Permalänk
Medlem

Alltså, jag funderar på att köpa den där, jag har iofs ett gammalt ps2, och jag tänker köpa det nya främst för onlinespel.
Men jag har hört folk säga att jag kan spela online med mitt PS2 som är ca 1-2 år gammalt om jag köper nån adapter? Är det så eller är dom ute och cyklar?

Visa signatur

AMD64 3000+ | HIS Radeon 9800 Pro ICEQ | MSI K8T Neo2 | TwinMOS 512mb Dual Channel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av groven
Alltså, jag funderar på att köpa den där, jag har iofs ett gammalt ps2, och jag tänker köpa det nya främst för onlinespel.
Men jag har hört folk säga att jag kan spela online med mitt PS2 som är ca 1-2 år gammalt om jag köper nån adapter? Är det så eller är dom ute och cyklar?

japp, du kan köpa en nätverksadapter till ditt ps2, och då kan du samtidigt trycka in en hårddisk och använda t.ex. hd-loader för att lagra dina spel på istället

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Ok, men det lockar ju samtidigt med en liten söt och tyst ps2a

Visa signatur

AMD64 3000+ | HIS Radeon 9800 Pro ICEQ | MSI K8T Neo2 | TwinMOS 512mb Dual Channel

Permalänk
Medlem

Måste säga att den där nya PS2 verkligen lockar mig till att köpa en tv-spelskonsoll. Det bör nämnas att jag aldrig velat ha en spelkonsoll tidigare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
japp, du kan köpa en nätverksadapter till ditt ps2, och då kan du samtidigt trycka in en hårddisk och använda t.ex. hd-loader för att lagra dina spel på istället

Kan man lagra filmer & spela upp på den också?

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

Till alla er som oroarsig för hdloarden

det ska finnas en usb hårddisk till ps2 men finns bara i japan tror jag

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Måste säga att den där nya PS2 verkligen lockar mig till att köpa en tv-spelskonsoll. Det bör nämnas att jag aldrig velat ha en spelkonsoll tidigare

Låter som ett klokt val, om nu bara Shin Megami Tensei 3 skulle komma till Europa också så har du en riktig anledning

Bosse1900: Vad jag vet är det under utveckling men inget som fungerar i dagsläget, dock kommer det nog kräva modchip också.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Låter som ett klokt val, om nu bara Shin Megami Tensei 3 skulle komma till Europa också så har du en riktig anledning

Bosse1900: Vad jag vet är det under utveckling men inget som fungerar i dagsläget, dock kommer det nog kräva modchip också.

Shin Megami. Låter som ett sjysst spel
Jo, en av anledningarna till att PS2 lockar är nog möjliheten att spela japanska spel

Permalänk
Medlem

spelar roll ifall man köper ett PS2 eller ett PSTwo (stämmer det namnet?)

Man köper väl det som är billigast?
Det hade iaf jag gjort... Hade knappast lagt ut 500:- extra på ett få ett annat skal till mitt Xbox när jag köpte det till exempel... (nu påstår jag inte att PSTwo kostar 500:- mera, bara ett exempel)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
spelar roll ifall man köper ett PS2 eller ett PSTwo (stämmer det namnet?)

Man köper väl det som är billigast?
Det hade iaf jag gjort... Hade knappast lagt ut 500:- extra på ett få ett annat skal till mitt Xbox när jag köpte det till exempel... (nu påstår jag inte att PSTwo kostar 500:- mera, bara ett exempel)

mr.E, det är inte just så att det är ett annat skal, utan det är ett mycket mindre PS2. Väger knappt ett kilo om nu det är viktigt. 230x28x152 mäter det uttryckt i millimeter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
mr.E, det är inte just så att det är ett annat skal, utan det är ett mycket mindre PS2. Väger knappt ett kilo om nu det är viktigt. 230x28x152 mäter det uttryckt i millimeter.

Det är jag mycket väl medveten om, men det är ju lik förbannat SAMMA konsoll.. bara ett sätt för Sony å tjäna mera pengar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är jag mycket väl medveten om, men det är ju lik förbannat SAMMA konsoll.. bara ett sätt för Sony å tjäna mera pengar...

