Officiell Hata Steam-tråd !

Permalänk
Medlem

Officiell Hata Steam-tråd !

Så slipper HL2-trådarna lusas ned, för dem som faktiskt fått igång spelet.

Ladda ner Steam-uppdateringarna gick bra för mig, men att skapa ett nytt Steam-konto är tusan helt omöjligt, har hållit på en timme drygt. Registrera spelet gick inte heller.

KUL när man vill starta sitt nyinköpta spel(399Kr) så kommer man inte ens in i spelet för att något som heter STEAM lägger sitt fula tryne ivägen. NÅGOT smartare antiwarezverktyg borde väl gå att finna ?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

tänk på att ALLA i hela världen som har köpt spelet ska regga .. Klart inte deras servrar pallar med

Permalänk
Medlem

tror inte Valve bryr sig om att de blir lite sämre, de tjänar fyra ggr mer deg!

Permalänk
Medlem

Nä, visst vet jag att det är så, men är det BRA ?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

lånar tråden lite...

köpte HL Brons med e-kort via fsb... så fixa ja kortnummer o allt sånt... börja verifera o allt sånt... när de nästan var klart så stog de något i en rutan... men ja kunde ändå börja preloada de

kolla ja kontot med pengar o så om dom hade dragit summan... men då såg ja att ja inte hade tillräckligt med pengar...
så efter en stund får ja ett mejl att dom inte kunde använda kortnummret o så för de inte stämde in på min bank o så...

ska ja vara orolig nu om ja får hem lite "stämningar" o skit=D ne men allvarligt... kan ja få hem lite avgifter o skit nu?
får ja vågar knappt testa o preloada kanske får betala ut skadestånd för ja har laddat ner de utan o betala=S ... aja någon som kan förklara lite=) Plz känner mig lost

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Det är nog ingen fara, du har ju ingen nytta av det du preloadat förrän sista megabyten har droppat in. Och det gör den ju inte förrän du betalat.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prestbacka
lånar tråden lite...

köpte HL Brons med e-kort via fsb... så fixa ja kortnummer o allt sånt... börja verifera o allt sånt... när de nästan var klart så stog de något i en rutan... men ja kunde ändå börja preloada de

kolla ja kontot med pengar o så om dom hade dragit summan... men då såg ja att ja inte hade tillräckligt med pengar...
så efter en stund får ja ett mejl att dom inte kunde använda kortnummret o så för de inte stämde in på min bank o så...

ska ja vara orolig nu om ja får hem lite "stämningar" o skit=D ne men allvarligt... kan ja få hem lite avgifter o skit nu?
får ja vågar knappt testa o preloada kanske får betala ut skadestånd för ja har laddat ner de utan o betala=S ... aja någon som kan förklara lite=) Plz känner mig lost

Tacka o ta emot ist !

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

men ja har ju inte fått någon activation key=)

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Alla kunde preloada HL2 via steam men det du laddar hem är krypterat och kan inte låsas upp före du köpt spelet.

Permalänk

Ok ok... men nu när ja tar browse games... då finns inte priserna kvar... de står typ tack för du har köpt de... =/ hur ska ja då kunna betala för de?

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

MEN SNÄLLA! sluta grina för steamservarna är belastade

Permalänk
Medlem

Vi hade 500 sådana här trådar varje dag när CS 1.6 kom, och man var tvungen att ha Steam. Steam hade enorma problem då, många buggar etc. Vi behöver väl inte fler trådar?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Jojo, men kan du spela det ?

