MP3-spelarmarknaden underskattad

Permalänk
Melding Plague

MP3-spelarmarknaden underskattad

<font style="font-size: 10pt"><b>MP3-spelarmarknaden underskattad</b></font> <small class="small">torsdag 14 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Den Svenska MP3-spelartillverkaren Jens of Sweden skickade idag ut ett pressmeddelande där man säger att MP3-spelarmarknaden är starkt underskattad.<br /><br /><I>"Jens of Sweden, Nordens största leverantör av mp3-spelare, menar att branschanalytikern IT-research underskattar den svenska marknaden när man förutspår en 120-procentig ökning i år. Det massiva och växande utbudet av musik på nätet kommer att stimulera efterfrågan på små och snygga mp3-accessoarer, och Jens of Sweden räknar därför med att sälja spelare nr 150 000 strax efter jul."</I><br /><br />Marknadsanalysföretaget IT-research har i en avhandling förutspått en ökning på MP3-spelarmarknaden med 120 procent. Detta är, enligt Jens Nylander som är VD på Jens of Sweden, en felbedömning och hävdar att marknaden för MP3-spelare kommer öka ännu mer detta år.<br /><br />Jens of Sweden har blivit nordens största MP3-spelartillverkare genom försäljningssuccér som <a href="http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040609_mp3_04_f..." target="_blank" >MP-130</a> och <a href="http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040609_mp3_04_f..." target="_blank" >MP-300</a>. Konkurrensen har dock hårdnat rejält senaste två åren och för varje kvartal ser vi nya aktörer på den Svenska marknaden.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaha, så fixar man gratis annonsering. Att bara presentera diverse pressreleaser som nyheter är att göra företagen en stor tjänst. Varför ska det publiceras på Sweclockers? Får Ni betalt?
Gratis PR kan Ni väl skippa, tycker det har blivit allt mer av det på senare tid på sweclockers. Det är de amerikanska sidorna redan så bra på.
Eller är det bara jag som tycker så här?

Visa signatur

Det är detaljerna som räknas...

Permalänk
Medlem

Tänkte precis samma sak, helt klart ett PR utfall från JoS där som dom lyckades med!

Svalt med hull och hår.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Snälla bli inte som IDG....

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd

Ta bort den här nyheten.

Visa signatur

XBOX 1.6 , Smart XX, Seagate 200GB, XBMC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dp79.com
Jaha, så fixar man gratis annonsering. Att bara presentera diverse pressreleaser som nyheter är att göra företagen en stor tjänst. Varför ska det publiceras på Sweclockers? Får Ni betalt?
Gratis PR kan Ni väl skippa, tycker det har blivit allt mer av det på senare tid på sweclockers. Det är de amerikanska sidorna redan så bra på.
Eller är det bara jag som tycker så här?

snälla kan ni sluta klaga?
JAG tycker sån här information är intressant. om du inte tycker det SKIT I ATT LÄSA DET DÅ.
om du läser en Computer Sweden så består 90% av nyheterna av hur marknaden är/funkar/reagerar ect.
men är man 14 år och tror att "marknaden" är ointressant så..

Eller herman du kanske ska lyssna på nisse 14 år här, han vet vad folk vill läsa. tänk på det innan du publicerar en nyhet. suck.

IDG visst de publicerar en hel del shiat men marknads information är intressant.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Bra med många nyheter, håller med dahl.... men nån stans ska linjen dras, o detta är inte allt för långt ifrån denna linjen

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Att JoS drar en siffra mellan tummen och pekfingret är inte nyheter det är PR! Hadde dom publicerat en egen studie så hadde det varit en nyhet.
PR kupper och skvaller läser jag nog av i Aftonbladet tack.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Min egen pressrelease: Potentiella MP3-spelarkunder underskattad

Det är vida känt att Jens of Sweden underskattar sina potentiella MP3-spelarkunder genom billiga försök till gratisreklam genom pressmeddelanden med svagt innehåll.

Det är också så att många kunder vill ha lite mer än Koreanska dussinspelare som JoS märker om med sitt eget varumärke. Ett varumärke som, i en enkät gjorde av Crose Group(tm), ansågs vara löjlig av mer än 50% av de svarande.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk

Me like JOS! =þ

Visa signatur

// nekrofilen

Permalänk
Medlem

Enda anledning till att hela "mp3-spelar marknaden" växer så det knakar är att man fett kan ladda hem musik från höger och vänster. Den dagen RIAA börjar sitt blitzkrieg lär marknaden stendö. Får hoppas tillverkarna kan ge RIAA på nöten

På tal om inget, iPod mini är klart trevligare än nån "mp3-spelare":)

Visa signatur

//John

Permalänk
Medlem

Trevligt för dig Nekrofilen men jag har lite svårt att lita på ditt
omdöme med tanke på ditt nick
MP3-spelare tycks vara ganska överrepresentaterade bland nyheterna som rör grejor man kan koppla till sin dator. Det känns som att MP3-spelare hör mer hemma på någon musiksajt än på en hårdvarusida. Kan ni inte spana in lite andra typer av periferals som t ex skrivare, joysticks, scanners, rattar, etc?

Permalänk

Njae, nyheter om mp3spelare är synnerligen intressant. Imho.

Permalänk

växande utbudet... ha ha... man har inte behövt söka mer en 1 gång för att få hem låten man söker de senaste åren iaf

Köpte en JOS MP100 när de kom ut och jag tänker behålla den ett tag till, 256MB räcker enligt mig.

Om det blir aktuellt igen så lutar det mer åt iriver

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk

"Jens of Sweden har blivit nordens största MP3-spelartillverkare "

lol vadå tillverkare...allt han gör är att utnyttja andra märken....tycker det är tarvligt...men smart

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
"Jens of Sweden har blivit nordens största MP3-spelartillverkare "

lol vadå tillverkare...allt han gör är att utnyttja andra märken....tycker det är tarvligt...men smart

Larvigt och larvigt! Han lånade pengar från sina nära och kära och köpte upp fabriken som byggde MP100

Och JoS tror jag inte e ensamma om att utnyttja andra märken, finns nog en hel del märken som köper in andras produkter och byter klistermärke.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Larvigt och larvigt! Han lånade pengar från sina nära och kära och köpte upp fabriken som byggde MP100

Och JoS tror jag inte e ensamma om att utnyttja andra märken, finns nog en hel del märken som köper in andras produkter och byter klistermärke.

såklart det är så, men jag irriterar mig bara på hans snuskiga tur och divighet, varför inte bara vara en återförsäljare för ? Just därför jag inte vill ha hans mp3 spelare, köper hellre orginalen, mkt ballare

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
såklart det är så, men jag irriterar mig bara på hans snuskiga tur och divighet, varför inte bara vara en återförsäljare för ? Just därför jag inte vill ha hans mp3 spelare, köper hellre orginalen, mkt ballare

Du e bara avundsjuk och när det var ju en risk, som i allt Jag har lyckats hitta en MP3 som Hyndai tillverkar som liknar MP100, men inte riktigt.
Själv lämnar man JoS för Apple Ipod mini rättare sagt.
Synd att JoS inte lanserar en hårddiskmp3, de skulle de nog lyckas rätt bra med om de liknar MP-130/300.

En annan sak jag just kom att tänka på, är inte MP100 en försäljningssuccé den också från JoS håll?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
snälla kan ni sluta klaga?
JAG tycker sån här information är intressant. om du inte tycker det SKIT I ATT LÄSA DET DÅ.
om du läser en Computer Sweden så består 90% av nyheterna av hur marknaden är/funkar/reagerar ect.
men är man 14 år och tror att "marknaden" är ointressant så..

Eller herman du kanske ska lyssna på nisse 14 år här, han vet vad folk vill läsa. tänk på det innan du publicerar en nyhet. suck.

IDG visst de publicerar en hel del shiat men marknads information är intressant.

jag tror det grabbarna menar är att det här inte är en nyhet för Sweclockers läsare.
som att presentera börskursen på Vi hundägares hemsida.
Håller faktiskt med om att Sweclockers borde koncentrera sig mer på hårdvarunyheter m.m., den här nyheten är på håret till att inte kvala in.

och dahl, om du vill läsa dylika artiklar så kan du ju besöka Di.se eller nått, precis som jag gör.

Visa signatur

....men vad vet jag?

Permalänk
Medlem

Ibland blir man less på alla svar som är lååångt utanför topic, klart det är intressant få reda på lite tankar och siffror om marknaden. Och tycker ni inte det är intressant, plåga era nära och kära med era tankar och förpesta inte trådarna

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forgoil
Enda anledning till att hela "mp3-spelar marknaden" växer så det knakar är att man fett kan ladda hem musik från höger och vänster. Den dagen RIAA börjar sitt blitzkrieg lär marknaden stendö. Får hoppas tillverkarna kan ge RIAA på nöten

På tal om inget, iPod mini är klart trevligare än nån "mp3-spelare":)

Va?
Så när du köper din musik använder du den bara i stereon?

Självklart drar man ju en kopia av skivan till datorn att man kan lyssna där - och oavsett om mp3 går att ladda ner eller inte så är mp3 spelare ett av de allra smidigaste sätten att ta med sig musik på. Har freestyles bara funnits för att man kunnat skaffa musik illegalt? Knappast.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att det inte är alltför mycket musik folk köper, det mesta laddas hem. Därför kommer man inte ha i närheten av lika mycket musik man vill lyssna till och därav kommer mp3spelarförsäljningen att minska till den stora massan...

Tror de är det forgoil syftar på...

Jag instämmer på att iPod Mini är nice, jag har köpt en jag med, har även en JOS MP-100 256MB...nackdelen med iPod Mini är batteritiden...får ju ladda den hela tiden :/

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one