Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Nog är Prescott död i den mening att den inte går att utveckla längre. En 4 GHz Prescott skulle inte överleva länge, den skulle snarast brinna upp utan kompressorkylning.

Jag är faktiskt tveksam till om Intel har tänkt/tänker släppa Dothan för skrivbordsdatorer. Intel har nån sorts hederstänkande och har förnekat att Prescott har värmeproblem. De vägrar med andra ord erkänna att de har fel, och det tror jag är en stor orsak till att vi inte har en Dothan Desktop. Intel måste ju fatta att Prescott inte kommer sälja bra i framtiden, speciellt som många stora tillverkare som Dell nu tänker över att gå till AMD.

Problemet att Dell inte går över till AMD finns ju i en nyhet för inte så länge sedan. AMD kan helt enkelt inte producera så många prollar. Om Dell köper ALLA processorer AMD tillvekar så räcker inte ens det. Då fattar man att Dell behöver en hel del

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Problemet att Dell inte går över till AMD finns ju i en nyhet för inte så länge sedan. AMD kan helt enkelt inte producera så många prollar. Om Dell köper ALLA processorer AMD tillvekar så räcker inte ens det. Då fattar man att Dell behöver en hel del

Det är vad de säger ja. Själv tror jag bara det är ett sätt att sätta press på intel. AMD kan inte bara ha en massa extrakapacitet för att Dell ska kunna "överväga" att andväda processorer från AMD. HP använder ju AMD och intel. HP är bara marginellt mindre än Dell.

Permalänk
Avstängd

Som vanligt, intel leder några ynka procent i videoencoding, annars är dom helt körda på allt. Även när det gäller värmeutveckling och pris och framtidssäkerhet.

Dell skall även börja producera gaming och server maskiner baserade på Athlon64 FX processorer och AMD Opteron processorer.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Som vanligt, intel leder några ynka procent i videoencoding, annars är dom helt körda på allt. Även när det gäller värmeutveckling och pris och framtidssäkerhet.

Dell skall även börja producera gaming och server maskiner baserade på Athlon64 FX processorer och AMD Opteron processorer.

Är det nåt som är säkert att Dell kommer att göra kan du bekräfta det. Vore kul om det var så.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Är det nåt som är säkert att Dell kommer att göra kan du bekräfta det. Vore kul om det var så.

Det vore mycket trevligt. Ännu mer trevligt var om AMD rapporterar till DELL att dom har kapacitet att försörja DELL's datortillverkning. AMD's fabrik i dresden i tyskland tror jag inte har några störe problem till detta. Ang om DELL skall börja bygga datorer med AMD64 så kan du ju läsa:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=365691

Vad jag vet så tror jag att det stämmer.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Det vore mycket trevligt. Ännu mer trevligt var om AMD rapporterar till DELL att dom har kapacitet att försörja DELL's datortillverkning. AMD's fabrik i dresden i tyskland tror jag inte har några störe problem till detta. Ang om DELL skall börja bygga datorer med AMD64 så kan du ju läsa:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=365691

Vad jag vet så tror jag att det stämmer.

Vi får väl hålla tummarna för AMD.
En frågar bara. Hur tror ni det kommer att påverka oss (menar entusiaster och vi som inte köper märkes datorn utan bygger själva och klockar upp till en fin prestanda) när AMD börjar sälja mer till OEM tillverkarna. Tror ni det påverkar negativt eller positivt.

Permalänk
Medlem

Risken finns att det påverkar negativt iaf nu till en början. Tror inte priset kommer sjunka så snabbt på tex FX modellerna om det blir brist på dem som det nu verkar bli om DELL börjar använda dem.

Citat:

Nog är Prescott död i den mening att den inte går att utveckla längre. En 4 GHz Prescott skulle inte överleva länge, den skulle snarast brinna upp utan kompressorkylning.

Kanske därför de inte släpper den.....
Tror heller inte intel skulle forlora en alltför stor del av konsumenterna frivilligt bara pga hederstänkand.
Tror snarade på det någon annan (the squonk) skrev tidigare att om man skulle utrusta Dothan med de extra "extensions" kanske inte skulle ha kvar många av fördelarna som det är nu.