Nu har jag fått "Play Games"-listan iaf, efter över 2 timmar. Dags att testa, ta i trä ...

edit. jo, vi behöver nog ännu fler trådar, om inte för att Steam skall stängas så åtminstone för att dom bör budgetera för rejält fetare servrar om dom tror att dom får in mer kosing på Steam.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

se här ser steams status ut för servarna
CONTENT SERVERS AGGREGATE BANDWIDTH USED -- most recent 48 hours

Bandwidth Used 14,444 Mbps

Bandwidth Available 14,360 Mbps

som ni ser r servern överbelastad

Kanske har lugnat ner sig nu

Permalänk
Medlem

synd att man måste ha tillgång till Steam och internet för att spela ett Offlinespel som HL2 :/
hade varit sugen på att spela lite nu men servrarna är belastade så man kommer inte in på steam :/

Permalänk
Medlem

ja fyfan det är helt värdelöst. Jag vill spela mitt SINGLEPLAYER SPEL JAG HAR KÖPT FÖR 400 KR!!!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

jag håller på att tanka hl2 med min kupong. tänkte tanka det efter skolan eftersom jag ändå skulle bort ett tag innan jag kunde lira det. men icke sa nicke det gick inte... servrarna var överbelastade. vid 17.00 fick jag registrera min produkt och vid 18.00 kunde nerladdningen börja. nu sitter jag här kl 22.18 efter 4 timmar med tankande från steam... jag har inte kunnat spela något annat under tiden eftersom det inte går att pausa nerladdningen. jag har BBB så jag trodde det skulle ta max 1 timme att tanka:/

Permalänk

Dom är ju jävligt korkade om dom tror att dom skall klara sig på 14.36 GB/s lina. Det hade en 5 åring kunnat förklara för dom att det inte hade funkat.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
ja fyfan det är helt värdelöst. Jag vill spela mitt SINGLEPLAYER SPEL JAG HAR KÖPT FÖR 400 KR!!!

Känner precis samma sak :/ Jag har nada användning för Steam, hade helst velat slippa det, men nu måste jag ha det om jag skall spela ett SP-spel? :S
Vill inte ens ha det installerat. Blä! Varför skall det alltid tvingas på en massa saker hela tiden?

Som WMP, går att få bort med nLite etc, men borde funnits att välja bort redan från början.
Jag vill ha HL2, inte Steam. Vet inte om jag köper det nu :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Dom är ju jävligt korkade om dom tror att dom skall klara sig på 14.36 GB/s lina. Det hade en 5 åring kunnat förklara för dom att det inte hade funkat.

Låter ju vettigt, de låter pengarna strömma in men skiter i servern..

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

En annan har ju spelat det sen 09:40 (tisdag) (dercrypteringen tog en stund)... spelet äger precis allt...

Permalänk
Medlem

gah, håller med, det är irriterande. Lite less på att se create account failed, press back to try again or blabla...

Visa signatur

Det som gäller är DS + G6 lite :D

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag ångra att jag köpte spelet..

Kunde ju lika gärna ha warezat eländet och köpt det senare...

Då hade det ju funkat i alla fall..

Som vanligt är det ärliga köpare som drabbas av vansinniga ant-pirat försök...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk

Säger som många andra.. så jäkla ruttet när man gått o köpt ett singleplayerspel och inte kan spela det för att detta skämt kallat steam inte tillåter mig att logga in. Hur blir det för dem som inte har tillgång till internet? hur ska de kunna spela?

edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robocrap
Nu börjar jag ångra att jag köpte spelet..

Kunde ju lika gärna ha warezat eländet och köpt det senare...

känner precis likadant

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robocrap
Nu börjar jag ångra att jag köpte spelet..

Kunde ju lika gärna ha warezat eländet och köpt det senare...

Då hade det ju funkat i alla fall..

Som vanligt är det ärliga köpare som drabbas av vansinniga ant-pirat försök...

Även om jag gör illegala saker ibland tycker jag att du sade det bästa. Mer perfekt kan inte en mening om piratkopiering vara. Som alltid är det de som slösar pengar på spelet som förlorar på det. Man kan t.o.m. spela spelet utan en VALID KEY. Hur sjukt som helst.
Vad tjänar de som köpte spelet på detta, jo en CD och fodral (för de som köpte genom affären). Dem andra som beställde genom Steam fick en fet dildo uppstoppat i röven (sry för bad language).

Just nu drar jag ner spelet från Steam, pre-loade'ade inte tidigare :(. Hoppas väl på att kunna spela imorgon... Hoppas*
Om Steam fortsätter att lagga, crasha och sluta fungera köper jag aldrig ett spel mer. Gör som alla fjortisar; Laddar ner spelet.

