Permalänk
Medlem

Varning för CDON.com

Va och kikade på en musik DVD med Dream Theater på CDON.com
Hade tänkt beställa den men va inte 100% säker, tryckte dock lite förhastat på beställningsknappen så ordern skickades iväg.
Skickade genast ett mail åt dom via deras hemsida och tänkte avbeställa denna order. Skrev ner namn och ordernummer som det stod mans kulle göra.
Detta gjorde i Lördags, både beställningen och avbeställning.

Idag när jag sedan kollade mailen så fick jag svar:
"Hej Kristoffer.
Din order skickades från oss den 10/10 och vi hann därför tyvärr inte avboka den."

Visst fan måste dom se till att kolla avbeställningsmailen så ofta så detta inge ska hända?
Tänkte sedan ringa och klaga men då har dom inte ens en teleonkundtjänst!
Om man sedan ENBART har kundtjänst via E-mail så borde vell dom vara stenhårda på kolla detta!

Nu va det så att jag ändrade mig dock igår natt och ville ändå köpa denna DVD så ja hann skicka iväg en exakt likadan beställning igår, Söndag.
Svarade på mailet jag fick av dom idag att dom istället skulle avboka beställningen jag la i Söndags, gjorde även en anmälan från deras hemsida på detta.
Om dom nu skulle missa detta igen så skiter jag bara i att lösa ut paketet. Ska dom då ta ut nån avgift så är de bara dom glömmer det!

Återkommer när jag fått svar om dom hunnit avbeställa denna order.

PS: angående min första order, när jag skickade iväg en avbeställning en minut efter beställning så tycker man ju inte att det ska vara "för sent" att avbeställa.
Detta verkar ju helt sjukt..

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk

utnyttja din 14-dars ångerrätt och skicka tillbaka det.

klart!

har beställt från cdon många gånger utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Re: Varning för CDON.com

Du får väl skylla dig själv om du har svårt att bestämma dig och velar fram och tillbaka. Skyll inte på CDON för att de skickar en vara till dig som du beställt. Om du inte vill ha varan, beställ inte det. CDON har ingen skyldighet att läsa dina avbeställningsmail före de levererar.

Vad trött jag blir på sådana här inlägg...velpotta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Va och kikade på en musik DVD med Dream Theater på CDON.com
Hade tänkt beställa den men va inte 100% säker, tryckte dock lite förhastat på beställningsknappen så ordern skickades iväg.
Skickade genast ett mail åt dom via deras hemsida och tänkte avbeställa denna order. Skrev ner namn och ordernummer som det stod mans kulle göra.
Detta gjorde i Lördags, både beställningen och avbeställning.

Idag när jag sedan kollade mailen så fick jag svar:
"Hej Kristoffer.
Din order skickades från oss den 10/10 och vi hann därför tyvärr inte avboka den."

Visst fan måste dom se till att kolla avbeställningsmailen så ofta så detta inge ska hända?
Tänkte sedan ringa och klaga men då har dom inte ens en teleonkundtjänst!
Om man sedan ENBART har kundtjänst via E-mail så borde vell dom vara stenhårda på kolla detta!

Nu va det så att jag ändrade mig dock igår natt och ville ändå köpa denna DVD så ja hann skicka iväg en exakt likadan beställning igår, Söndag.
Svarade på mailet jag fick av dom idag att dom istället skulle avboka beställningen jag la i Söndags, gjorde även en anmälan från deras hemsida på detta.
Om dom nu skulle missa detta igen så skiter jag bara i att lösa ut paketet. Ska dom då ta ut nån avgift så är de bara dom glömmer det!

Återkommer när jag fått svar om dom hunnit avbeställa denna order.

PS: angående min första order, när jag skickade iväg en avbeställning en minut efter beställning så tycker man ju inte att det ska vara "för sent" att avbeställa.
Detta verkar ju helt sjukt..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varning för CDON.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Du får väl skylla dig själv om du har svårt att bestämma dig och velar fram och tillbaka. Skyll inte på CDON för att de skickar en vara till dig som du beställt. Om du inte vill ha varan, beställ inte det. CDON har ingen skyldighet att läsa dina avbeställningsmail före de levererar.

Vad trött jag blir på sådana här inlägg...velpotta!

?!

ja tänker alla så så är ju alla problem ur världen.

det är vell självklart att dom ska kolla avbeställningar, va händer om man råkat beställa fel då? sen får man det ändå? ska man skylla sig själv då?
du verkar ju vara perfekt så om alla vore som du vore det vell hur lätt som helst

Jag skyller på butiken om jag får en vara som jag avbeställt minuten efter jag beställt, vem fan gör inte det.
Spelar vell ingen roll anledningen varför man avbeställar. Det ska butiken skita i

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt att så många butiker fortfarande har ett ålderdomligt system där man som kund inte har kontroll över sina ordrar. Många bättre butiker erbjuder möjligheter att logga in och administrera sina ordrar innan de behandlas, ta bort artiklar eller lägga till nya.

Butiker som enbart litar på att mail ska lösa allt använder egentligen bara ett system med elektroniska lappar.. Eftersom allt sker manuellt och det krävs att någon sätter sig ner och läser mail, vilket det av kostnadsskäl ofta finns begränsat med tid till, så sker missar av den här typen ganska ofta.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Tråkigt att så många butiker fortfarande har ett ålderdomligt system där man som kund inte har kontroll över sina ordrar. Många bättre butiker erbjuder möjligheter att logga in och administrera sina ordrar innan de behandlas, ta bort artiklar eller lägga till nya.

Butiker som enbart litar på att mail ska lösa allt använder egentligen bara ett system med elektroniska lappar.. Eftersom allt sker manuellt och det krävs att någon sätter sig ner och läser mail vilket det av kostnadsskäl ofta finns begränsat med tid till så sker missar av den här typen ganska ofta.

mm det är sant... lite tråkigt att det är så faktiskt

Visa signatur

Permalänk

Nå, jag kan nog förstå att scenariot är lite frustrerande, men att varna för CDON? Det är att ta i lite i mina ögon. Du får ju ta på dig lite själv tycker jag. Håller med om att det är lite blekt att de inte har kundtjänst på telefon, men samtidigt undrar man ju om en kundtjänst skall användas till avbeställningar generellt sett. Inte speciellt rationellt. Men eftersom du inte kunde bestämma dig (och mail KAN faktiskt fördröjas, allt är inte frid och fröjd bara för att det heter internet) så får du nog svälja en del av kakan själv.

Själv är jag mycket nöjd med CDON, får grejerna skapligt fort och till skapliga priser. Det funkar. Och ja, jag har avbeställt, och det funkade bra tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tja, man kan ju tycka att cdon/dvdon som är såpass stort borde ha ett smidigare system för orderhantering. Men det är ju bara att skicka tebaks grejorna.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

fick svar idag och ja skulle få hem skickat ett returkuvert så ena DVDn skickas tillbaka på deras bekostning
mycket tacksamt!

denna tråd kan ju vara en start för andra som varnar för dom av olika anledningar, nu har ja gjort min men det löste sig iallafall så nu är ja nöjd.

Visa signatur

Permalänk

Är mycket nöjd med CDON, dom har mycket bra kundservice, iallafall här i Norge. (Även om jag tror att det är samma kundservice i båda landen, fick svar på svenska när jag skrev på norska en gång ).
Handlar en del saker där. Mycket bra priser, lite frakt, man betalar via faktura och sakerna kommer fort. Dessutom bra kundservice, något som NiQ har fått uppleva också.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Jag fullständigt hatar CDON, ska på polisförhör imorgon pga dem.

För er som undrar så är jag 110% oskyldig.

Permalänk
Medlem

När jag avbeställde en skiva så han dom inte avboka den innan dom skickade... men dom skickade ett returbrev gratis till mig så att jag kunde skicka tillbaka den så fort jag fick den i postlådan.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig beställt någonting från cdon, men däremot många andra internetbutiker, och den erfarenhet jag har, är att innan man kan bekräfta order, så finns det väldigt många steg innan man kan trycka på "bekräfta-knappen". innan dess så ska man fylla i adress m.m. och det kommer ofta upp 2-3 gånger vad det är man beställer. Hur kan man då "råka" trycka på beställa?? Om du inte bestämt dig vad du ska köpa, så ska du ju inte gå så pass långt in i beställningen så du kan beställa, genom en knapptryckning.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZajM
Jag fullständigt hatar CDON, ska på polisförhör imorgon pga dem.

För er som undrar så är jag 110% oskyldig.

Polisförhör pga av dem?
Vad är det du inte har gjort???

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Jag har också haft problem med CDON. Jag köpte ett gäng DVD skivor i julklapp till en person. Det visade sig att ena skivan låg löst i fodralet så den var jätterepig. Returnerade den, det var inga problem... Nästa var likadan, returnernade. Nästa var likadan, returnerade. Nästa var likadan, dock något bättre. Var bara en 10 minuter som var skräp så vi beslutade att behålla den för att vi inte orkade krångla mer. Allt var frid och fröjd tills jag får ett kravbrev från dem där de hotade med inkasso om jag inte betalade innan ett visst datum. Grejen var det att datumet redan var överskridet... Iallafall fick jag tjafsa med dem för att de skulle stryka fakturan men jag sa det att jag driver det ända till tingsrätten för jag tänker inte betala för skivor jag har returnerat... Då strök de fakturan. Kan tillägga att jag betalade för skivorna första gången jag fick dem så jag hade betalt dem en gång redan.

De sparar in genom att man returnerar som brev och då får dem skylla sig själva om det kommer bort i posthanteringen. Inget som kunden ska drabbas av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem

Polisförhör pga av dem?
Vad är det du inte har gjort???

Lång historia.. Någon eller några beställde grejjer därifrån hem till oss. Min adress men någon annans namn och personnummer. Den angivna mailadressen innehöll mitt namn osv..

Fick 2 paket, dock såg vi/jag bara skymten av det ena vilket lämnades in på posten igen eftersom inte vi beställt något.. Det andra försvann spårlöst. Fick dock räkningar på allt men vi ringde o pratade med dem osv, allt verkade bra då och det skulle läggas ner.. Sen några månader senare fick vi ett inkassobrev, ringde igen o snacka om det.

Sen sa dom att det definitivt skulle läggas ner, eftersom jag är såpass ung osv. Sen ringde polisen, eko enheten eller vad det heter och ville ha förhör med mig förra veckan. Var där idag och hoppas att det ska läggas ner nu iaf!

Permalänk
Medlem

ja tydligen kanske de va bra ett en sådan tråd kom upp iallafall

sen vad det inte meningen att den där första beställningen skulle skickas iväg. trodde de va en till knapptryckning kvar innan ordern va genomförd.
men sen va man har för anledning att man ska avbeställa spelar vell ingen roll så sluta tjata om det. huvudsaken va ATT jag ville avbeställa. så sluta kommentera det tack

Visa signatur