Permalänk
Medlem

flasha moderkort.

Hur går ja till väga?
Var hittar ja ny BIOS till mitt Chaintech 7VJL1, VIA KT-266 + VT8235

Permalänk
Medlem

På deras hemsida\downloads skulle jag tro.Annars om inte det funkar så sök bara på kortst så kommer det nog upp nått.

Permalänk
Medlem

Först. Flasha inte BIOS om du inte måste. Att flasha för att ha "det senaste" är helt onödigt om datorn fungerar som den ska.

Men om du vill gör adet ändå så finns det senaste BIOSet till ditt moderkort här.
http://www.chaintechusa.com/tw/eng/Download/dl_desc.asp?DCSNo...

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Ja flashar det för det är sista utvägen. den bootar inte ibland, o man kommer aldrig in i windows, han kan inte ens läsa in det man testar innan man installerar XP. Har prövar med (!) 10 st olika Dirksar, så innan ja slänger moderkortet så tänkte ja att ja kunde flasha det o se fall det är fixat.

GurkGanger - Kommer inte in i windows, så ja kan inte använda de BIOS uppdateringarna då ju

Tacksam för fler svar

Permalänk
Medlem

Jo men du kommer ju åt det här formet så då bordee du också kunna ladda ner din bios fil. Sedan lägger du den på en diskett som du har DOS på.

Sedan är det bara att boota upp disketten och dra en flash från DOS.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Sitter på detta forumet med min vanliga dator, moderkortet som är kurrupt är en poolares

Kan inte ha BIOS:en på en diskett och sen en start diskett, som ja tar av efter den startat upp?

Permalänk
Medlem

prova byt ut minnet.

Visa signatur

HP 500B MT E3400 @ 2.60Ghz 2.60Ghz 1Gb RAM 200GB HDD

Permalänk
Medlem

minnena funkar oxå, sitter o använder det minnet i min egen dator just nu