Shader version 3.0-bilder

Permalänk

Hehehehehhehehe

ja inte vet jag mycket om teknologin med pixel shaders men far cry på mitt Gexcube 9800pro maxat 6x/16x
samt i spelet AA=High

AF 4

very high details satan vad spelet ser läckert ut o spelbart(17-34+) fps i stor utomhus miljö i början av spelet när man ska ta sig in i lägret bubblorna i vattnet himlen sett under vattenytan, samt vattnet i sig skvalpandet av den ja mycket snyggarfe vet jag inte om spelet kan bli.

men ska det där bilderna vara Nvidias värsting 6800 så är dom fake kolla hellre in tomshardware där ser ni skillnad på 6800U vs 9800XT )))

viva de la radeon 9800pro

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zioxin
jepp, dem myglar med vatten-bilden...

Jepp, det är juh sämre än Half-Life DirectX 6.0 med openGL, däremot utan hårdvarustöd så borde vattnet se ut så, iaf gör det de i half-life utan hårdvaru stöd av OpenGL eller Direct3D, dvs man kan inte se genom vattnet uppifrån.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milohenke
Jag antog att detta var syftet, men utan en relevant jämförelse så tappar man en stor del av meningen med att försöka vis VS/PS 3.0. Som det ser ut nu så är den demostration ni valt att länka till mer eller mindre missvisande, detta då den medvetet försöker få det att se ut som man med PS/VS 3.0 får FarCry att se extremt mycket bättre ut. Personligen ser jag en sådan jämförelse som en ett billigt PR-trick från nvidia, något som jag anser anser att man som seriös nyhersskribent i så stor utsträckning som möjligt bör avstå ifrån att publicera. Avvägningen är dock ganska så hårfin, dvs om man nu som seriös skribent gärna vill publicera FarCry med PS/VS 3.0 hade det varit mer lämpligt att enbart publicera PS/VS 3.0-bilden.

När det kommer till FarCry, är jag dock ganska så övertygad om att PS/VS 3.0-pachen inte medfört någon grafisk förbättring, dvs i förhållande till ett kort med stöd för PS/VS 2.0. Den stora skillnaden ligger med stor sannolikhet i en ökad prestanda, liknande den som ett kort med PS/VS 1.4 fick över ett med PS/VS 1.1 i tex. UT2003. Vad jag har sett än så länge så finns det iaf ingen hårdvarusida som publicerat något som talar emot denna uppfattning; rätta mig om jag har fel.

Självklart. Hade det bara funnits bilder på FarCry med bara PS 3.0 hade jag länkat till dem. Tyvärr kan jag inte tanka ner bilderna och lägga upp dem på SweClockers utan vidare.

Det är inte ett billigt PR-trick, då PS 3.0 introducerar en helt ny dimension till 3d-grafik, enligt mig åtminstonde, om inte annat finns det ju fina bilder till bevis

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Kan det inte vara så att de dåliga bilderna är med nvidias föregångare, dvs FX-serien, och den är ju inte direkt känd för att ha bra shaderprestanda eller bra bildkvalitet överhuvudtaget.

Haha, har du ens spelat med ett FX-kort? Om du kan se stor skillnad i 1280x1024 jämfört med 9800-serien, "in-action" då, när du spelar... inte inzoomade screenshots så har du falkögon. Det ÄR skillnad i en del fall, speciellt med AA, men hur stor? Så att spelen liknar tetris?? Haha vissa är patetiska. Och ja, första bilen är troligtvis tagen med sämsta inställningarna. Hursomhelst ser PS3.0-bilen otroligt bra ut. Det är det som svider för vissa Ati-fans

Först klagar folk på att Farcry ser fult ut med NV40, sen när det kommer en PS3.0-patch så är bildkvalitet inte allt Väx upp, det handlar om ett kretskort... inte om livet

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Självklart. Hade det bara funnits bilder på FarCry med bara PS 3.0 hade jag länkat till dem. Tyvärr kan jag inte tanka ner bilderna och lägga upp dem på SweClockers utan vidare.

Det är inte ett billigt PR-trick, då PS 3.0 introducerar en helt ny dimension till 3d-grafik, enligt mig åtminstone, om inte annat finns det ju fina bilder till bevis

Har förvisso inte hävdat att PS/VS 3.0 var något billigt PR-trick, snarare att den bildjämförelse som ni länkade till var ett billigt PR-trick. När det kommer till PS/VS 3.0 så kan jag inget annat än hålla med dig att det finns en hel del positiva skillnader. Tekniken ser lovande ut, även om den inte är lika revolutionerande som skiftet mellan PS/VS 1.1 - 2.0; vilket även kan ses i MS val att enbart till föra DX9c. Självfallet försöker nvidia få det att låta som att skillnaden är större än vad den i själva verket är, men det är förvisso förståligt. Står dock fast vid min åsikt när det gäller FarCry och tillförandet av PS/VS 3.0. Har svårt att se hur de skulle har hunnit förändrat någonting grafiskt, speciellt inte med tanke på att det bara skall ha tagit tre veckor att implementera. Det är bla. annat en av anledningarna till att jag är skeptisk till Swec:s val av PS/VS 3.0-nyhet. Kanske hade varit bättre om du/ni länkade till de där bildbevisen du talade om, dvs. istället för att posta denna mindre bra länken

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Haha, har du ens spelat med ett FX-kort? Om du kan se stor skillnad i 1280x1024 jämfört med 9800-serien, "in-action" då, när du spelar... inte inzoomade screenshots så har du falkögon. Det ÄR skillnad i en del fall, speciellt med AA, men hur stor? Så att spelen liknar tetris?? Haha vissa är patetiska. Och ja, första bilen är troligtvis tagen med sämsta inställningarna. Hursomhelst ser PS3.0-bilen otroligt bra ut. Det är det som svider för vissa Ati-fans

Först klagar folk på att Farcry ser fult ut med NV40, sen när det kommer en PS3.0-patch så är bildkvalitet inte allt Väx upp, det handlar om ett kretskort... inte om livet

Sen antar jag att du aldrig har testat ett ati-kort,för det verkar så:))

jag sitter själv med ett sapphire atlantis radeon 9800 pro och mår otroligt bra nar jag kan köra FarCry i 1024x768x32 med af16x och aa8:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Sen antar jag att du aldrig har testat ett ati-kort,för det verkar så:))

jag sitter själv med ett sapphire atlantis radeon 9800 pro och mår otroligt bra nar jag kan köra FarCry i 1024x768x32 med af16x och aa8:-))

På vilket sett verkar det det?

Du skulle antagligen må lika bra med motsvarande FX kort sålänge du trodde att du fortfarande hade ATi kortet i burken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
På vilket sett verkar det det?

Du skulle antagligen må lika bra med motsvarande FX kort sålänge du trodde att du fortfarande hade ATi kortet i burken.

Eller så skulle han inte det

Va fan spelar det för roll egentligen, vissa folk ser skillnad på korten, acceptera det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Eller så skulle han inte det

Va fan spelar det för roll egentligen, vissa folk ser skillnad på korten, acceptera det.

Han trodde ju att de fula bilderna som verkligen vara riktigt fula var som det såg ut på FX korten med allt på max. Och det är ju bara löjligt.

Visst finns det folk som ser skillnad (väldigt få), själv bryr jag mig mer om 2d kvaliten än 3d kvaliten och struntar lätt i om vapnet är lite kantigare. Jag tycker att känslan i ett spel är bra mycket viktigare än grafiken - även om grafiken kan bidra till en viss känsla, men då är det oftast inte antalet pixlar som ger känslan.....