Alien Swarm - ut2004 COOP MOD

Permalänk
Medlem

Alien Swarm - ut2004 COOP MOD

http://www.blackcatgames.com/swarm/

Har bara testat det som hastigast men det ser mycket lovande ut. Välgjort för att vara första versionen som släpps :).

Permalänk

Kollade videon. Det ser riktigt hett ut måste jag säga! Älskar själva temat i det. Lite starcraft/Aliens-kännsla. Men det enormt stora minuset är att man inte verkar kunna köra det i FPV. Har dock inte testat det, men jag brukar inte gilla sådana spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

ska genast prova

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Har tankat och teastat, det är grymt skojj

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Jäkligt välgjord mod måste jag säga

Permalänk
Medlem

Såg jäkligt bra ut.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Skoj som fasen, topdown view:en spär ju på klaustrofobikänslan en aning.. gillar det skarpt

Permalänk
Medlem

Fy fan vad kul!

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

Har bara spelat en del i single än men det verkar ju råskoj...kan tänka mig att det är mäktigt i multi...=)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Trevligt, men AI:n tar sig fortfarande inte genom en trång öppning om dom är fler än en.

Permalänk
Medlem

Coolt, påminner ju om Alien Breed till Amiga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Coolt, påminner ju om Alien Breed till Amiga!

Tänkte precis på samma sak

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Medlem

eller phobia

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Har spelat det ett par timmar med två polare och Ventrilo nu!

Co-op, yes!!

Mycket väljgjort och stämningsfullt, kunde lätt varit ett riktigt spel. Påminner som sagt väldigt mycket om Alien Breed men bättre på alla sätt! Inga mastodontlogiska problem men lite småklurigheter här och där.

Ganska svårt dock, vi började spela på normal men ändrade till Easy efter ett tag, och det är inte direkt lätt för det längre fram.

Permalänk
Medlem

är det bara jag eller är det nästan ingen som spelar denna roliga mod?
spelar arje gång jag ser en server för det är väldigt lite servers uppe faktis.

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar vara dåligt med servers uppe... Hittade dessa i ett forum dock.
Ingen aning om dom funkar, ska precis testa själv.

ut2004://212.42.16.59:29161/ - Single Mission

Campain...
ut2004://212.42.16.81:41564/
ut2004://212.42.16.119:29161/
ut2004://212.42.16.59:7777/

Permalänk
Medlem

någon med på lite coop senare ikväll?

Om någon känner sig manad har jag skapat en liten irc träff på #sweclockers.as (quakenet)

Permalänk
Hedersmedlem

Vi kan väl låta sweclockers.as vara våran officiella pickupkanal. Så om nån vill spela kom in dit.

Permalänk

Tankar hem modden nu, gick in i sweclockers.as men där var ganska dött

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transportören
Tankar hem modden nu, gick in i sweclockers.as men där var ganska dött

när ingen stannar så ser det ut som om det inte finns intresse :/

Permalänk
Hedersmedlem

Hur installerar man Alien swarm?
Det jag tankat är en .ut4mod -fil. Jag vet att det ska bara vara att dubbelklicka på det för att den ska installera, tyvärr verkar ut4mod inte vara associerat med något program. Jag har testat med setup.exe, ut2004.exe, ucc.exe (alla från UT2004\system-katalogen).
Kan någon kolla hur ut4mod filer är associerade (kontrollpanelen->mappalternativ->filtyper, leta rätt på ut4mod). Det är säkert någon växel som ska på också.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Action:
&Install this UT2004 module

Application to perform action:
D:\Spel\UT2004\System\Setup.exe install "%1"

Jag betvivlar skarpt att jag behöver säga att du får ändra path till UT2004 själv

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Hedersmedlem

Vi spelade en swecmatch igår, ruskigt trevligt spel faktiskt. Väldigt välgjort för att vara en så tidig version.

Väl värt att testa.

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar Transportören. Det hjälpte mig en bit på vägen.
Nu är problemet att när installationen börjar och man väljer sökväg, så verkar den inte hitta UT2004! Jag har patchen 3204. Det är det som står när jag trycker next, men Product och Devoloperfälten är tomma då. Observera att den hittar Unreal Tournament 2004 i första dialogen, där man väljer språk också.

Jag har ju ff en legal version (SE DVD) av UT2004.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Tackar Transportören. Det hjälpte mig en bit på vägen.
Nu är problemet att när installationen börjar och man väljer sökväg, så verkar den inte hitta UT2004! Jag har patchen 3204. Det är det som står när jag trycker next, men Product och Devoloperfälten är tomma då. Observera att den hittar Unreal Tournament 2004 i första dialogen, där man väljer språk också.

Jag har ju ff en legal version (SE DVD) av UT2004.

Det är ju lite lustigt.. Du kan ju tanka den vanliga versionen som inte är Umod iannat fall, fast då är det inte lika smidigt att avinstallera.. eller ja, bara att ta bort katalogen

Permalänk
Medlem

Usch va illa. Jag måste ju köpa hela UT 2004 bara för att få testa denna mod, verkar jävligt grym...

Alien breed va mitt favvospel på amigan:p

Permalänk
Hedersmedlem

Men duktigt epic eller vem som gjort installern, jag löste problemet. UT2004 är installerat under M:\Galaxy\Program Files\UT2004
Men Galaxy är ingen vanlig mapp, det är en annan partition som är monterad i den mappen, fast installerprogrammet kollade efter ledigt utrymme på M:, vilket var förlite, så jag fick plocka bort lite först.
Men jag vet inte varför den först inte hitta UT2004. Nu är iaf alienswarm (patchat till 1.1) och Troopers installerat.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

*Bump*

Fick nys om den här modden i en pc-gamer tidning. Den är ju helt UNDERBAR!!!
Så jävla skoj, få masa Alien Breed nostalgi kännslor. Det är doch sjukt svårt, och man måste sammarebeta som fan och passa sig för att skjuta på varandra, och utan ventrilo eller Ut:s inbyggda chatt måste det vara omöjligt.

Bästa modden jag provat på väldigt länge!

http://www.blackcatgames.com/swarm/

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Jo faktiskt, den är riktigt grym. För bäst effekt ska man antingen lira det på lan eller online med några polare där man kan ha röstkommunikation via TS2 eller något liknande... Hoppas fler av de som inte har UT2004 köper UT2004 ECE när det kommer ut så de får testa alla dessa underbara mods som släpps

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans