Dell förblir största tillverkaren

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Dell förblir största tillverkaren

<font style="font-size: 10pt"><b>Dell förblir största tillverkaren</b></font> <small class="small">fredag 22 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20041021115545.htm..." target="_blank" >X-Bit Labs</a> rapporterar att Dell förblir den största PC-tillverkaren. Enligt marknadsundersökningsfirman Gartner har Dell 16,8 procent av persondatormarknaden följt av HP som har 15,0 procent.
<br />
<br />Totalt ökade försäljningen med 9,7 procent under tredje kvartalet detta år jämfört med 2003. Marknaden för bärbara datorer har ökat mer jämfört med persondatormarknaden men tyvärr finns ingen statistik från detta område som verkar expandera mycket i Asien och bland tillverkarna just nu.
<br />
<br />Läs lite mer hos <a href="http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20041021115545.htm..." target="_blank" >X-Bit Labs</a>.

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2003

Förvånad? Nej, Dell har ju reklam i varenda tidning jag läser och överrallt i TV.

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2003

Gött att det inte var med så mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

1.8 procent lär ju vara ganska många miljoner dollar

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004

Tråkigt att så många personer kan bli lurade. =>

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommybellan

Vaddå lurade ? Folk kanske känner att dom vill ha en dator som dom kan surfa med samt använda office med där allt följer med och är inkluderat garantier å sånt..
Då är en Dell dator bra, för dom.
Alla är inte som folket här som bygger egen dator..

Det är sorgligt att leva i en tid då det är lättare att klyva en atomkärna än att spränga en fördom. // Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/8
Registrerad
Mar 2002
Citat:

Dell är absolut det bästa hempc valet och tänk vad många företag som använder sig utav dell.

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Dell förblir största tillverkaren, på att tillverka skräpdatorer....trust me...jag har jobbat på Dell support!

E-penis:
i5 4670K @ 4.4Ghz | Asus Maximus VII Hero | 2x8GB Corsair 1600 LP | Asus Strix GTX 1080 8GB | Fractal Design Define R4 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Noctua NH-D14 | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Qpad MK-50 | Logitech G9/G35 | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-
Dell förblir största tillverkaren, på att tillverka skräpdatorer....trust me...jag har jobbat på Dell support!

Skräp ? Jag har haft en Dell och den krånglade aldrig, sen när jag började bygga egna datorer så blev det ju komplikationer hela tiden.. Jag har även haft en HP som oxå aldrig krånglat. Dell HP och andra såna företag är BRA för de som inte tycker priset är viktigast.. Iaf så som jag har upplevt de!

Det är sorgligt att leva i en tid då det är lättare att klyva en atomkärna än att spränga en fördom. // Albert Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

vad har det med priset att göra ? ...

Det är testade produkter och är garanterat att funka ... dessutom har dem mycket bra support.. perferkt för dem som inte orkar eller kan...

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Jag har en HP PC och den krånglar hela tiden. Man har lagt in ett Geforce 3 Ti200 utan fläkt och ett nätaggregat på 200W som tydligen ska räcka till att ge ström åt hela datorn, trots att jag gjorde ett test på internet där det rekommenderades 300W. Oavsett om det är priset som är viktigast eller inte så gör HP enligt min erfarenhet riktigt dåliga datorer.

Ingsoc rules.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-

Haha, jobbade du på Solvus eller? Då var det nog inte Dell det var fel på... Hursomhelst, jag jobbar med service på de flesta Dell-burkar som säljs och 90% av felen är användarfel. Dells burkar är ovanligt lättmekade tycker jag... I alla fall om man jämför med många av de andra stora märkena.

MacBook Air

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Dell är bättre än de andra märkena, definitivt. Men det är grader i helvetet vill jag säga

Ingsoc rules.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

HP är riktigt hemska eller var förr iallafall.
Compaq var ännu värre.
Riktigt jävla illa var de gammla AST.

När tillverkarna går ifrån PC standarden för att kunna tjäna mer pengar så är något fel
Vill man ha en xbox med office möjlighet eller vill man ha en PC?

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2004

Har erfarenhet av både HP (nuvarande datorn) och AST. Aldrig mer märkesdator, säger jag.

Ingsoc rules.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Varning för Dell Hempc

Jag har nu haft Hempc från Dell i tre år..
Bara problem har jag haft.

Dom har stora problem att hålla sina garantier!!!

Läs mer på min hemsida om dom missar Dell gjort sig skyldig till, den uppdateras löpande!

http://www.datorexperten.se/dell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Vad ska man köpa här i världen?
För man hör detta om mycket olika produkter, datorer som bilar som kylskåp etc. etc. mm. mm.? Men det kanske är tur att man inte lyssnar bara utan man skaffar sig egna erfarenheter med.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare