Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

HL 2 (För er som har klarat spelet, INTE FÖR andra).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy

Alla den killens teorier är alldeles för komplicerade. Det som skulle få folk att bli rejält överraskade var om g-man, just var Gordon från en annan dimension / tid.
Om g-man skulle vara Universums ledare: Sho bre? det är som om en kärleksfilm skulle sluta med att paret i slutet bara skulle förvandlas till hundar utan någon som helst anledning. så nej, och folk skulle absolut inte gilla det slutet.

Jag tror iaf att G-man har någon sorts "connection" till Freeman, den starkaste teorin, är som sagt att det är han, eller han från en annan dimension osv.
Så skulle jag skriva ett manus iaf.
3an blir intressant.

Min teori (som många andra redan tänkt på, jag vet) blev ju genomsågad av Soul_Harvesters teori =/
Men ju mer man fördjupar sig i en teori, ju mer låter det som den kan stämma. Och det är det Soul_Harvester har gjort.

/me döper om denna tråd till teori-tråden

*EDIT* Är lite trött så jag flummar ihop denna teori:
G-man finns inte, det är bara Gordon's egna illusion som bundits fast i hans hjärna, G-man HAR funnits men har av någon anledning bundits samman med Gordon. Gordon äger dock makten att transportera sig genom tid o rum men det är endast G-man som kan kontrollera makten! *skämt*

Permalänk
Medlem

Verkar iaf klargöra lite mer nu om vad Gordons mening är och varför han gör det han gör.

Troligen som nån sa så tar G-man in Gordon när han behövs. I 1:an så var han inte lika specifik på varför eller likande men i 2:an så kastar han nästan "svaret" rakt på en och att man tills nästa gång ska, ja...flyta runt i tomma intet?

Nån sa att G-man var ond eller liknande men det verkar ju mer som att han styr något och att Gordon är en slags mercenary va nåt slag..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Tack för texten hunden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Måste spela igen!

Vet dock inte vad jag ska spela på, easy normal eller hard hmm..

Jag har en hel del adnra spel som jag ska spela också så hard kommer ju ta en lite längre tid isåfall o det skulle va kul o köra easy för då kan man utforska mer fast den siktar ju själv då o det e ju ej kul : /

Spelade på easy och inte siktade den själv.

Permalänk
Testpilot

Jag kom att tänka på en sak när jag läste det på andra forum och jag tycker det kan stämma. Är inte namnet "G-man" påhittat av hl-comunityn efter att ettan kommit ut? altså han hade inget namn i ettan. G-man betyder goverment man eftersom alla andra hade labbrockar på sig och g-man var den enda med kostym.

En annan sak, jag läste att g-man har en pistol, ett papper och ett foto i sin portfölj, när får man veta det?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag kom att tänka på en sak när jag läste det på andra forum och jag tycker det kan stämma. Är inte namnet "G-man" påhittat av hl-comunityn efter att ettan kommit ut? altså han hade inget namn i ettan. G-man betyder goverment man eftersom alla andra hade labbrockar på sig och g-man var den enda med kostym.

En annan sak, jag läste att g-man har en pistol, ett papper och ett foto i sin portfölj, när får man veta det?

Jag har för mig att modellen i HL1 hette gman.mdl, därav namnet. Innehållet i hans portfölj skapar ju ännu en teori. Kanske är det Freemans meriter och en bild på Freeman?

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet började bra som fan, stora öppna miljöer, ganska spännande story, varierande gameplaystilar. När man väl sen kommer in i City 17 igen så faller spelet från en 9a till en 7a.
Sen var det på tok för kort, tog mig knappt 9 timmar att klara.

Ssen tycker jag storyn var ganska tråkig, bra till en början, i princip icke-existerande när man kommer till City 17. Mystisk håller jag inte med om, bara vag.

Inte lika stor besvikelse som Doom 3 men ändå en bra bit under vad jag förväntat mig.

Andra halvan av spelet var ju bara mörka korridorer, labyrintliknande gångar och en massa bråte på marken som gör att man inte kan gå någonstans utan att typ titat sig runt femtio gånger med flashlighten, flytta på några prylar sen duckhoppat en bit. Ok överdrivet men personligen gillar jag öppna ytor.

Nåja Valve har ju sagt att de kommer släppas lite "deleted scenes"-grejer. Dvs. några nya banor, sidequest och kanske till och med ett kortare äventyr där man får spela alyx så än har jag inte gett upp på HL2.

Näste man till drabbning är DOD Source, har tröttnat på CS Source nu men DOD:S kan bli hur sjukt fett som helst.

Vilken är nästa roliga singelplayer fps man har att se framemot nu då? Om vi bortser från expansions dvs.

"Spelade på easy och inte siktade den själv."
Visst göpr den det, det räcker att du har korshåret inom några millimeter av det du vill träfaf så får du en träff.
På hard och normal måste man träffa "på riktigt".

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Äh körde om spelet på Hard nu

Hitills så har det inte varit så jätte svårt men visst ere lite utmaning.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Avstängd

G-man är Gordons pappa, som i sin tur är alyx bror och svåger till barney.
alt är en dröm gordon fått när han somnade under ett barnkalas.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

Nu vill jag ha en sådan som oppifing force

Permalänk
Medlem

Detta kan jämmföras med Matrix, alla hade en massa underbara teorier om komplicerade händelse utvecklingar, och vad hände? ingenting. Lets face it, spel utvecklare (och dom inom filmen) är inte så jävla glada i att göra filmer/spel där man måste använda all sin hjärn kapacitet, sådana filmer/spel brukar ofta bara uppskattas av den lilla publiken. Jag kan ha fel, men jag tror inte HL3 kommer bli hälften så storslaget som ni tror

Permalänk
Avstängd
Citat:

för lite GMAN! Jag vill se mer av denna mystiska man! (inte för mycket dock )

Man kan se honom flera gånger i spelet om man är uppmärksam! När man åker med träskbåten och vägen delar sig så kan man se honom gå in i en dörr upp på en bro!

