Permalänk
Medlem

Multi-X Chip

Ja vilket Multi-X Chip ska man ha till x-box?
har hört att det finns akira2 och e-xecutor? m.m

Ni som har erfarenhet kan ni tipsa om det bästa? Gärna pris också.

En fråga till är det svårt att chippa själv..

Permalänk
Medlem

Xboxen är inte så svår att chippa. Har chippat massor av dem. 9 lödpunkter som är lätta att genomföra.

X-ecutor Chippet är dock det enda som ag använt mig av tycker de funkar ganska bra, vet inte så mkt om akira2.

Visa signatur

P4 2.4B @ 3.1ghz vcore 1.7 orginal kylning asus p4b533, 512mb ddr333, GF3 ti200@230/520.
A64 3000+@2400mhz vcore 1.7, Waterchill KT12-30, Leadtek 6800nu 325/700@420/850

Permalänk
Medlem

ok najs...

Permalänk
Medlem

Jag har också chippat en del xboxar och nästan enbart med Akira 2 chippen.
De funkar alldeles utmärkt tycker jag och de som jag har chippat åt.

Permalänk
Inaktiv

Re: Multi-X Chip

Citat:

[i]

En fråga till är det svårt att chippa själv.. [/B]

Har du erfarenhet av lödning kan du modda din box själv, har du alldrig hållit i en lödkolv så låt bli, har sett aldeless för många skräckexempel på folk som har försökt modda sin box i tron att "det skulle ju vara så enkelt"

Permalänk
Medlem

Det är rätt lätt, det enda som är lite pilligt är d0 punkten, fast den som sitter på baksidan av kortet ska tydligen vara lättare att löda på men jag har aldrig testat så jag vet inte. Men ett xbit är ett trevligt chip med usb

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Guide till hårddisk igångsättning

Ginns det någon guide till hårddisk igångsättning. Alltså så att man får den att funka tillsammans med X-boxen.

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem

kolla på xbox-scene

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Finns ju även lödfria chipp, men de är inge vidare då de kan glida lite och sluta fungera. Men allt det där kan du läsa på http://www.xbox-scene.com/

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Ta gärna en titt på dessa hemsidor.

www.psxcare.com
www.swemods.com
www.chipper.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

använd den alternativa D0 punkten.. den är enklare

Visa signatur

P4 2.4B @ 3.1ghz vcore 1.7 orginal kylning asus p4b533, 512mb ddr333, GF3 ti200@230/520.
A64 3000+@2400mhz vcore 1.7, Waterchill KT12-30, Leadtek 6800nu 325/700@420/850

Permalänk
Inaktiv

Får bli decenniets bump, vilka tider och kul var det, är det nån här som är aktiv i branchen än idag?

Permalänk
Medlem

@anon910:
Åtminstone finns PSXCare kvar. Går förbi deras butik vardagligen. Noterade att de nyligen uppdaterat XBOX-avdelningen i webbutiken med en ny produkt dessutom, så jag skulle säga att det finns lite aktivitet kvar iaf.

Pratade med tjejen för bara några veckor sedan om att väcka liv i vår XBOX i år. Vi konstaterade att vi behöver en eller två till kontrollers däremot. Har planer på att spela igenom Gauntlet Seven Sorrows igen med vänner. Har dessutom fått tag på en ratt till XBOXen rätt nyligen dessutom och vi vill testa de bilspel vi tyckte om när det begav sig.

Idag konstaterade jag att den projektor vi använde med XBOXen fanns kvar i förrådet. Ska kolla om den lever än i morgon.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Medlem

Tror chippen var relativt enkla att installera. Fick själv tag på en gratis xbox för 3-4 år sedan och softmoddade den för skojs skull. Var dock ett herke att leta fram rätt programvara på nätet samt en dator som fortfarande var kompatibel för ändamålet.. så chip kanske är en enklare lösning idag.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Inaktiv

Ja, det har blivit lite retro att väcka liv i gamla konsoller igen, grävde fram 3xbox en ps2a och en WII och en påse chip i källaren för några månader sedan, ska försöka vid tillfälle att få liv i xboxen igen.

Har en extern hårddisk kvar med all mjukvara som fanns då, däribland egentillverkade installations cd som användes flitigt när det begav sig

Permalänk
Medlem

Hehe har runt 10+ xboxar på vinden, har inte haft hjärta att slänga dessa.
Var längesen jag kikade i dessa lådor men vet att det ska finnas en crystal,
En halo edition och en moddad till 128mb i ram.

Det var tider det, lödkolven gick varm och xboxarna strömmande in och ut

Permalänk
Medlem

Kul detta.

Ingen som har bilder/filmer att visa?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Kan vi nog ordna vid tillfälle.