Permalänk

20" TFT är töntigt

Köpte nyligen ny monitor, en ViewSonic VP201B. Upplösningen är på 1600*1200 och responstiden 16ms. Såhär ser det ut när man inte mesar med skärmstorleken:

/Bengt Nilsson

Visa signatur

hatar att nedgradera sig

Permalänk
Medlem

Jävlar va stiligt

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

jäkla rent skrivbord asså.

Visa signatur

XP-M 2400+@ 2.52GHz|Abit AN7|2X512 MB ddr400| Club3d Radeon 9600 pro| 1X80 GB hdd|

Permalänk
Medlem

Hmm ser ut som min skärm.

Har du några döda pixlar på din skärm? Själv har jag en död pixel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hmm ser ut som min skärm.

Har du några döda pixlar på din skärm? Själv har jag en död pixel.

Då kan du styrka att mesa med skärmstorleken inte är något att rekommendera.
Min har noll döda pixlar, har gått igenom den 3ggr med Nokia Monitor Test och alla olika färger.

Visa signatur

hatar att nedgradera sig

Permalänk
Medlem

Antar att du har gjort det snyggt före du skulle ta fotot.
Jävligt snyggt o fräscht iaf!

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Du mesar inte med mycket du, X-Can v3 och HD600?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadOnion
Du mesar inte med mycket du, X-Can v3 och HD600?

Correct.

Visa signatur

hatar att nedgradera sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengt Nilsson
Då kan du styrka att mesa med skärmstorleken inte är något att rekommendera.
Min har noll döda pixlar, har gått igenom den 3ggr med Nokia Monitor Test och alla olika färger.

Hade en 21" crt innan och jag ville ha en tft som matchade bildstorleken och upplösningen, så en Viewsonic VP201b var perfekt. Hade bara lite otur med att få en död pixel men en pixel på 5,76 miljoner pixlar är inte så farligt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

är det inte obekvämt att ha musmattan så nära kanten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
är det inte obekvämt att ha musmattan så nära kanten?

Har liknande själv, trivs bäst med att ha den nära kanten.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
är det inte obekvämt att ha musmattan så nära kanten?

Inte med armstöd.

Visa signatur

hatar att nedgradera sig

Permalänk
Medlem

Äää den där skärmen har ju bara en synlig bildyta på 20". Min Samsung 213T har en synlig bildyta på 21,3", och ja det är mycket stort Ska ta en bild sen.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Äää den där skärmen har ju bara en synlig bildyta på 20". Min Samsung 213T har en synlig bildyta på 21,3", och ja det är mycket stort Ska ta en bild sen.

Fel det är en synlig yta på 20,1".

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Vi med stora skärmar (dvs >=20") ska inte bråka inbördes, utan istället förklara för alla med små pytteskärmar som 17", 19" och liknande hur kassa de är.

En polare till mig har en Samsung 213T och den är mycket trevlig, 25ms är dock lite dåligt för spel men den har o andra sidan lite bättre bild än VP201B.

Visa signatur

hatar att nedgradera sig

Permalänk
Avstängd

hmm. vad är det för liten box du kopplat dina hörlurar till??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
hmm. vad är det för liten box du kopplat dina hörlurar till??

http://www.musicalfidelity.com/mf/en/Products/SmallX/SXCANV3

Visa signatur

hatar att nedgradera sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengt Nilsson
http://www.musicalfidelity.com/mf/en/Products/SmallX/SXCANV3

Prisklass?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Prisklass?

http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=557

Visa signatur

hatar att nedgradera sig

Permalänk

Tror du verkligen att alla skulle snåla med skärmen om man hade en sexsiffrig månadslön?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengt Nilsson
Vi med stora skärmar (dvs >=20") ska inte bråka inbördes, utan istället förklara för alla med små pytteskärmar som 17", 19" och liknande hur kassa de är.

En polare till mig har en Samsung 213T och den är mycket trevlig, 25ms är dock lite dåligt för spel men den har o andra sidan lite bättre bild än VP201B.

Agree mannen. Jo jag vet att min har 25ms, men det är något mina ögon har vant sig vid om man säger, hehe. När jag köpte TFT fanns det inga stora skärmar med bra millisek så vad gör man. Hehe. CS funkar utmärkt att gibba i, men inget hindrar mig att köpa en ny stor TFT med bättre ms, men ännu inte hittat något som är bra i färger, svärta, och ms på en och samma gång. Funderar skarpt på Apples nya serie utav Cinema Displays, 23" wide med 16ms eller BenQs nya 24" Wide med 16ms, men då är frågan om omskalning. Så läget är i kläm. Säg till mig när du/nån hittar en 21" TFT med bra ms utan dåliga färger osv.

