Sämsta och bästa spelet ni har spelat

Permalänk
Medlem

Bästa:

Starwars: Knights of the Old Republic. Helt klart bästa plot-twisten någonsin i ett spel. Röstskådespelarnas och manusförfattarnas insatser var top-notch, gillade HK-47:s dialoger.

Half-Life och Deus Ex. Banbrytande story, grafik och atmosfär, var inte ofta FPS-spel kom ut med så häftiga story's som i dessa två, enligt mig iaf.

Metal Gear Solid. Gillar alla delar i serien, förutom dem till NES.

Sämsta:

Hmm, svårt att säga. Kanske Pikmin eller Super Monkeyball, båda är till Gamecube. Namnen säger nog allt.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

Det bästa är klart Return To Castle Wolfenstein och det sämsta minst like klart Counter Strike som ni kankse kan se i min signatur:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Skriver bara pcspel
Bästa

Halflife
Grand prix legends
Operation flashpoint
Mafia
No one lives forever serien
Gta Vice city
Bf1942
Codename eagle

Nu får jag sluta

Sämsta, tja dom är lite svårare att komma ihåg, man vill gärna glömma dom

Daikatana
Halo

Sen finns det annat skräp som inte ens är värt att skriva upp på sämstalistan

Äh tar med Amiga med

Syndicate
Moonstone
PP hammer
Hunter, 3d på en dator i 7Mhz

Jag hoppas att listan till Amiga där är en bästa-lista.

Permalänk
Medlem

Bästa:

Command & Conquer
Operation Flashpoint
Counterstrike
The Battle of Olympus (NES)
Zelda2 (NES)

Sämsta:

Diablo serien

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk

bästa:
farcry
sacred
allt som har med amiga att göra!
gta vc
medeival total war!!!

sämsta:
alla "spel filmer",typ som braveheart.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag hoppas att listan till Amiga där är en bästa-lista.

Ja du kan vara lugn

Permalänk
Medlem

Gaah jag missade ju Puyo Puyo Fever , ett av dom roligaste spelen ja lirat på länge ! Ska givetvis spelas på en DreamCast

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Bäst: Zelda3
Sämst:Hitman HATAR att smyga!

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Re: Sämsta och bästa spelet ni har spelat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sena85
Det sämsta jag spelat är alla Jagged Alliance spelen, fy fan vilka mobbade spel, ingen som helst realism i det och verkligen ful grafik och mobbad ljud.....ahh just det, jag hatar CS också

Att du ens har mage att påstå att Jagged alliance serien är orealistisk. Jag vågar nog säga att du aldrig någonsin har spelat ett spel som har mer realism än den som finns i nyss nämnda serie. Visst grafiken var inte det hetaste när spelen släpptes men om du baserar ditt betyg på spel beroende på hur bra grafik spelen har så behöver du nog hjälp. Sen förstår jag inte hur man kan såga ljud i ett spel, det kanske du kan förklara för mig?

Visa signatur

Jimmy 'nempo' Karlsson

Permalänk
Medlem

Alltså, Jagged Alliance spelen är så dåliga och fåniga, ti ex när man ska börja spela, så har varenda gubbe några steg dem får gå i varje bana, jag menar , hur mobbat och realistisk är det?
Tänk om man var krig på riktigt, så kommer din kapten och säger = Zena, du har bara 60 steg kvar i det här uppdraget, jag menar det spelet är helt sjukt, inte ens ett piss lite verkligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså, Jagged Alliance spelen är så dåliga och fåniga, ti ex när man ska börja spela, så har varenda gubbe några steg dem får gå i varje bana, jag menar , hur mobbat och realistisk är det?
Tänk om man var krig på riktigt, så kommer din kapten och säger = Zena, du har bara 60 steg kvar i det här uppdraget, jag menar det spelet är helt sjukt, inte ens ett piss lite verkligt...

Men skärp dig, är det så verkligt i ett FPS spel då?: Fan, nu har jag bara 23 i liv kvar, bäst o passa sig...

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk

Det allra bästa spel jag spelat är nog Metal Gear Solid2, så grymt bra o kul spel, super grafikmässigt oxå. Love it! Gillar "smygarspel" om man säger, så Splinter Cell är en höjdare oxå. Tycker även Socom är rätt skoj. Ingen super-duper grafik, men det är skoj o skrika till teamet va dom ska göra
Annars så gillar jag Call of Duty, CM, nfsu, Max Payne o Fifa-spelen.

Lite svårare att välja sämst spel.. så det skiter jag i

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Bästa:
Grim Fandango
Battlefield serien
Rally Masters
Colin 2
The Sims
NFS porsche nånting... så jäkla gött ljud i den där hottade 911:an som man får en bit in i spelet..

Kunde ha blivit bra:
NFSU... vart tog reprisen vägen?
Colin 3 och 4... sen när hade dom midjestyrning på rallybilar?

Sämsta:
För många...

