Permalänk
Medlem

Små Modding av Packard Bell Burken..

Var på Clas Ohlson i helgen och köpte dremel kopian CO/TECH och nu för att testa vad den går för ska jag inviga den med att såga upp sido plåten till min Packard Bell burk för installation av plexi.

Har börjat såga lite och redan nu kan jag ju säga att kapskivorna som ingick inte är av bästa kvallité.. (Dom går som puder..)

Nu till problemet.. är det nån som vet vad man kan göra åt den fula fronten som oftast brukar sitta på packard bell datorer..

Och så skulle jag också behöva ett enkelt och snyggt motiv att gravera i plexit med medföljande greveringspenna..

[UPDATE #1]

En liten bild på "dremel" kittet:

En bild på när vi börjat kapa lite:

Som sagt så gick medföljande kapskivor som pulver, så därför åkte jag föbri Coop och köpte 36 st Dremel Orginal skivor för 80:-
hålen var lite för små men det fixade sej lätt med en liten syl.

Hålet klart och listerna är dit limmade med Super Attack Lim:

Ny uppdatering med fler bilder kommer troligtvis imorn kväll!

Permalänk
Medlem

kapat sidorna så att den blev mer rekntangulär, sen såga ut ett 120mm hål för passande fläkt. Måla sen svart, och klistra dit galler, sånt som sitter i fronten på bil t ex. Spaya gallret grått eller silver.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

[UPDATE #2]

Har nu satt dit plexit med Super Attack Lim sitter som berg (Men lite flex i gummi listen).

Kollade bara om plexit skulle passa:

Plexit på limmat:

Skyddspappret på plexit rivs bort:

En titt igenom rutan:

Och dom två moddarna själva:

1 . Micke (Mikeboy) 2 . Danne (Sponka)

Ny update kommer ikväll då jag är hemma och kan fota hela chassit med sidorna på..

[EDIT]
Har nu bestämt mej för att lacka hela chassit. men då är ferågan vilken färg...

Vet nån om det skulle gå att spackla fronten så att den blev rektangulär med detta spackel: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=632&iItemId...