AMD Personal Internet Communicator

Permalänk

Undrar vad det där Geode är för processor, är det AMDs egna? Låter mer som något annat tycker jag.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Har för mig Geode skall vara AMD's variant av en Via C3 liknande lösning.
Mycket snabbare dock.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Bra idé men borde haft nätverkskort, det kanske finns Adsl i afrika.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Bra idé men borde haft nätverkskort, det kanske finns Adsl i afrika.

De som har ADSL i Afrika är nog inte riktigt den målgruppen dom siktat på

Visa signatur

Det är sorgligt att leva i en tid då det är lättare att klyva en atomkärna än att spränga en fördom. // Albert Einstein

Permalänk
Medlem

En smart strategi onekligen. Här i väst förknippar många dator = Intel tack vare deras stora spridning och dominans. AMD går nu ut och ser till att folket i utvecklingsländer kommer tänka dator = AMD ;).

Jag sa det tidigare o vräker ur det igen: AMD ser ut att ha en långsiktig strategi och jagar inte "quick fixes".

Permalänk
Medlem

Processorn utvecklar för övrigt 1W.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

vill ha, hoppas den kommer hit.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Den ser ju cool ut, som nån låda från nasa eller något. Smiid, hoppas på lite olika versioner av den. Wlan så slipper man köpa en laptop bara för att man vill surfa i sängen på morgonen.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Nice, väldigt robust konstruktion, utan lufthål och sånt, gör den säkert väldigt lämplig där det är väldigt dammigt eller fuktigt. Eller att man inte behöver vara allt för försiktig med den!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

amd har väl inte tänkt att tillverka dem själva, det är ju bara referensdesign...geode utvecklades av något annat företag som amd köpte upp har jag för mig...

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk

Jäkligt läcker! Med en USB - LAN adapter blir den en perfekt surfdator och filserver! Snälla AMD ta hit den:)

Vad liten den är!

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Personal Internet Communicator är väldigt liten och är bestyckad av en Geode GX 500-processor på 366 megahertz. Den har också 128 megabyte RAM-minne, en 10-gigabytes 3,5-tumshårddisk, integrerat 56K-modem samt fyra USB-portar och portar för ljud. Den sägs köra en modifierad version av Windows CE-kerneln men XP-funktioner och kompabilitet.

Språkpolisen visar sitt fula tryne.. Kompatibilitet heter det väl? Felskrivningar på forumet kan väl tolereras, men nyhetsposterna bör väl hålla en viss standard för att ge ett seriöst intryck?
Let the flames commence...

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag missuppfattat saker och ting men jag har för mig att jag läste ngnstans att AMD bara har gjort spec för datorn, de skall alltså inte vara med o tillverka den el ngt liknande.
Kan dock ha fel:)

/P

Permalänk
Hedersmedlem

mycke bra initiativ av AMD, känner själv polare som söker en billig dator endast för surf o ordbehandling.

Permalänk
Medlem

Fin liten burk det där , PC'ns svar på Folka Bubblan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xe^
ruskigt billigt

Blir förmodligen ett inköp när den kommer.
Extermt nätverkskort via USB ?

Håller me jättebilligt i Indien och Latinamerika....Tror inte det blir samma U-landspriser i Schweden nänänä.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt att ha den + en till tft. Nästan som en bärbar dator

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Känns det inte som att den står uppochner på bilden? (Även om den andra bilden visar att den inte gör det)

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk
Medlem

Vill ha. Perfa, så slipper man syrrans icq på sin egen burk :P.

FInns det ens möjlighet att den kommer till ossss?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

snälla sätt in ett nätverkskort och släpp dom i sverige.. jag kommer en direkt!!

Visa signatur

tetris is so unrealistic

Permalänk
Medlem

http://www.amd.com/us-en/ConnectivitySolutions/ProductInforma...
Det fanns rätt mycket kul att läsa om Geode.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Perfekt för terrorister som har bråttom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magitek
Språkpolisen visar sitt fula tryne.. Kompatibilitet heter det väl? Felskrivningar på forumet kan väl tolereras, men nyhetsposterna bör väl hålla en viss standard för att ge ett seriöst intryck?
Let the flames commence...

Nej, det gör det inte alls det. Det _heter_ kompabilitet. På svenska i alla fall. Att det heter compatability på engelska har inte med saken att göra.

Permalänk
Medlem

Hmm.. man brukar iofs. köra WinCE från ARM processorer från ROM/Flash kretsar..

men de går kanske att köra in på hårrdisken... självklart kommer man kunna köra Linux tror ja

Permalänk
Medlem

Ja du...

...ett NIC i den och det är en ny FW.....

För min del då.....

Permalänk
Avstängd

Goede NX ser ut på specifikationerna som en T-Bred.
Jävligt handplockad, om dom får några på 1.4GHz att gå på 14W så.

Men Goede GX verkar vara något speciellt. Påminner om det Intel arbetade med för några år sedan men la ner. Dom skulle lanserats ungefär samtidigt.

Permalänk

Häftig burk.. Skulle vilja ha måten på den. Ser ut att vara typ 200x120x80 eller nåt sånt. Borde den inte boota upp på nolltid med Windows CE också?

Edit: Ha 2 val vid uppstart, "simple mode" och "advance mode".
Simple mode så skulle datorn öppna iexplore direkt. På det viset hade jag kunnat lära min mormor att surfa ;). Inga möjliga inställningar och inga möjligheter att stänga ner internet explorer eller nåt annat. Bara ett vällutformat interface....

Permalänk
Medlem

hehe

Undrar hur överklockningsvänlig prollen är - med lite voltmoddning och vattenkylning kanske den kommer upp i 500MHz.

Perfekt nattburk. Synd på en surfburk att inte ha "riktig" NIC (RJ45).

Sedan vill man ju diskettenhet så man kan uppgradera BIOS + CD-ROM för installation av WIndows Server.

hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
hehe

Undrar hur överklockningsvänlig prollen är - med lite voltmoddning och vattenkylning kanske den kommer upp i 500MHz.

Perfekt nattburk. Synd på en surfburk att inte ha "riktig" NIC (RJ45).

Sedan vill man ju diskettenhet så man kan uppgradera BIOS + CD-ROM för installation av WIndows Server.

hehe

med tanke på att det somsagt i princip är en tbred med 128kb cache som körs med ca 0,9v i vcore så borde den som alla andra normala tbred b kunna göra runt 2ghz utan större problem om man drar upp vcoren till runt 1,5-1,6v... iofs kanske inte i den där lådan med tllhörande hårdvara
Hmm undra om dom kör med socket A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TERdON
Nej, det gör det inte alls det. Det _heter_ kompabilitet. På svenska i alla fall. Att det heter compatability på engelska har inte med saken att göra.

Var har du fått det ifrån? Det heter kompatibel på svenska, inte kompabel. (jfr. engelskans compatible och compatibility). Den korrekta böjningen är kompatib-ilitet, inte kompab-ilitet.
Se Nationalencyklopedin: http://www.ne.se/jsp/search/search.jsp?t_word=KOMPABILITET

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalBumling
med tanke på att det somsagt i princip är en tbred med 128kb cache som körs med ca 0,9v i vcore så borde den som alla andra normala tbred b kunna göra runt 2ghz utan större problem om man drar upp vcoren till runt 1,5-1,6v... iofs kanske inte i den där lådan med tllhörande hårdvara
Hmm undra om dom kör med socket A

Geode GX är väl knappast som en Tbred med 128kB cache? Vad jag vet är prestanda rejält mycket sämre än vad K7-kärnan presterar på den frekvensen.