Akut Hjälp tack! (AMD 64/MSI k8t NEO FIS2R)

Permalänk
Medlem

Akut Hjälp tack! (AMD 64/MSI k8t NEO FIS2R)

Jag har efter tre veckor fått min kära dator från DB.
Jag beställde datorn inklusive montering och test av system.
Men när jag kopplat in allt och startar dras den igång, men jag får ingen bild på skärmen. Jag tänker: "vad fan?" och kollar där bak (på bracketen) och där lyser fyra röda LEDs vilket enligt manualen betyder att CPUn är skadad eller felaktigt monterad.
Vad tusan ska jag göra? Datorn ska ju vara testad!

Permalänk
Medlem

typiskt Datorbutiken, går inte att lite på. :/

hoppas du får till det iaf. :/
kolla så att processorn inte ligger galet.

Permalänk
Medlem

Men det är enklare sagt än gjort, processorn sitter djupt inbäddad under en fet Zalman-kylare.
Men även om DB är sega så tycker jag fan att de ska testa datorn när det står att de ska göra det.
Någon annan som har något förslag?

Permalänk
Medlem

Finns inget annat sätt än kontakta DB eller kolla om CPUn sitter rätt själv.

Permalänk
Medlem

Okej, jag ringer DB imorgon.
Det här ska stå dem dyrt.
Hur lång tid brukar det ta att skicka grejer fram och tillbaka?

Permalänk
Medlem

4 veckor tog det för mitt moderkort som jag köpte före jul.. *inte det i sign*, hur som helst så kostar det ca 20 kr/min dit... :/ dåligt tycker ja själv.

Permalänk
Medlem

Jag hade fel på mina minnen.....skickade in dom på en fredag till DB.com, dom hade minnena på måndan! På tisdan skickade dom nya till mig och jag hade på onsdan så jag är nöjd!
Allt funkade till punkt o pricka!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Re: Akut Hjälp tack! (AMD 64/MSI k8t NEO FIS2R)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Jag har efter tre veckor fått min kära dator från DB.
Jag beställde datorn inklusive montering och test av system.
Men när jag kopplat in allt och startar dras den igång, men jag får ingen bild på skärmen. Jag tänker: "vad fan?" och kollar där bak (på bracketen) och där lyser fyra röda LEDs vilket enligt manualen betyder att CPUn är skadad eller felaktigt monterad.
Vad tusan ska jag göra? Datorn ska ju vara testad!

Hmm... Hade exakt samma problem. Beställde en AMD Athlon 3200+ med samma MSI-kort som du skrev. Kopplade in grejerna och D-bracketen indikerade fel på prollen :/ Var ganska säker på att den satt rätt så jag skickade den i retur till DatorButiken. De testade den och påstod att det inte var något fel på den :S Har nu köpt nya minnen (de som står i signen, ska fungera med mobot enligt Kingston) och beställt en 3400+ istället. Borde få den i slutet av denna vecka, ska bli spännande och se om det fungerar...
Tycker det är riktigt risigt gjort av DatorButiken, att skicka iväg ett färdigmonterat mobo med prolle, och sen funkar det inte... Vafan, det står ju att dom ska testköra (!).

Permalänk
Medlem

Vadå, så de skickade tillbaka den ej fungerade datorn igen?
Isåfall känns det som om exakt samma kommer hända mig.
Och hur fan kan de påstå att det inte är något fel på den om D-bracketen lyser rött!? FAN FAN FAN vad jobbigt!

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka grejorna och begär att få häva köpet. Skulle aldrig acceptera sådant.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Skicka tillbaka grejorna och begär att få häva köpet. Skulle aldrig acceptera sådant.

Har man rätt till det?

Permalänk
Medlem

har du kollat så att den fyra pinnars 12v kontakten sitter i?

Permalänk
Medlem

macc, ja det har jag kollat.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com har inte dröm supporten. Iaf inte deras öppetider kl 1-3.

Permalänk
Medlem

höken, skulle dom installera os ocskå eller?

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
höken, skulle dom installera os ocskå eller?

