101 grafikkort jämförda!

Permalänk
Medlem

Som sagt någon har haft för mycket tid. jaja ska kolla igenom listan i morgon

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Glömsk

Tycker detta var ett roligt test. Kan vara användbart också. Låt säga att man sitter på ett GF2 eller GF3 och vill se ungefär hur mycket bättre det kommer bli med ett 6800 Ultra.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller skådar inte mitt norra öga fyra(?) stycken hårddiskar med på bilden?
Titta längst till höger, mitt i bilden.

Mest ett roligt test än ett intressant

Permalänk
Medlem

Ingen X800XT PE med i testerna och alldeles för låga upplösningar i testerna..

Kul test annars.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

F-N vilken nostalgitripp de va..... Fick en liten tår i ögat
när jag såg alla gamla kort från 1999.
Haja att jag köpte ett Ge Force 2 ULTRA för 5600 kr (nytt)

Bra att dom tog foto på alla kort,,,,

// martin

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk

Synd att de inte fick igång Doom3 på Voodoo korten. Det fungerade iaf på mitt Voodoo5 efter lite pillande..

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=33716...

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk

Va f-n...

Testerna på http://www.digit-life.com/articles2/over2k4/index.html#p25 går bara till någon rysk site där man inte alls kan se några tester...

http://www.ixbt.com/video2/over2k4-q3-800.shtml osv..

EDIT: varför ända in glödheta ska man behöva ha flash för att titta på några löjliga diagram... nötter!

Permalänk
Medlem

sakna AA och AF, man vill ju se hur pass segt kortet är. Vissa test skrev de AA och AF på, men inte på alla.

Permalänk
Medlem

Coolt test framförallt att jag har ett Nvidia TNT2 från 99:P

Visa signatur

GameStation: ||Gigabyte K8NXP-9||AMD A64 3700+ "San Diego"||Corsair XMS 2x1024||XFX 7800GT 450/1100 + ArticCooling||75Gb Raptor + 250Gb Hitachi||Hiper Type-R 580W||Lian-Li PC7 "Scandinavian-edition"||Razer Coperhead-blå||
3DMark05 - 7220p 3DMark06 - 3528p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Är det bara jag som reagerar på testsystemet. En XP 3000+, låter som ett "Slött" system att testa Dom värsta spelen med dom värsta grafikorten med.
Om man tex kollar på tex Far cry i högre upplösning så verkar alla värstingkort fått nästan samma resultat, kan inte det vara flaskhalsen i processorn som ställer till med det?

Nu har jag inte läst testet, men anledningen till att de kör ett såpass "dåligt" system kanske är att de måste ha en AGP-port som klarar den gamla standarden (3,3V kontra 1,5V)?
Mitt moderkort som ändå är relativt gammalt (Asus P4G8X Deluxe, 2003) klarar inte av kort med den gamla standarden.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Avstängd

Kul att GeForce 3 Ti500 äger alla i Quake III (800x600)

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Hedersmedlem

Typiskt. Har fått 2 äldre grafikkort av en kompis (från företaget där han jobbade), ena har Matrox G200 kretsen och det andra ATI rage 2.
Men inget av dem fanns med i testet (?). Inte för jag tänkt spela men om man ska slänga i dem i en dator någon gång vore det fint att se vilket som är bäst.
Frågan är ju hur matrox har med drivrutiner till nyare windows också.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Typiskt. Har fått 2 äldre grafikkort av en kompis (från företaget där han jobbade), ena har Matrox G200 kretsen och det andra ATI rage 2.
Men inget av dem fanns med i testet (?). Inte för jag tänkt spela men om man ska slänga i dem i en dator någon gång vore det fint att se vilket som är bäst.
Frågan är ju hur matrox har med drivrutiner till nyare windows också.

Jag har ett Matrox G200 och det är väl rätt värdelöst i spel men i windows fungerar det väl, knappt.

Om man snålar lite med färgerna får man 1152*864 i 75Hz. Men det fungerar fint i XP i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoboDuCk
Nu har jag inte läst testet, men anledningen till att de kör ett såpass "dåligt" system kanske är att de måste ha en AGP-port som klarar den gamla standarden (3,3V kontra 1,5V)?
Mitt moderkort som ändå är relativt gammalt (Asus P4G8X Deluxe, 2003) klarar inte av kort med den gamla standarden.

kanske är så, men då borde dom iaf kunna använda en 3200+