Visa signatur

A64 3000+ 90nm | Arctic Cooling Freezer 64 | GIGABYTE GA-K8NF-9 | 120 GB + 80 GB + 10GB | 2048 PC2700 | FSP 350W | Sapphire X800XL | VF700-AlCu | ADDA 120 | Samsung 913N

Permalänk
Medlem

sämsta: buggraiders race of kings, en kompis köpte det på skoj kostade 39 kr på classe

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hatar också Diablo-spelen, såna spel med magi och skit är verkligen inte min smak, inte heller Might & MAgic spelen, alltså jag får huvudvärk av såna spel, men men va ska man göra, finns folk som gillar såna spel:)

Flrstår inte hur folk kan vara Hatiska mot ett spel..

bästa spelet genom tiderna imo Unreal. (ne inte nått Unreal Tournament 949343 lr liknande.. Unreal 1 - Singleplayer)

Sämsta spelet genom tiderna - Airwolf 2 till c64... fy va dåligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bästa > CS
Sämsta > Alla dessa wannabe CS liren.. typ Tac OP till UT

eller var den heter.

Permalänk
Medlem

B ä s t a
1. Super Metriod/ delad med OutCast
2. Metriod Prime
3. Metriod Fusion
4. Quake 3
5. Painkiller

S ä m s t a
1. Counter Strike
2. The Sims
3. Alla bilspel. Dom ska spelas på maskin på liseberg
4. Mega Man alla över X2 som blir x3,4,5 även 6 tror jag finns
5. Tibia

Permalänk
Medlem

Bäst:Mario 64
Sämst:Zelda:Majoras Mask var en besvikelse

Visa signatur

"Allt säljs separat"- Barbie i svansjön

Permalänk
Medlem
Citat:

'Några steg dem får gå i varje bana' - För det första så består inte jagged alliance av banor, utan områden. För det andra är spelet turordningsbaserat, dvs. att först ger du order till dina pjäser, sen ger fienden order till sina pjäser och sen är det din tur igen. Man har alltså inte ett visst antal 'steg' per 'uppdrag' som du så smidigt uttrycker det.

Detta är ett spelsätt lika mycket som förstaperson och tredjeperson spel med skillnaden då att man kan använda större delen av sin hjärna när man fattar beslut och inte enbart lita på sin reaktionsförmåga, hand-öga koordination osv. Beskrivet i grova drag då det alltid finns undantag.

Tycker synd om dig då du missat guldkorn som Fallout, Fallout 2, Fallout:BOS, Arcanum, Baldurs gate 1, Baldurs gate 2 och självklart Jagged alliance spelen. Baldurs gate spelen aviker lite då istället för att vara rent turordningsbaserat så pausar man spelet istället för att ge ut order. I Fallout:BOS och Arcanum kan man visserligen välja att spela turordningsbaserat eller i realtid men spelen går inte att upplevas till fullo imo. om man väljar att köra i realtid.

Visa signatur

Jimmy 'nempo' Karlsson

Permalänk
Avstängd

Bästa:
Super Mario Bros 3 (nostalgi )

Sämsta:
FarCry - bra grafik och så, men jag diggar inte spelet.

Permalänk
Medlem

Sämst: Diablo II
Bäst: Xenogears

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Bästa måste bli Baldurs Gate 2. Sjukt genomarbetat och välgjort spel.

Sämsta är Halo. Ful Överskattad standard-FPS helt utan känsla.

Bästa på amiga måste nog vara Sensible World of Soccer. Jag spelade av min TAC2a på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnarkisteN^
Bästa:
Super Mario Bros 3 (nostalgi )

Sämsta:
FarCry - bra grafik och så, men jag diggar inte spelet.

Farcry är inte så dåligt...det finns sämre FPS med sämre grafik

Visa signatur

"Allt säljs separat"- Barbie i svansjön

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirk Bork
Bästa måste bli Baldurs Gate 2. Sjukt genomarbetat och välgjort spel.

Jag var tvungen att välja mellan det eller Xenogears.. Xeno är dock en närmast orgasmisk upplevelse och man bara måste fortsätta spela..

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Bäst:
Civilization 1,2,3
Sämst:
Dangerous vaults

Civilization 1 och 2...

Du råkar inte veta någonstans där man kan införskaffa sig de spelen, letat överallt
Ruggigt sugen på att lira de igen

Permalänk
Medlem

Bästa: GTR till PC
Sämsta: Last Action Hero till SNES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
Bästa > CS
Sämsta > Alla dessa wannabe CS liren.. typ Tac OP till UT

eller var den heter.

att kalla UT för CS wannabe är som att kalla super mario för red alert wannabe. för övrigt så är Ut MYCKET bättre än CS

Permalänk
Avstängd

Final Fantasy IX

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk

Bästa:
Grand Theft Auto 3
Gran Turismo
Super Mario Bros 3
Virtua Tennis 2
Shenmue

Sämsta:
NFS Underground är det enda riktigt dåliga jag kommer på just nu

Permalänk

Bästa:
Mafia
Max Payne
Grand Theft Auto 3
Grand Theft Auto Vice City
Max Payne 2
Splinter Cell
Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Hitman 2: Silent Assassin
Return To Castle Wolfenstein
Traitors Gate
Back Packer 2
Tomb Raider serien (när jag var mindre)
Quest For Glory: Dragon Fire och många mer...

Sämsta: bla Prisoner of the war
De flesta strategi spel förutom Warcraft 2,3, Myth och CAC: Generals osv.
Finns väldigt många mer spel som jag tycker är dåliga men har inte tid att skriva upp alla.

Visa signatur

Den som spar han har