Det är väl tänkt att PSTwo ska ersätta ps2 så snart har man inte så mycket att välja på, sen mindre format och tystare är ju inte helt fel.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, det är samma konsoll. Det är jag mycket väl medveten om. Men det är just så som PSTwo en konsoll ska se ut. Slimmad, tyst och snygg

Permalänk
Medlem
Citat:

Bah inte dessa nintendo fanboys igen. Ska ta upp lite exempel.

Hur många olika varianter av GameCube i alla dessa milioner olika färger?
Gameboy
Dreamcast

dock totalt ny verision finns det få av.
Äldre konsoller så som Sega mega drive finns i 3 verisioner o.s.v

Desutom. Företag brukar gå back eller inte precis käna ett öre på sina konsoller utan det är från alla spel de får in pengarna ifrån. De är bara positivt att det finns olika varianter med olika utsenden som passar de som köper dem i smaken.

Visa signatur

Speldator: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Gameboy
Dreamcast

Desutom. Företag brukar gå back eller inte precis käna ett öre på sina konsoller utan det är från alla spel de får in pengarna ifrån. De är bara positivt att det finns olika varianter med olika utsenden som passar de som köper dem i smaken.

Får jag fråga vad dreamcast har med detta/gamecube att göra?

Aja, PsTwo kommer ju ta över, precis som PsOne gjorde med Psx...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

jag sätter 100 kr på att du inte hade klagat om nintendo släppte en ny och mindre version av gamecube...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
jag sätter 100 kr på att du inte hade klagat om nintendo släppte en ny och mindre version av gamecube...

Varför skulle han klaga? Den är ju redan liten nog.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Får jag fråga vad dreamcast har med detta/gamecube att göra?

Poängen är att Sony inte är värre en någon annan. Det finns bara så äckligt många sony haterer av någon underlig anledning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Köpte en hos OnOff idag, 1490:-
Lite dyrare än Siba men men... det får man väl ta. Satan i gatan vad liten den var iaf, svårt att tänka sig när man ser den på bilderna.

När kommer/var finns chippen att köpa då? Spelen var visst snordyra ju... 600spänn är ganska häftigt

OnOff har bästaprisgaranti, det hade räckt att du visat dem en flyer från SIBA eller bett dem ringa dit för att verifiera deras lägre pris så hade du fått den billigare.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Han är xbox-fanboy och inte nintendo
Han skulle nog aldrig klaga om microsoft släppte en mindre variant av sin stora klump.

Permalänk
Medlem
Citat:

Gameboy
Dreamcast

Citat:

MugiMugi: Jag är ingen fanboy... Du däremot... Det tar jag inte ens här på forumet.. För ALLA som känner dig vet väl vad DU har gjort...

yagami: du ÄR SKYLDIG mig PENGAR

Permalänk
Medlem
Citat:

MugiMugi: Jag är ingen fanboy... Du däremot... Det tar jag inte ens här på forumet.. För ALLA som känner dig vet väl vad DU har gjort...

Förstår inte ett skvatt om vad du menar.

Samt nej jag tror du totalt missupfattade min poäng. Och nej jag är ingen Sony fanboy eller liknande, jag har alla nya konsoller o.s.v, jag stör mig bara på alla deassa 'konsoll hatare'

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min polare har en, han fick den för 2 dagar sen den har ingen fläkt så den låter typ inget:)då kosta den 1399kr

Visa signatur

i7 4790k 4 ghz 16 gb ram Radeon r9 powercolor 280 3 gb

Permalänk
Medlem

Denn konsol har verkligen fått mig att börja fundera på att skaffa en PS... har tyvärr inte plats med fler konsoler, helst inte stora så denna är ett lyckokast för Sony.

Permalänk
Medlem
Citat:

Förstår inte ett skvatt om vad du menar.

Samt nej jag tror du totalt missupfattade min poäng. Och nej jag är ingen Sony fanboy eller liknande, jag har alla nya konsoller o.s.v, jag stör mig bara på alla deassa 'konsoll hatare'

ingen aning om varför ja skrev som ja gjorde... det släppte lite där uppe