Nej nej, montering + test av system.
Inget os har jag betalat för, sånt är ju dyrt för fan

Permalänk

Fattar inte att Datorbutiken kunde bli Årets datorbutik med den sug supporten och den "såkallade" Testkörningen!

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Årets datorbutik?!? Du skämtar?!?

Permalänk

dom kan knappast ha blivit årets datorbutik?

Permalänk
Medlem

Höken ring och säga att du vill häva köpet eller be dem skicka ett nytt system på direkten samtidigt som du skickar in ditt nuvarande.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det så att man är tvungen att ge en leverantör 2-3 försök på sig att åtgärda ett fel innan man har laglig rätt att häva ett köp!

Jag vet av bitter erfarenhet.

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Medlem

klabbar dem med dig så kontakta omgående din konsumentrådgivare på hemorten nästa steg är ARN rätt av, du kan även berätta för dem att ALLA dina polare ska få veta hur fxn det går till hos dem, test av systemet tar de väl extra betalt för??? Snacka om att GRUNDLURA kunden fyfxn jag blev nästan sur själv =( Lycka till m8

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk

Är det en Zalman 7000CU kylare kolla så att ditt moderkort inte har skadats under leveransen.

Viktigt rör inte i datorn så har du ryggen fri annars så kan dom skylla på dig.

Dom har testat datorn då så får dom stå för det.

Jag tror att dom har antingen satt i prollen fel vilket är lätt att göra på socket 754, eller så har kylaren knäckt moderkortet vid en häftig rörelse under transport.

Om dom vill att du ska ta kylaren för att se om prollen sitter fel så gör inte det, utan säg till att dom skickar ut en ny dator.
För om dom har monterat prollen fel så vet du inte vad som har blivit skadat vid uppstart.

Helst så ska datorn ligga ned vid transport av så tung kylare.

Du har rätt till omgående byte, om dom trillskas så kräv dom på ersättning.

Du ska max vänta en vecka eller så häv köpet eftersom dom har gett dig en produkt som var sönder vid leverans.

Stå på dig

Permalänk
Avstängd

Datorbutiken är inte kända för sin fina support direkt. det kan ta tid det där.
Lycka till, du kan behöva det.

När jag varit så dum att jag köpt från datorbutiken och något gått sönder har jag helt enkelt demolerat skiten ifråga. Ingen idé att bråka merd returer med dom.

Permalänk
Medlem

hmm... jag beställde min dator förra söndan kl. 21.00, fick en orderbekräftelse lite senare. Nästa dag (måndag) så fick jag ett mejl innan jag skulle till skolan där det stod att datorn hade gått till packnig. Sen på onsdagen fick jag ett avi från posten och det var bara att hämta ut den.. allt funkar bra. så för min del så säger jag: Tummen upp för DB.com! sen kan jag ju hålla med att deras support är väldigt bristfällig.

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Hedersmedlem

Den skickades alltså med posten, färdigmonterad med kylare på 800 gram?
Jag skulle skylla på posten... Tills DB säger att den funkar, förstås.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

Du hade tur dubois, har alltid fått vänta länge med DB.com.

Permalänk
Medlem

Farsan har skött allt snack med DB.
De säger enligt honom att vi inte kan häva köpet.
Jag har varit inne och "grävt" i datorn, kanske jag inte skulle ha gjort :/
Men men, jag har en Zalman 7000 Al-Cu som inte väger så mycket som 7000 Cu. Nu vill de att vi skickar in datorn till dem igen så de kan fixa skiten.
Ska skriva en lapp denna gång där det står att de ska köra memtest och starta upp skiten ordentligt och se så att den verkligen fungerar.
Känner på mig att detta kommer att bli en lång process....

Permalänk
Medlem

detta inlägg är nog inte så givande, men.... stäm jävlarna!

Permalänk
Medlem

xe^, jo det är ju det man vill.

Men DB hävdar att de har testat grejorna så det är liksom ord emot ord.
Nu har de dessutom sagt att de drar av kostnaden för montering på det totala priset Så nu kan jag typ spara ihop till ett nytt grafikkort snabbare.
Får se hur lång tid det tar nu bara, det är nämligen det största problemet.
Står inte ut längre!