Permalänk
Medlem

Samsung E700 VS. Nokia 6230

Ja vad säger ni? Står mellan dom 2.
Enligt affären ska E700 ha bättre kamera, vilket jag inte tror på.
Mp3 funktionen kommer jag inte att använda på Nokian.
Det är ganska bra att man kan trycka in Xtra minne.
Samsungs är väldigt snygg, men faktiskt lite dyrare :S
Nokian har Blåtand, men affären har inga exemplar hemma eftersom att Nokia håller att fixa mjukvaran till den. Skulle komma igen om en vecka eller 2 sa han. e700 har dom Hemma..
Och jag har ingen Lur, iom att min gamla T600 har dött

Vad hade ni valt?
Gärna lite för och nackdelar precis som jag skrivit här..

Puss hej

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Har en E700 själv och jag är ganska nöjd med den.

Jag kan väl lista lite fördelar:
Kameran är bra på den även fast den inte har blixt då nattläget kan ta bilder i väldigt lite ljus. Dessutom ser bilderna mycket ljusare och klarare ut än på SE T630 i alla fall.
Steglös zoom på kameran.
Sen har ju E700 9MB minne inbyggt vilket är ganska bra för en mobil.
Bra mottagning.
Snygg och liten.

Nackdelar:
Batteritiden är inget vidare.
Mjukvaran försämrar telefonen (många dumma saker som att man bara kan välja mellan 5 fördefinerade alarmsignaler och såna där grejer).
Lite segare att skicka och ta emot sms och mms än SE-modeller.
Två sido-knappar som man inte kan "låsa" varav en är kamera-knapp så det kan hända att man tar tar bilder i fickan (har aldrig hänt mig eftersom man måste hålla inne knappen ett tag innan den går till kameraläge, men det kan ju hända).
Ingen blåtand.
Inte så bra spel (i mitt tycke, även om man kan ladda hem från nätet så är det inte lika stor mängd som finns för samsungmobiler)

Blev ganska mycket ris, men jag är ändå nöjd med den då jag köpte telefonen mest för att ringa och ta bilder med så jag valde en med ok kamera som var snygg.

Om du har några specifika frågor om E700 är det bara att ställa dem så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Köp nokian om du pallar vänta, förstår dock inte varför du skall pumpa in
xtra minne om du ej skall använda empetrespelaren.

Fördel med nokian: Fet, ovanlig, max har en nokia, ingen flipplur, bättre b873r1, blåtand.

Fördel med Samsung: Liten, flipplur.

Visa signatur

.Philips s20.

Permalänk
Medlem

Att Samsungen har bättre kamera är helt klart då Samsung har några utav marknadens bästa kameror (för mobiler). Att Mr. X säger att den är bättre än den i T630 säger inte så mycket då det är en av marknadens sämsta. Samsung är även känt för att ha bra skärmar och är det något du prioriterar så kan jag tillägga att Nokian har en skärm med 128 x 128 pixlars upplösning och Samsungen har 128 x 160 pixlar.

Jag skulle dock rekommendera Nokian då den nog är bättre överlag. Även om du inte skulle använda mp3-funktionen så har den nog ändå mer än samsungen (som t ex. blåtanden) och Nokia är ju världens största mobiltillverkare så det är nog inga kassa grejer direkt.

Permalänk
Medlem

Det är väl blåtand man kommer sakna.. Skulle jag tro.
Quartus, en stor skärm är ju en fördel, tror jag
×™, tackar för dne snabba lilla recensionen.. Kan inte komma på nån fråga jusst nu, skulle såfall vara om du / ni vet hur dne håller? Om det lätt blir problem med den eller så?

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon_m

Quartus, en stor skärm är ju en fördel, tror jag

Det var ju det jag menade. Men, men.... får lära mig att utnyttja mina svenskkunskaper lite mer så att jag lättare blir förstådd.

Permalänk
Medlem

Vadå? Din svenska var de inget fel på.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

har en e700 och är mycket nöjd med den, men om jag skulle välja idag skulle jag vänta på siemens nya megapixel telefon...

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

Pest eller kolera?
i detta fall får det bli Kolera (dvs 6830)
just pga att det finns lite tillbehör till den telefonen iafl. Samsung e700 är för övrigt skit förutom då just kameran och att den är snygg. Det där med att displayen är bra är iofs sant men en av de vanligaste felen är just att den displayen slutar funka den slocknar kan man säga. Batteriet är också skräp, helt värdelöst. Sen så kan du inte synka den speciellt mycket med datorn heller vilket är en fördel om du frågar mig. Ingen blåtand har den heller.

Det finns mycket bättre telefoner till priset av vad en E700 kostar så lägg ner den. Du kommer göra både mig och dig själv en tjänst

Tack för mig

Permalänk
Medlem

Hmm, ajja gör så att jag väntar nog någon dag.. Eller som man säger: Sover på saken? =P

Kanske skulle gett mig på en 6230 ändå. När den nu kommer med ny mjukvara. Tack för tips ocksåvidare, förstätt gärn att skriva

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk

Har haft min 6230 i en vecka och är riktigt nöjd med den.
Den enda nackdelen som jag kommit på är att batteritiden inte är så bra.

Vill du veta nått mer så kan du alltid fråga.

Visa signatur

||Epox 8rda3i||barton 2500+@10x200||9600PRO||2x TwinMOS Original 256Mb PC3200/DDR400 400MHz||Western Digital 80gb + Maxtor 160gb||Seasonic Super Tornado 400w||Thermaltake Tsunami||

Permalänk
Medlem

Är den bättre än Samsungs batteritid?

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS