HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk

Här laddar ni ner Bit Torrent: http://bitconjurer.org/BitTorrent/download.html

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Ny video: http://www.eurogamer.net/file_service_files.php

HL2 och cs

Holy Shit!

Permalänk

HL1 kommer även släppas samtidigt som HL2 fast omgjord med Source-motorn!!

http://www.shacknews.com/ja.zz?comments=31857

Om det nu är sant.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

"- Half-Life 2 multiplayer is Counter-Strike on the Source engine and will be available at the same time as when Half-Life 2 ships. Counter-Strike gameplay doesn't seem to have changed much, if at all. Graphics of course, are much improved.
- Half-Life 1 is also ported over to the Source engine and will be available at the same time as when Half-Life 2 ships.
- During the presentation, Gabe Newell reiterated that Half-Life 2 is shipping this summer, although no specific date was given.
- Team Fortress 2 was not mentioned at all."

haha coolt, HL1 med Source engine!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

Som jag uppfattar det så kommer alla expansioner inklusive hl1 släppas alá Source.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Fyfan va tufft, första riktigt bakåtkompatibla spelet någonsin! Fyfan va härligt att spela igenom HL1 med SourceE.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Hehe, Jag lovar att alla som spelat CS tidigare men börjat klaga en massa, kommer nog börja lira CS 2 igen.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Fyfan va tufft, första riktigt bakåtkompatibla spelet någonsin! Fyfan va härligt att spela igenom HL1 med SourceE.

Yep, säger det samma. Det verkar som om hl2 motorn "gör om" de gamla texturerna och till HL2's texturer med ett "klick"... Klart som fan att man ska lira igenom 1:an igen då...

Permalänk
Avstängd

"- Half-Life 2 multiplayer is Counter-Strike on the Source engine and will be available at the same time as when Half-Life 2 ships.

betyder de att cs följer med hl 2? även hl 1?

Permalänk
Citat:

Nja, inte första någonsin. UT2k4 är ju mer eller mindre bakåtkompitabelt med UT2k3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Yep, säger det samma. Det verkar som om hl2 motorn "gör om" de gamla texturerna och till HL2's texturer med ett "klick"... Klart som fan att man ska lira igenom 1:an igen då...

Tror inte att det är så lätt. Om man konverterar det så rakt av så borde en del buggar förekomma. Det skulle nog inte heller se så snyggt ut. Så lite arbete kommer man endå få lägga ner på det för att få allt så bra som möjligt. Men det verkar fortförande vara en riktigt tuff funktion:) Vill läsa mer om detta nu!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Bor
Hehe, Jag lovar att alla som spelat CS tidigare men börjat klaga en massa, kommer nog börja lira CS 2 igen

För ett kort tillfälle kanske. Vanliga CS-communityn lär också byta till denna uppgraderad version mer och mer så småning om, och då blir det tråkigt igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

/Marcus

Permalänk

Någon som kan ta några shots på CS med Source filmen för oss som inte har bredband?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetfish
Någon som kan ta några shots på CS med Source filmen för oss som inte har bredband?

Säg hur man tar bilder på en .avi film då så lägger jag mer än gärna upp bilder.

Edit: Jag kan dock tillägga att filmen inte var i tidernas bästa kvalitee precis. Så vänta dig inga fina bilder:p

Visa signatur

Permalänk

Hm tror det ska funka med Fraps, annars om du har PowerDVD så öppna filen där och tryck på C om jag inte mins fel... Väntar med spänning...

Permalänk
Avstängd

bara för mig filmen hackar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Führer
"- Half-Life 2 multiplayer is Counter-Strike on the Source engine and will be available at the same time as when Half-Life 2 ships.

betyder de att cs följer med hl 2? även hl 1?

Troligen ja, för CS är en modifikation av HL.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Hmm...alltså är det CS 2 eller har dom lagt på Source motorn på CS. Som jag fattar det så är det CS med HL 2 motorn bara, nån som vet?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk

Ja, CS med ny grafik, det sägs i filmen.

Permalänk
Medlem

CS2 skulle kunna bli riktigt bra, det tråkiga är bara communityt :/ kan nästan stämpla CS2 som sönderspelat innan det ens kommit, så tanken på att ta upp CS(2) igen kan man nog glömma känns det som..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

sweetfish: Här har du några bilder. Som sagt, kvaliteen på filmen var knappast den bästa:p Det ser dock bättre ut när det rullar.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

Åååååh, längtar så jävla mycket efter att få sätta tänderna i det !
Fyfan vad kåt jag e på det

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Mr. Bravo: Ah tackar! Verkar ju fan grymt bara att kolla på bilderna, kan föreställa mig att filmen är riktigt bra.. Tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nja, inte första någonsin. UT2k4 är ju mer eller mindre bakåtkompitabelt med UT2k3

Ja, men UT2k4 är i princip samma spel som UT2k3. Dessutom typ 6 månader imellan dem. Half-life 1&2 är det ju runt 6-7 år imellan. Typ som att man skulle kunna köra Quake 2-SP på Doom3-motorn.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ja, men UT2k4 är i princip samma spel som UT2k3. Dessutom typ 6 månader imellan dem. Half-life 1&2 är det ju runt 6-7 år imellan. Typ som att man skulle kunna köra Quake 2-SP på Doom3-motorn.

Det har ju Carmack tänkt på att fixa:D Jag har för mig att man kan konvertera banor och sådant från tex Q2 och Q3 till D3-motorn. Men det är möjligt att HL2 kommer ha en mer avancerad sådan funktion.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mm hade varit kul att kunna köra Quake2 med doom3-motorn men har för mig att det inte blev så ? Att man kan köra hl1 med sourcemotorn låter finnemang

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

det ska även vara lätt att göra om banor från gamla hammer till det nya, hoppas SDK:n kommer som dom sagt bara

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

CS2 kan jag nog spela.
Men jag längtar inte direkt efter de hundratals trådar som kommer ta upp just det ämnet, "Hur Får Jag Mer FPS i CS2!?!?!!1" "CS2 Laggar, vad är fel!?!" osv

Permalänk

Oh my god. Har just sett Gamespots 318 MB demonstrationsfilm. Spelet kommer att bli helt otroligt bra. Vansinnigt coola vapen, miljöer, grafik, fysik.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.