HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk

å andra sidan har de bundit en jäkla massa kapital som kostar. De har hållt på med spelet ett tag och måste få utdelning för sin investering. Distributionsföretagen är inte helelr kända för att ha stort tålamod. Tveksamt att de skulle vänta två månader med ett färdigt spel när det ändå kommer att sälja som smör.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktist att dom har lite slantar kvar sen hl1, behövde nog inga lån för 2an =P

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Var inne på Tradition idag och frågade ifall man skulle kunna förbeställa CE av HL2 men det kunde man inte för dem hade bara inne den "vanliga" i "systemet".. så jag frågade när HL2 kom enligt dem. dem svarade att enligt "systemet" så kommer det den 6 december..

Smart att hitta på egna releaser på spel...

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint

Smart att hitta på egna releaser på spel...

releaser på spel osv får dom från sina leverantörer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
releaser på spel osv får dom från sina leverantörer

sant.. men dem i sin tur har inte fått någon vidare större eller betydelsefull info av Valve eller någon från Valves kontor så då börjar dem gissa sig till release datum som dem senare ger ut till affärerna

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Citat:

sant.. men dem i sin tur har inte fått någon vidare större eller betydelsefull info av Valve eller någon från Valves kontor så då börjar dem gissa sig till release datum som dem senare ger ut till affärerna

Frågan är om man vill ha ett datum som kan stämma, eller att utvecklaren bara säger "When it's done". Jag tror både konsumenter och leverantörer föredrar ett datum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av general1
Jag tror faktist att dom har lite slantar kvar sen hl1, behövde nog inga lån för 2an =P

Vad har lån med saken att göra? En investering är en investering oavsett hur du förskaffar kapitalet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Frågan är om man vill ha ett datum som kan stämma, eller att utvecklaren bara säger "When it's done". Jag tror både konsumenter och leverantörer föredrar ett datum.

jag vet inte vad andra säger men eftersom jag tycker som så att jag hellre skulle ha "when it's done" sagt av tillverkarna men endå se framgång av spelet/programet så måste det ju finnas mer än jag som tycker det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag vet inte vad andra säger men eftersom jag tycker som så att jag hellre skulle ha "when it's done" sagt av tillverkarna men endå se framgång av spelet/programet så måste det ju finnas mer än jag som tycker det..

Håller med, hellre "when its done" än att säga datum de ändå inte klarar att hålla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Håller med, hellre "when its done" än att säga datum de ändå inte klarar att hålla.

Problemet med "When it's done" är att utvecklarna kan sätta sina egna deadlines. Ett spel blir aldrig klart, hur mycket man än jobbar med det. Ett exempel på när det här går för långt är Duke Nukem Forever. Jag antar att utvecklarna vill ha spelet perfekt innan det släpper det, och är det så kommer vi nog aldrig få se det. Nej, en utgivare som pressar på med deadlines är nog nyttigare än man kan tro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Problemet med "When it's done" är att utvecklarna kan sätta sina egna deadlines. Ett spel blir aldrig klart, hur mycket man än jobbar med det. Ett exempel på när det här går för långt är Duke Nukem Forever. Jag antar att utvecklarna vill ha spelet perfekt innan det släpper det, och är det så kommer vi nog aldrig få se det. Nej, en utgivare som pressar på med deadlines är nog nyttigare än man kan tro.

Id gav aldrig något datum för när Doom3 skulle vara klart och jag är ganska säker på att jag har Doom3 installerat på min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Id gav aldrig något datum för när Doom3 skulle vara klart och jag är ganska säker på att jag har Doom3 installerat på min dator

Han menade nog att ett spel aldrig blir riktigt klart, det finns alltid nån sorts bugg.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Han menade nog att ett spel aldrig blir riktigt klart, det finns alltid nån sorts bugg.

Och jag säger att id sa att Doom3 skulle släppas "when its done" och jag har det spelet på hårddisken, bevisligen så släpps även de spel som inte har några releasdatum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Och jag säger att id sa att Doom3 skulle släppas "when its done" och jag har det spelet på hårddisken, bevisligen så släpps även de spel som inte har några releasdatum.

Nej, det släpptes 3 aug i usa, som de sa.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nej, det släpptes 3 aug i usa, som de sa.

Det hade inget datum förrän spelet hade gått guld. Såklart att de kan sätta ett datum när spelet är klart!

Permalänk
Medlem

September 2, 2004, 3:52 pm · Alfred Reynolds

The second phase of the Half-Life 2 preload begins to Steam account holders today.

This will allow users to download the majority of the audio of Half-Life 2 in encrypted form. No purchase is required to pre-load Half-Life 2, but is required to activate the game. The moment the game is made available, those who have pre-loaded and purchased Half-Life 2 via Steam will be ready to start playing right away.

Nog händer det saker....

Permalänk
Medlem

Nån som märkt att Steam preloadar ännu mer trevligt material
Kanske är det hela spelet denna gången ???

