Rome - Total War -tråden

Permalänk
Avstängd

Rome - Total War -tråden

Tja,

Tänkte göra detta till en standard tråd för Rome - Total War snacket. Jag vet att det finns en tråd om demot där det snackas lite om spelet, men det skulle vara skönt med orginalspelet's snack här.

Okej nu till snacket

Jag spelar med House of Julii och det verkar som om jag ska först rensa provinserna mot spanien och bli tillräckligt stark för att jag inte ska göra en repetition av historien och förlora slagen i Germaniens skogar. Sen ska jag väll in i turkiet och och ner till egypten. Men det är min plan iaf...

Vilka spelar ni med?
Och en sak till bara, är det bara med romare man kan spela?

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Kör på svårare än standard, annars blir det för lätt.

Man ser bara till att få ordning på ekonomin och plockar sedan provinserna en efter en. Möjligen är Julii lättare än de andra eftersom norra Italien är så löjligt rikt.

Permalänk
Avstängd

Ja, jag har inga problem med ekonomin precis ligger på 14k + och bygger en FET FET armé som ska snart mot spanien.

Jag spelar på hard och det är rätt så lätt, jag äger ju krigen. Bästa taktiken som finns enligt mig är när man börjar deploa gubbar synligt och lägger tung cavalry i skogarna och sen från ingenstans kommer dom ut och sen har man massa offensiva taktiker som jag kan visa på gamespy om någon vågar

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Jag kör med scipio på medium. Ja det är sant att det är för lätt på medium men jag har kommit så långt in i spelet nu och vill inte börja om från början

Haft några underbara strider som när jag intog kartago med en jättearmé. Kartago hade då stenmurar och enorma stykor bakom murarna(men inga elefanter:( ).

..Har nu erövrat hela nordafrika och ska precis landsätta en här i södra spanien för att krossa kartagos sista stad.

Förresten så har jag grova problem med makedonien. Datorn där brukar komma med enorma kavalleriarméer understött med phalanger(spearmen). Även om jag vinner slagen får jag väldigt stora förluster. Någon som har bra tips för att tackla detta?

Permalänk
Medlem

Jag spelade Medieval Total War en hel del och tyckte det var otroligt roligt! Erövrade det mesta som fanns att erövra.

Har börjat lite smått på detta nu och jag är rent ut sagt dålig på krigen.
Förstår inte varför jag är så ruskigt dålig, men jag tänkte köra på enkel svårighetsgrad och sen höja efterhand.
En förlust då och då i krigen är bara roligt - men jag vinner ingenting.
Kan ej förstå varför jag blivit så dålig. Men men, övning ger färdighet.

Mycket roligt och fängslande spel iallafall!

Permalänk

Re: Rome - Total War -tråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze

Vilka spelar ni med?
Och en sak till bara, är det bara med romare man kan spela?

När du klarat Imperial Campaign kan du spela om campaignen med vilka som helst

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

Släpps inte Rome Total war första october i Europa? vet att det finns i USA och på dc

EDIT:

ROME: TOTAL WARTM RELEASE DATES
Rome: Total WarTM has been released to manufacturing and will be shipping to retailers in North America on Wednesday, September 22. The game will be shipping to retailers in the United Kingdom on Wednesday, September 29 (and should be on sale around the 1st of October). France, Italy and Spain should see it on the shelves from Friday the 8th of October and Germany on the 30th of September. Other release dates will be announced soon.

www.totalwar.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

enklaste sättet att vinna krigen är genom att helt enkelt vara fotbollen när han är ärtan....bara att rulla fram för att han ska bli mossad

Permalänk

However, if you don't want to wait until you have finished an entire campaign game, you could always edit the files.

1) Find the file "descr_strat" in ...\Rome - Total War\Data\world\maps\campaign\imperial_campaign.txt (Backup file before you edit)

2)Copy then cut the faction you want to play from the section its under (either unlockable or nonplayable) and paste it into the playable section.

Permalänk
Medlem

Någon som kan skriva vilka trupper som krossar vilka. Till exempel att kavalleri är bra mot archers och så vidare. SKulle gärna vilja veta vilka som är bra mot hoplites och lite till..

Permalänk
Medlem

samma här. ..

Permalänk
Medlem

Jag undrar en sak.
I Medieval:TW så var det så att om man körde på hard fick motståndaren mer i moral, och hade mindre risk att "break:a" än vad äns egna trupper hade.
Och det tycker jag är lite fjantigt. Man ska ju slåss på lika vilkor bara att AI:n beter sig smartare..

Någon som har koll på detta i Rome:TW?

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

har 40k..... e greekerna äger sådär lite

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

har börjat bygga mina första legionärer Nu ska makedonierna få lite payback!!!!

Permalänk
Medlem

Dethär spelet är farligt för hälsan, spelar hela dagarna nu nästan :D.

Har aldrig fastnat så mycket för ett spel sedan Diablo 2 släpptes.

Grekerna och Makedonierna är ett par farliga jäklar :D.

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Har inte klarat Imperial Kampanjen ännu.
Men testade lite custom battle med grekerna.. och jag måste säga att jag blivit kär.
Passar min spelstil nå enorm med mkt "fegande"

Fett med grymma spearmen med phalnax formation samt heta archer och "lite" kavaleri.. mer perfekt kan d ej bli

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

spelar som makedionierna... Deras häster e UbER... 1600 heavy cavalary krossar det mesta... rom e snart tagen o Många andra ställen

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Sluta!, vart har ni fått tag på spelet?. Klarar inte av denna smärta av att läsa era rader gång på gång.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag kopte mitt i Torsdags nar det slapptes har. Vet att ett par butiker har importerat spelet fran usa. Spelet ar helot otroligt har inte varit sa fast it ett spel sedan Civ 1 kom ut. Satt i lordags och spelade i 9 timmar i strack.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk

hur får man folket att gilla en mer?
har försökt anfalla rom ett antal ggr nu men det står att jag inte kan pga att jag inte har folkets stöd än.
ska man erövra mera provincer/städer så man får mer folk under sitt styre eller hur gör man?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Anfalla Rom ar nog det man ska vanta med till sist. Du behover att par generaler med mycket influence samt bast ar att vanta tills Marius gor sin arme reform.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem

hmm jag tycker det är svårt . Startat både med Julii och Brutii nu men jag hinner ju aldrig bygga upp nån armé. Alla andra hinner ju erövra halva världen medans jag bygger upp så man kan få lite bra enheter..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megantic
hmm jag tycker det är svårt . Startat både med Julii och Brutii nu men jag hinner ju aldrig bygga upp nån armé. Alla andra hinner ju erövra halva världen medans jag bygger upp så man kan få lite bra enheter..

Du kan ju inte vänta på "bra enheter", du måste börja ta över fiendernas närmaste städer direkt, Hastati är otroligt bra så de borde räcka en bra bit. När du erövrar städer kan du också ta slavar, vilket gör att dina städer växer snabbare, vilket gör att du får bättre enheter snabbare.

Jonio: Vad har de andra faktionerna för metoder att anfalla städer? Mycket av de som romarna har borde väl bara vara deras egna?

Permalänk
Avstängd

Asså... Nu fattar jag varför det kallas för Hard, har kommit en bra bit och dom J*VLA Makedonerna och deras kavalri. Igår med min main styrka attackerade jag FÖRSTA staden som makedonerna har och jag la en runda under siege för att sen attackra. KLANTIGT!!!!!!!!! kom 4 generaler från varsitt håll och anföll mig. Det blev 1800 nåt mot 4100 Nåt. Jag kände mig säker med mina trupper jag antog striden. Jag kom in och vad ser jag? Typ 2500 ENBART kavalirister.. stormade mig som faaaan.... Loosade det slaget och nu måste jag regroupa. Ska vara mycket smartare i framtiden.

Jag undrar bara, eftersom House of Julii inte har fått några spearmen ännu då vet jag ej vad som ska göras mot sådan kavalri, någon som har idé?

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alarinn
Du kan ju inte vänta på "bra enheter", du måste börja ta över fiendernas närmaste städer direkt, Hastati är otroligt bra så de borde räcka en bra bit. När du erövrar städer kan du också ta slavar, vilket gör att dina städer växer snabbare, vilket gör att du får bättre enheter snabbare.

Jonio: Vad har de andra faktionerna för metoder att anfalla städer? Mycket av de som romarna har borde väl bara vara deras egna?

okey men vad ska jag använda mig av mer än Hastati ?? och hur många krävs det ?? du verkar rätt så high på det här använder dig som instruktör nu

Och bör man gå i krig med alla. Alltså inte visa nån respekt för typ grekerna och bara anfalla Ghaul till exempel eller ska jag anfalla så många som möjligt?

Och när jag erövrat en stad och får upp den där rutan vad man ska göra av befolkningen? Vilket är bäst att väla i början av spelet och så vidare?

Permalänk
Medlem

Ja, Makedonerna går verkligen en på nerverna. Många spearmen och mycket kavaleri har dem.. Har ju nästan ingen chans. Jag har stort bry med att inta Sparta. Försöker skicka mina armer med medlemmar från familjen via flottan, men bli oftast attackerad av en massa makedon skepp som blockerar min väg... ARRRGH JAG BLIR GALEN!!!!
Kan man inte ta en filosof eller vad det är för snubbe så han kan övertala alla mina landsmän att joina mig i strid mot makedonerna?
Ha rinte så bra koll på strategier.

Permalänk
Avstängd

Jag vet att sparta i verkliga livet var en stat med bäst vapen/rustningar på den tiden och jag undrar ifall dom har något speciellt i spelet också? Någon som vet det?

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
Jag vet att sparta i verkliga livet var en stat med bäst vapen/rustningar på den tiden och jag undrar ifall dom har något speciellt i spelet också? Någon som vet det?

Hahaha, ja tydligen.. Jag tog staden en gång, men nu får jag fan inte tillbaka den. Hade ju varit super med slavar från Sparta.