Bra jobbat, Webhallen!

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, Webhallen!

Jag skulle köpa ett nytt grafikkort med begränsad budget (max 1000 kr) och kikade på Webhallens utbud, eftersom jag gärna vill kunna hämta det över disk. Ett Radeon 9600 Pro verkade ge rimlig prestanda för pengarna. Såg först det här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34383
(Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 256MB)
Men det skulle inte komma in förrän den 23/11 och jag ville inte vänta så länge. Tänkte sen att jag inte riktigt behöver 256MB till den dator jag har nu (se sig), så det här borde räcka:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34382
(Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 128MB)
Det var dessutom en hundring billigare. Dock missade jag att det inte heller fanns i lager, så jag lade en beställning.

När jag upptäckte att kortet jag beställt inte fanns i lager, mailade jag webhallen och frågade när det skulle komma in. Svaret blev den 26/11, alltså tre dagar senare än det första kortet jag tittade på.

Skickade då en förfrågan om jag fick ändra beställningen till det första kortet och fick ett väldigt trevligt svar.

De skrev att leveransdatumen var preliminära och de inte säkert kunde veta när korten skulle komma in, men undrade om det var okej att jag var uppsatt på båda korten, så jag helt enkelt kan ta det som kommer in först.

Suveränt bra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slår vad att de skickar båda och sedan kräver av dig pengar för båda också...

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på att de ska skicka spelen jag beställde igår vid lunchtid. Både spelen fanns och finns fortfarande i lager enligt deras hemsida.

Dessutom skickade jag ett mail och frågade en fråga om ett grafikkort förra veckan. Har fortfarande inte fått svar på det mailet. Så just nu är jag inte så positiv till Webhallen men mina tidigare beställningar har gått bra.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Jag har oxå problem, har funkar bra alla gånger förrutom denna. Får inga svar på mail eller telefon.

Riktigt dåligt är det. över en vecka i leveranstid när de lovar 2 dagar.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

har väntat i 4 veckor på en dvd spelare så förvänta dig inget av deras "prelimiära" datum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaveyX
Slår vad att de skickar båda och sedan kräver av dig pengar för båda också...

De skickar inte, jag hämtar.
Jag tycker i alla fall att det var sympatiskt. De frågade ju om det var okej.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har varit så nöjd med Webhallen men sista tiden så har det strulat!

Beställer saker som finns på lager på morgnarna men de skickar inte förräns efter 17 dagen efter mm!

(Supertrött och kan inte stava till "morgnarna"! Ser fel ut, eller är det rätt? )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
De skickar inte, jag hämtar.
Jag tycker i alla fall att det var sympatiskt. De frågade ju om det var okej.

Ja det är ju snällt av dom att binda upp dej så du inte köper i någon annan butik:rolleyes:

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ola33
Ja det är ju snällt av dom att binda upp dej så du inte köper i någon annan butik:rolleyes:

Jag har fortfarande möjlighet att avbeställa. Juh!
Dessutom har jag inte hittat Radeon 9600 Pro billigare någon annanstans.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Jag har fortfarande möjlighet att avbeställa. Juh!
Dessutom har jag inte hittat Radeon 9600 Pro billigare någon annanstans.

Jo 849kr är ju faktiskt ett mycket bra pris för tillfället:)

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem

Äntligen positiv kritik!
I detta hörn av forumet finns mycket negativ kritik mot företagen som vi har kommit oss att bli beroende av, med rätt många gånger, men det är kul att se

Visst är det som ni säger, dom låter dig skriva upp dig på två och ta det som kommer först, och antagligen kommer dom göra det med. Trots att det för dom innebär ett visst merjobb. Att se ett företag som äntligen månar om sina kunder tillräckligt för att sträcka sig utanför rutinen är en fröjd. Låt oss hoppas att fler tar efter dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaveyX
Slår vad att de skickar båda och sedan kräver av dig pengar för båda också...

Hur fungerar sånt där egentligen? Man läser ofta om krav från återförsäljarna där de hotar om att kräva ersättning för icke uthämtade paket. Hittills har jag aldrig råkat ut för det bara. Jag brukar helt sonika beställa grejerna och visar det sig att jag inte kan vänta på dem så struntar jag helt enkelt i att hämta ut dem. I synnerhet spelar det liten roll om du hämtar över disk.

Rent juridiskt sett måste det vara svårt att kräva ersättning av något du beställt med inte hämtat ut, eftersom det inte finns något bevis för att det varit du som beställt produkten.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Hur fungerar sånt där egentligen? Man läser ofta om krav från återförsäljarna där de hotar om att kräva ersättning för icke uthämtade paket. Hittills har jag aldrig råkat ut för det bara. Jag brukar helt sonika beställa grejerna och visar det sig att jag inte kan vänta på dem så struntar jag helt enkelt i att hämta ut dem. I synnerhet spelar det liten roll om du hämtar över disk.

Rent juridiskt sett måste det vara svårt att kräva ersättning av något du beställt med inte hämtat ut, eftersom det inte finns något bevis för att det varit du som beställt produkten.

dem loggar ip, och om de blir sura kan de börja tjaffsa med dig, men dem kan aldrig kräva dig på pengar (vad jag hört)

Permalänk
Medlem

Jag har också positiva erfarenheter från webhallen (handlar där ganska ofta). Beställde ett Tagan nätagg därifrån, hämta i butik. Sen såg jag att en annan butik hade på lager. Åkte in och köpte, sen skulle jag avbeställa från webhallen när jag kom hem.

Väl hemma så hade jag fått mail från webhallen, nätagget hade kommit in och hela beställningen var klar att hämtas. Skickade ett mail och 30 minuter senare var beställningen borttagen. Inget tjafs. Mycket trevlig support.

Permalänk
Medlem

Har beställt flera spel på Webhallen. Brukar nästan jämt lägga en beställning på Torsdag förmiddag och på Fredag efter jobbet ligger spelet i brevlådan. Betalar med nätbank och då ligger frakten på 39kr.

Så länge det funkar kommer jag fortsätta med att handla av dem.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller