikoden2(tredje gången) och ska försöka få alla 108.

Klarat chip & dale 2(nes) utan att dö en enda gång

Permalänk
Medlem

Satt & varvade Lifeforce på gamla NES om & om igen utan att dö en enda gång..

Testade det för ett tag sen igen & då droppade jag som en jäkla fluga hela tiden hehe

Tyson på Punch Out eller vad det nu var han hette i spelet

Om jag ska vara ärlig så har jag nog spelat igenom de flesta actionbetonade NES & SNES-spel som släpptes i Sverige under min tid...utan fusk & ofta utan att dö eller liknande eller att knappt dö alls.
Jag var helt galen på den tiden...jag var fan perfektionist

Och om det fanns någon form av tidsgräns för alternativa slut osv så var det ju klart att jag skulle klara det.

Hur många har t.ex. besegrat Bowser i SMB3 utan att han trillar igenom golvet?
Känns rätt fattigt för man får bara 100 poäng men om man spelar igenom hela banan med hammardräkten så kan man piska honom med hammare =D
När jag först lirade det spelet så gav jag mig fanken på att jag skulle hitta ett alternativt sätt & det gjorde jag hehe

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem

När jag klarade av System Shock för första gången. Kanske inte en prestation, men ett spel jag aldrig kommer glömma.

När jag nådde level 99 relativt tidigt i D2:LOD. (Dvs innan nästan alla andra också blev det)

Permalänk
Medlem

Hmm är väl nästan när man körde igenom Rush and attack på gamla nes utan att dö en enda gång... när man testade de nu på senare tid klarade man inte ens första banan.. oj va man nötte på den tiden

Permalänk
Medlem

Måste väl vart alla King's Quest lir när man var liten knodd med knacklig engelska. Då äventyrsspel var riktiga, man var tvungen att skriva allt. Inget löjligt peka och klicka där inte.
För övrigt de flesta Sierra spel back in the day. Svårast var nog Quest for Camelot (grymt) och antagligen Police Quest 1.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Om någon har spelat ut Dogs Of War på amigan utan att skriva TIMBO+F5 ska dom fan ha en eloge, så satans svårt spelet var när man spelade det som barn. Dock vet jag inte nu hur det skulle vara.

Däremot är jag stolt över att jag spelade ut Loom till amigan när man var mindre, hade problem att spara i spelet så hade på amigan från start till mål vart några timmar.

Permalänk
Medlem

Största prestationerna är nog att ha klarat Half-Life, Oposing Force och Blue-Shift var ett tag sen nu iof.
Sen Zelda: Occarina of time till N64 kändes som en riktig prestation att ha klarat då iaf.

Sen var det nog int eså mycket mer

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag varvade Zaxxon 3 varv på C64an. och då går det inte att spara i Zaxxon

och så när jag klarade simon the sorserer förståss

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Hedersmedlem

Typiskt såna gamla tiders 1vs>8 pers striderna som man vann i TO heheh de va tider det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeilon
Satt & varvade Lifeforce på gamla NES om & om igen utan att dö en enda gång..

Testade det för ett tag sen igen & då droppade jag som en jäkla fluga hela tiden hehe

Tyson på Punch Out eller vad det nu var han hette i spelet

Lifeforce! Jag och en kompis körde ut det i 2-spelarläget (co-op)
Är Tyson sista karaktären i Punch Out? Jag klarade aldrig Soda Popinski (eller vad han hette)

Har du även kört ut Battletoads till NES? Det var ruskigt svårt, och jag har aldrig klarat den där banan där man går i rören, där det finns vatten o grejer med farliga fiskar.

Något jag är stolt över är att jag kört ut MegaMan 2, 3, 4 och 5
Jag köpte aldrig 1an eller 2an, men jag har provat båda, och 2an klarade jag. 1an har jag för mig var ruskigt svår. Någon som klarat den?

Permalänk
Medlem

Hmm mina top 3 prestationer innom datorspel:
1. -13546 poäng(264 rader) i TETRIS for windows, började på högsta leveln.
2. Spöat Xaero på Nightmare på Q3Tourney6 utan att dö en enda gång.
3. En luddig bedrift jag har glömt, var något med 6 datorer på svåraste i spelet Age Of Empires2 eller något :).

Visa signatur

Bow Down

Permalänk
Medlem

Europa Universalis där jag som turkarna tog över hela nordafrika, hela persien bort till indien, delar av polen-litauen, och hela balkanhalvön.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Jag o en polare klarade shadowgate till NES när vi var ~10 år. Coolt spel som fan.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Jag klarade Lylat Wars på 64:an i en spelbutik en gång.. Vidare flyger jag som en gud i BFV.

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Medlem

Har klarat ut Red Faction på lite mindre än 4 timmar...samt att jag var en av dom 3 bästa som spelade Existence på den tiden då folk spelade

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henpojk
Om någon har spelat ut Dogs Of War på amigan utan att skriva TIMBO+F5 ska dom fan ha en eloge, så satans svårt spelet var när man spelade det som barn. Dock vet jag inte nu hur det skulle vara.

Däremot är jag stolt över att jag spelade ut Loom till amigan när man var mindre, hade problem att spara i spelet så hade på amigan från start till mål vart några timmar.

Om du klarat Dogs of war utan fusk då kysser jag dina fötter
Riktigt kul spel coop faktiskt men dog gjorde man alltid haha.

Edit: Någon som lirat Lost Patrol och ens kommit nånvart? Går ju inte, helt enkelt. Tror det hette så, typ vietnam eller nån djungel med soldater i.

Permalänk

ra2 mot hmm 6-8 brutal med superweapons och allt.
gått igenom hela the beneath a steel sky!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henpojk
Om någon har spelat ut Dogs Of War på amigan utan att skriva TIMBO+F5 ska dom fan ha en eloge, så satans svårt spelet var när man spelade det som barn. Dock vet jag inte nu hur det skulle vara.

Spelade ut Dogs of War på min amiga UTAN fusk. Jävlar vad svårt det var när man inte kunde spara och endast fick ett extraliv (om jag inte minns helt fel).

Annan prestation jag är nöjd med är att ha klått 7 datorer i Starcraft Broodwar i banan The Hunters, alla mot mej förståss.

Deathrally var jag en höjdare på en gång i tiden. Tog ungefär 35 race att köra genom spelet på svåraste.

Permalänk
Medlem

1. Level 18 far cry realistic
2. Vann en deathmatch till 30 i ut2k4 utan att dö en ända gång
3. Klarade Metal gear solid 2 på Very hard

Permalänk
Medlem

hmm ska vi se:

1. klarat 3st hard datorer i Empire Earth alltso jag vs3

2. Va nå me ett lan jag mot 5st personer i nåt Rts. kanske warcraft3 lr EE minns inte riktigt

3.Sku väll va när ja klara ut Settlers3 gold me alla folk första gången, skulle väll inte vara ett så starkt minne om int det var för att jag va så liten då, hehe minns ja tvinga pappa att översätta brefing åt mig :D:D

Visa signatur

Vem vaktar vakterna?