Spel att lira på laptop.

Permalänk
Medlem

Spel att lira på laptop.

Har en liten go laptop nu på 1.4 GHZ, 512 ram, 64 meg graffe osv.
Jag söker roliga spel som går att köra på touchpad och piltangenter, då man inte alltid orkar konka runt på en mus. Spelar ingen roll vilken genré det är om det är stratigi eller bilspel eller dylikt, bara det inte är aldeles för snabba FPS eller för krävande.

Permalänk
Medlem

Vilken prolle, sdram eller ddrram, vilket grafikkort?

Baldur's gate 1 och 2 borde annars funka bra att styra med touchpaden :).

Permalänk
Medlem

ninteno 64 emulator
gameboy emulator
nes/snes emulator

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
ninteno 64 emulator
gameboy emulator
nes/snes emulator

De har jag redan spelat sönder mina öron med

Permalänk
Medlem

Dreamcast emulator borde funka rätt fint på dina specs tror jag. Min pojkvän har ungefär dina specs och han kan spela DC finfint. Jag ligger dock en del under så jag kan inte utnyttja samma grej, utan måste korva mig bakom TVn och byta scarts, dra fram pads, etc etc... mycket jobbigare XD

Permalänk
Medlem

Theme Hospital.

Permalänk

Roller Coaster, Sim City och sånna lugna spel som går att pausa om det blir panikartat med touchpaden.

Permalänk

jag har den här: http://www.hp.se/produkter/family.asp?category_id=1&type_id=2...

spel som jag har på min laptop är quake 3, warcraft3: tft, Neverwinter nights, Silent hunter II och Unreal tournament 2004 (flyter faktiskt rätt bra)

Permalänk
Medlem

QUUUAAKE!
Doom 1 & 2

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Thief 2, fast då ska det vara mörkt där du sitter, i solljus ser man inte mycket

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

http://www.download.com/Games/2001-2012-0.html?tag=dir

Där finns mängder med shareware-spel att ladda ner. Kan rekommendera Snood.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte fatta att ingen har nämnt det självklara spelet att lira på laptop: Elasto Mania! Det lirade alltid vi på våra laptops

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Teepop action puzzle.

Permalänk

worms, fishhead 3, morkin, morkin 2, commando, mario, hexen, hexen2, shadow warrior, Liero 1.35, Losp, liero extreme, zone runner 1, zone runner 2, Soldat, Robot battle och crimson skies är några roliga spel som du borde kunna spela utan problem på den där datorn

Visa signatur

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem

1.33 är det väl trots allt... eller har den gamla finnen krupit fram ur skuggorna och släppt en patch?

Permalänk
Avstängd

starcraft.

Permalänk
Medlem

jaaaa, worms

Permalänk
Medlem

Alla rekomenderar spel som funkar lika bra på en 300 mHZ, men hans laptop är faktiskt helt ok.

Warcraft III kanske? C&C Generals?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Alla Need for speed den klarar.

Har själv en laptop som jag spelar på, men har jag ingen mus kopplad till den så lirar jag aldrig spel som kräver det, för touchpad'n kan jag helt enkelt inte spela med, jag blir för dålig.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tack tartin, generels tänkte jag inte ens på, jag fick det ju i julklapp för ett par år sedan =/

Permalänk
Medlem

Elasto mania... kanske!

Visa signatur

Amd 3400+ (2.525 Ghz) 2 st 512Mb Corsair, 160 Gb samsung spinpoint, Msi geforce Fx 5900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Kan inte fatta att ingen har nämnt det självklara spelet att lira på laptop: Elasto Mania! Det lirade alltid vi på våra laptops

Självklart! Elma och tetrinet!

Permalänk
Medlem

Spelar Doom3 på min laptop, rätt jobbigt med touchpad dock.
Annars rekomenderar jag pusselspel som Myst serien, Discworld spelen, Monkey Island spelen osv.

Och självklart Day of the Tentacle.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

Mitt grafikortpajjade precis på stora datorn, och medans jag inväntar nytt från komplett så är jag sugen på spel till min laptop.

Grafikortet är SKIT, kan knappt spela CS med det, så inga krävande spel.
Helst multiplayer.

Tack

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Frets on fire är givet Bra jävla skoj klon av guitar hero

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Frets on fire är givet Bra jävla skoj klon av guitar hero

Vänder man uppochner på laptopen är de ju svårt att se vad man ska spela.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Avstängd

avp2, settler 1-4.

Permalänk
Medlem

Umm, det var inte den nyaste tråden detta...
Rekomenderar annars Diablo 1, Diablo 2 och Warcraft 3. Eller gamla goa Baldurs Gate 2

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd

Men nu hjälper vi pull

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Men nu hjälper vi pull

Det ser jag väl, men han kanske hade kunnat starta en egen tråd?
Jaja har iaf rekomenderat några bra spel iaf

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850