Permalänk
Medlem

Antec Smartblue 350W, Hur Tysta?

Har ett Antec Smartblue 350W nätagg o det låter nåt fruktansvärt.. som ett jetplan ungefär..

måste iaf få ner volymen på skiten.. hur ska jag gå tillväga? det är ju blå fläktar i som är rätt snygga men om det behövs så får jag väl byta ut dom mot papst eller nåt liknande. kan jag sänka hastigheten på fläktarna på nåt sätt? bor i en 2rums lägenhet o har gömt datorn så gott jag kan i vardagstrummet men den hörs väl även när jag är i sovrummet.. mycket irriterande.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

Det sitter inga blå dioder i fläktarna! Dioderna sitter på kretskortet i agget!

Fläkten som sitter "i bak på chassit" låter inte så mycket. Men det är det som sitter på sidan(innuti chassit) av agget som låter. Jag vet inte om agget blir för varmt om man skulle byta ut fläkten eller dra ner hastigheten på den som sitter på sidan av agget. Prova, så kan du skriva om det funkar. Så att jag kan göra likadant:D

Permalänk
Medlem

Jag har bytt till 2 st papst 12db fläkar och det blir inte för varmt. Har kört så i typ 2 månader nu.

Permalänk
Medlem

jag själv tror att man kan ta bort den fläkten som låter mycket.. för den är väll bara till för att dra bort lite värme från cpu:n

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minus
jag själv tror att man kan ta bort den fläkten som låter mycket.. för den är väll bara till för att dra bort lite värme från cpu:n

Nej, nätaggsfläkten är till för att "dra bort lite värme" från nätagget.

Permalänk
Medlem

men den har en under som är riktad mot cpun som ja förstod det.. den har 2 fläktar seru

Visa signatur

"I happen to be the man who wrote the code, but Bill made it famous"-David Bradley (Mannen bakom ctrl-alt-delete)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadspig
Jag har bytt till 2 st papst 12db fläkar och det blir inte för varmt. Har kört så i typ 2 månader nu.

Var hittar du 12db papst fläktar?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PA3412N2GL den hittade jag på datorbutiken..

får bli 2st papst fläktar.. eller en .. är det 92mm fläkten man ska byta alltså? läste om en kille på silentpcreview som bytt till papst fläktar o det lät mycket sa han..

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullmupp
Prova, så kan du skriva om det funkar. Så att jag kan göra likadant:D

Håller med La order förra fredag. Var inga bra nyheter ni kommer med :/ Men är det olika fläktar i "led" varianten mot den utan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WoberT
Var hittar du 12db papst fläktar?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PA3412N2GL den hittade jag på datorbutiken..

får bli 2st papst fläktar.. eller en .. är det 92mm fläkten man ska byta alltså? läste om en kille på silentpcreview som bytt till papst fläktar o det lät mycket sa han..

På gtek finns en åttiomillimeters fläkt som enligt uppgifterna inte ska låta mer än 12db.

Permalänk
Medlem

Någon får gärna skriva en guide för oss som inte vill sabba våra egna grejer
Hur kommer man åt den undre fläkten t.ex?

Permalänk

ja de undrar ja med

Visa signatur

The noob.