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem

Då var det roliga över, spelet var mycket underhållande, om än lite kort.
Storyn är lite klen och vag på sina ställen, men den funkar i det stora hela.

Något som jag stör mig på är ju att mannen aldrig säger ett ljud

Drygaste kapitlet måste ha varit Ravenholm, men jag diggade Prästen till 100%:D

"Rest my child"
"You never ment any harm"

Dessutom fullkomligen avskyr jag de "nya" headcrabsen med långa ben, de är så satans äckliga blä! Inte blir det bättra av att de kvittrar likt blåmesar, jag blir ju livrädd varenda gång något landar på fågelbordet

Sandtraps-kapitlet var lite halvtråkigt det med, fast det blev ju värt besväret när man fick agera morsa åt krypen!

Coolaste karaktären i hela spelet måste ha varit "Dog" så störtskön!

Permalänk

Någon annan än jag som skulle vilja se Half life som film? Sicken film det skulle bli altså...

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Någon annan än jag som skulle vilja se Half life som film? Sicken film det skulle bli altså...

Doug Lombardi:

Citat:

We've met with folks in Hollywood to discuss the idea of an HL movie. But around the time we hear, "And then Gordon falls in love..." we usually head back to Seattle screaming.

Permalänk
Medlem

ifall nu Gordon skulle vara G-man, varför skulle han då offra sig själv i 1:an i slutet när man får "välja" att arbeta för G-man eller möta säker död på Xen.

Ganska ball teori annars..

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Alla har ju missat den stora frågan man aldrig fick nåt svar på, "what happend to the cat??"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
ifall nu Gordon skulle vara G-man, varför skulle han då offra sig själv i 1:an i slutet när man får "välja" att arbeta för G-man eller möta säker död på Xen.

Ganska ball teori annars..

tänkt på det med. tror att G-man är nån slags snubbe som arbetar åt en högre makt Gordon gör deras skitjobb helt enkelt.

Visa signatur

Corsair TX 850 ,Asus p6TD Deluxe, I7 920 , Corsair XMS3 DDR3 12GB , Asus Radeon HD7970, Intel 320 160gb ,Asus xonar essence stx

Permalänk

för att tycka handlingen är bra så måste man nog vara insatt i spelet tror jag

Vad man än gör så får man inte spela 2an före man har klarat 1an

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

hl2 var väldigt bra. men jag tycker inte att det når upp till farcry. nästan lika bra. men ajg tycker att hl2 saknar momentet när man får tänka ut hur man bäst ska attackera.

Permalänk
Medlem

HL spelen är klart de bästa spelen jag spelat, 10/10 för HL2.

Grymt bra slut, man står där som ett frågetecken, precis som det ska va.

Permalänk
Medlem

Vad får er att tro att det blir ett HL3 snarare än ett expansion pack som Valve enligt mitt tips redan har gjort klart...

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benji_a
hl2 var väldigt bra. men jag tycker inte att det når upp till farcry. nästan lika bra. men ajg tycker att hl2 saknar momentet när man får tänka ut hur man bäst ska attackera.

Herregud, Farcry är stenålder jämfört med hl2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benji_a

FarCry var fint, det var iofs lite Doom3 monster wannabe i det. och jag vet iaf vad jag tycker om Doom3 :). nej men seriöst så är HL2 det bästa spelet jag lirat efter HL

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Phew, blev klar nu ikväll.. lackade ur när spelet buggade totalt på chap. 12 :-/ och sen låg det liggandes tills idag
Det är då ett av få spel jag orkat spela igenom, riktigt snyggt och underhållande, dock är det synd att spel fortfarande är så orehör linjära, skulle vilja ha mer än en väg från t.ex. punkt a till punkt b.
var då helt klart värt pengarna
dags att leka med super grav gun via fusk.. inget är så roligt som att leka av sig med vurstingvapnet

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Farcry är mycket fint men inte alls lika verkligt och inte samma känsla som HL2!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lite oftopic men ingen som vet vart jag ska?

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Bra spel men tycker grafiken känns "gammal"..inte i närheten lika snyggt som farcry och doom3.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

kolla bakom dig LecToR så ser du plankor o bakom dom ere vatten det är dit du ska med svävaren.

Finns en ingång vid en container bakom dig också åt sidan typ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Herregud, Farcry är stenålder jämfört med hl2

På vilket/vilka sätt? HL2 har möjligtvis bättre grafik och en rätt schysst fysik på många objekt men sen? Farcrys view distance är ju helt absurt bra jämfört med allt, speciellt med tanke på vilka i sammanhanget komplexa miljöer motorn hanterar. Ai:n är också enligt mig MKT bättre i farcry, rörelse- och den allmäna friheten att tackla olika problem likaså. På de allra flesta plan anser jag att farcry är bättre än hl2, framförallt roligare men det kanske bara är jag? Hur som, half life var helt ok men alltför scriptat och enkelspårigt för min del.