Trevlig Helg grabbs.
Grats till din nya monitor mannen, måste vara skönt för dina ögon mot gamla Cathode Ray Tuben (CRT)n). Tillbaka till fyllan. /FEvE

Bilder på mitt gamer rum finnes här sålänge :
http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=radiuz

På väggen kommer det upp en Panasonic Viera 42" plasma om 3 veckor. Saknat TV nu i 2 månader

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengt Nilsson
Vi med stora skärmar (dvs >=20") ska inte bråka inbördes, utan istället förklara för alla med små pytteskärmar som 17", 19" och liknande hur kassa de är.

Om det var menat som ett skämt så vill jag poängtera att jag inte ens fnissade lite...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

<20" TFT är töntigt

Sant, samtliga TFT-skärmar är töntiga.

Ge mig en 19-24 tums Sony CRT så kanske jag blir imponerad. Åtminstone går den att spela spel på.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem

Re: &lt;20&quot; TFT är töntigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengt Nilsson
Köpte nyligen ny monitor, en ViewSonic VP201B. Upplösningen är på 1600*1200 och responstiden 16ms.

Det var väl roligt för dig?

F.ö köpte jag ett par satsumas och en banan idag. All frukt var av kvalitén klass 1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Agree mannen. Jo jag vet att min har 25ms, men det är något mina ögon har vant sig vid om man säger, hehe. När jag köpte TFT fanns det inga stora skärmar med bra millisek så vad gör man. Hehe. CS funkar utmärkt att gibba i, men inget hindrar mig att köpa en ny stor TFT med bättre ms, men ännu inte hittat något som är bra i färger, svärta, och ms på en och samma gång. Funderar skarpt på Apples nya serie utav Cinema Displays, 23" wide med 16ms eller BenQs nya 24" Wide med 16ms, men då är frågan om omskalning. Så läget är i kläm. Säg till mig när du/nån hittar en 21" TFT med bra ms utan dåliga färger osv.

Trevlig Helg grabbs.
Grats till din nya monitor mannen, måste vara skönt för dina ögon mot gamla Cathode Ray Tuben (CRT)n). Tillbaka till fyllan. /FEvE

Bilder på mitt gamer rum finnes här sålänge :
http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=radiuz

På väggen kommer det upp en Panasonic Viera 42" plasma om 3 veckor. Saknat TV nu i 2 månader

Jädrar vad alla lever fint då..
Very nice där med!

EDIT: Bengt har ju tom fotstöd..
Jag har min subwoofer som fotstöd..
Fast den inte klämmer ut så mycket (Logitech 2.1 system)

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengt Nilsson
http://www.musicalfidelity.com/mf/en/Products/SmallX/SXCANV3

Ok, den är ju svindyr, varför inte bara köpa en vanlig förstärkare å koppla in lurarna där, det borde ju fungera lika bra + att du kan koppla in surroundet etc.

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Sant, samtliga TFT-skärmar är töntiga.

Ge mig en 19-24 tums Sony CRT så kanske jag blir imponerad. Åtminstone går den att spela spel på.

Nyhetsredaktörn kanske inte är införstådd i vad tecknen ">" och "<" står för, det förstnämnda betyder "större än" och det andra "mindre än". Nu när vi rett ut detta så kan nyhetsredaktörn notera att CRT inte påpekas vara dåligt på något sätt. Dock måste >=20" (större eller lika med 20 tum) gälla CRT också, och då givetvis viewable. CRT vs TFT kan diskuteras i någon annan tråd.

Edit: såg precis att någon ändrat topic och tagit bort < tecknet, då har man träffat rätt :D. Topic var från början "<20" TFT är töntigt"

Visa signatur

hatar att nedgradera sig

Permalänk
Medlem

25ms går ju bra att använda till spel så länge inte fps går över 40, eller över 60 på för en 16ms.

1600x1200 är på tok för litet för en 20" i windowsmiljö, iaf för min del.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Hahah vilken tråd...

Permalänk
Hedersmedlem

Ok!

Då vet alla att du köpt en ny skärm. Förstår dock inte riktigt vad du ville diskutera i tråden förutom kanske det där trista att man måste ha minst 20" skärm.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.