Over and out!
ilcoo

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk

Jag grinar nu inte för att servrarna är belastade utan för att jag HATAR STEAM!

Jag har alltid låtit en kompis fixa steam och cs för att jag och steam inte går ihop men idag var jag tvungen att fixa det själv.
Det börjar med att jag inte får bort eländet som ligger på fel disk. Varken i kontrollpanelen eller med vanliga "ta bort". Efter mycket om och men får jag bort det och installerar på min större disk. Första gången blir det "error" och andra gången hänger det sig bara. När jag sedan lyckats installera det hittr den inte mitt konto och jag är tvungen att göra ett nytt. Då klagar den på att min cd-key är använd och frågar om jag vill logga in på mitt konto istället, mitt konto jag "glömt" passwordet till.
Jag är tvungen att maila nån jäkla steamsupport och får efter 4 dagar ett svar där det visar sig att jag hade skrivit i rätt lösen, bara det att steam hade utdaterats och inte sagt till mig.
Under installationen av cs hänger sig hela datorn.
Tillslut har jag installerat cs men då finns det inte med i "Play Games" i steam. Den hittar bara codname gordon. Efer massa trixande med mappar som ligger djupt in i steam-mappen (steam/steam/steamapps/steam/cs/mitt konto/steam/lurad!/ryck) lyckas jag få starta upp cs och se det på "Play Games".
Men den klagar direkt på att mina banor inte är desamma som de som körs på internet och jag blir tvungen att ladda om alla banor.

HL2 däremot tog smidiga 1.5 timmar där jag fick läsa de juvliga orden "Steam Updating" runt 26 gånger.

HATA STEAM!

Permalänk

Stream - Error

Could not connect to the Steam network.
This could be due to a problem with your internet connection, or with the
Steam network. Please visit www.steampowered.com for more info

Börjar ge upp för ikväll.. ja som värkligen hade bespetsat mig på detta, bokat det i tid o allt för att kunna köra med en gång

edit: jippi kom in! Mitt hat mot steam kvarstår dock

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Hur skulle det varit om ni preloadat HL2 innan idag?

Jag har kört igång det på 2 burkar idag utan strul. nu inatt har det ballat ur tack vare att miffon (som vissa här) inte kan vara förutseende för 5 öre.

Innan steam tiden var det problem med uppdateringar och liknande oxo, bara det att nu finns det bara en källa att gnälla på.

Förövrigt så funkar det nu igen

Ni kommer ju inte att behöva vara online eller nåt sen så fort spelet är validerat mot steam.

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangerine
Stream - Error

Could not connect to the Steam network.
This could be due to a problem with your internet connection, or with the
Steam network. Please visit www.steampowered.com for more info

Börjar ge upp för ikväll.. ja som värkligen hade bespetsat mig på detta, bokat det i tid o allt för att kunna köra med en gång

Köpte spelet med mina sista slantar..

Hade det varit nåt annat spel hade jag kunna väntat men jag såg verkligen fram emot att spela ikväll. Sovmorron och allt...

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig använt steam tidigare, skapade ett konto idag (natt) kl 02:00. Beställde spelet, preloadade (8.0mbit telia) medans jag gick och la mig. Vaknade kl 11:00 och loggade på steam. Upplåsningen tog ca 20min och sen var det bara att spela.
Antar att jag har haft tur eftersom jag tyckte att jag var sent ute

Men som många andra (tydligen ) hatar jag skydd som orsakar konsumenten lidande, bra exempel är the sims 2 som vägrade installeras på min brors dator för att han hade deamontool. Valves sätt att lösa piratkopiering innan relesé verkar ju ha fungerat och jag tycker grund idén med steam är bra, sedan kan man ju önska annat om utförandet.

Dom borde tex hyrt in extra servrar (har dom säkert gjort men tydligen inte tillräkligt många) i 1v eller 2 bara för att vara på den säkra sidan.

Annars kan jag väl bara önska alla lycka till, hoppas det löser sig