Philips Hörlurs-Kabel

Permalänk
Medlem

Philips Hörlurs-Kabel

Satt just och lyssnade på musik, då jag skulle dra ut kabeln ur lurarna för att den hade trasslat in sig, drar ut den lite vinklat på något sätt, och toppen av kontaktdonet flyger iväg. Nu undrar jag vart man kan köpa nya kablar, tillhörande Philips HP890. Kikade lite på Philips hemsida, blev dock inte klokare av det. Söker som sagt var en affär, affären får gärna vara en internetbutik, annars ska den ligga i Göteborg. Tack på förhand för alla svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en kabel över från ett par HP890 som jag hade sönder. Skicka ett PM ifall du är intresserad.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Förstår inte att folk kan förstöra dessa lurar. Hört att kvaliten på dom är dåliga men det har jag verkligen inte märkt, jag har tappat dom många gaånger från rätt hög höjd å dom är hela och fina. Sen vet jag att achilleshälen ska vara där själva lurarna kan roteras något men de har inte hänt något där för mig efter många månaders användning, så täntke bara passa på att säga att var inte rädda för att köpa denna lur pga av sånt! Toppen lur! Fick den gratis av M3 när jag började prenummera på deras tidingn förövrigt

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket bra lur, det håller jag med om. Men den kunde vara mer robust byggd helt klart. Ofta är det där lurarna tillåts rotera lite som sprickor uppstår efter ett tag, så även på mina fast jag varit ganska försiktig med dem. Men det är bara att fixera med lite tejp så ska det inte vara nån fara.

Ska tillägga att lurarna som den där kabeln hörde till inte gick sönder på detta sätt. Jag råkade spräcka ett av membranen och det var helt mitt eget fel.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag river upp denna tråden, men nu är det så att jag lånade ut mina lurar och när jag fick tillbaka dom så glappade kabeln friskt, problemet är att lurarnas anslutning är 2,5mm, var kan man skaffa konverterare eller helt ny kabel? Någon som har någon som helst aning, vet att någon hade något ihop plock från classe(?) men inte helt hundra.

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?