EDIT* 84% PRELOADAT !!!!
C:\Program\Valve\Steam\SteamApps\base source shared sounds.gcf (972 MB)

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Nej det är alla ljuden som tankas

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
September 2, 2004, 3:52 pm · Alfred Reynolds

The second phase of the Half-Life 2 preload begins to Steam account holders today.

This will allow users to download the majority of the audio of Half-Life 2 in encrypted form. No purchase is required to pre-load Half-Life 2, but is required to activate the game. The moment the game is made available, those who have pre-loaded and purchased Half-Life 2 via Steam will be ready to start playing right away.

Nog händer det saker....

Alltid uppmuntarande att höra när det går framåt dett betyder ju att deras ljud är färdigt.. behöver man ju inte oroa sig för det direkt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer säkert att vara en liten fil som är korrupt någonstans, så när spelet släpps och alla får uppackningsprogrammet/decryptnyckeln så kommer ingen kunna spela skiten, med ramaskri, upplopp, och massiva våldshandligar som följd

Kanske bara jag som är pessemist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Kommer säkert att vara en liten fil som är korrupt någonstans, så när spelet släpps och alla får uppackningsprogrammet/decryptnyckeln så kommer ingen kunna spela skiten, med ramaskri, upplopp, och massiva våldshandligar som följd

Kanske bara jag som är pessemist

Det låter overkligt ja

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att inte FSAA är påsatt på de där bilderna, men så är de tydligen ganska gamla också har jag läst. Måste säga att jag tycker modellerna (combine-soldaterna) ser stenhårda ut.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk

Såg en tråd på hl2fallout, som jag tänkte dra här. (Säkert har nån ställt liknande fråga tidigare, men jag orkar verkligen inte leta)

"Anybody going to nerd it out on HL2 release day? Like wear Gordon glasses, or bring a crowbar to school.....or maybe a paper crowbar? I know a bunch of people at my high school dressed up in Matrix cloths for the Reloaded premier day.

What ARE YOU GOING TO DO???? "

Själv håller jag på och sparar mitt Gordon skägg, som ska vara lagom Gordon yvigt vid det laget. I övrigt kommer datorn vara nyformaterad och med ett sprillans X800 XT istoppat. Kommer väl städa rummet, funderar på att gömma datorn i rummet brevid så den inte låter så mycket.
Sen blir det väl att fira med pommac eller nåt antar jag (kan inte sitta och dricka sej lullig på champange när det är en så stor sak som händer)

Visa signatur

Permalänk

lätt man ska ha en tröja ellern åt där de står "i downloaded hl 2 today" eller nåt sånt där eller allmänt nå me hl 2 på på

Edit: ja odlar pollisar som gordons hade sett ut om han haft nåra höhö

Permalänk
Medlem

En keps där det står "Jag aeger HL2" med två minicrowbars som sticker ut på sidorna. Allt i färgrann orange och svart såklart !

Visa signatur

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Fixa gärna en källa, om du syftar på den ett år gamla intervjun med Gabe så har den redan varit uppe, och som sagt konstaterats att den var ett år gammal

Ingen källa. Rent, sunt förnuft.

Lanseras produkter till julhandeln och julhetsen säljer de historiskt sett mycket bättre än vad de skulle göra annars.

Med tanke på hur länge spelet redan skjutits upp, finner jag det sannolikt att Valve resonerar så att ytterligare några månader inte spelar någon större roll, särskilt med tanke på vad de missar i form av intäkter om de lanserar nu. Dessutom har de då möjlighet att ytterligare öka suget efter spelet genom fler och fler teasers, ex. spelsnuttar, screenshots, intervjuer etc etc.

Jag är i det närmaste övertygad om att ni får vänta till december. Om inte, blir jag mkt förvånad.

Visa signatur

Tar det kallt överallt

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vart HL2-kläder finns att köpa?

Skulle gärna vilja veta

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrHulle
Ingen källa. Rent, sunt förnuft.

Lanseras produkter till julhandeln och julhetsen säljer de historiskt sett mycket bättre än vad de skulle göra annars.

Med tanke på hur länge spelet redan skjutits upp, finner jag det sannolikt att Valve resonerar så att ytterligare några månader inte spelar någon större roll, särskilt med tanke på vad de missar i form av intäkter om de lanserar nu. Dessutom har de då möjlighet att ytterligare öka suget efter spelet genom fler och fler teasers, ex. spelsnuttar, screenshots, intervjuer etc etc.

Jag är i det närmaste övertygad om att ni får vänta till december. Om inte, blir jag mkt förvånad.

Jag tror tvärt om, fast det är ju bara min teori. Men om dom fixar ut det nu så kommer alla hl2fans köpa det direkt, sen lagom till jul kommer alla som inte är så insatta få veta hur grejt spel det är, och fixa det i julklapp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

release-datum har nog som sagt mindre betydelse, ett bra spel säljer sig själv (d.v.s om det nu blir ett bra spel )

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"