Permalänk
Medlem

Stugan..

Någon som vet var man får tag på det gamla klassiska texbaserade DOS-spelet Stugan numera?

Visa signatur

// iBear

Permalänk
Avstängd

Stugan

Tjenare! Vet nån var jag kan tanka det klassiska spelet "stugan" till DOS? http://www.susning.nu/Stugan Har letat överallt!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Först lite hype: Du står på en brygga någonstans i Småland. Bakom din solvärmda rygg åker man vattenskidor. En kyrkklocka (som du inte ser) slår tolv.
Du ser ett hus rakt fram...

Sedan en länk: http://hem.passagen.se/rfrgu/stugan.zip

Permalänk
Avstängd

Tack grabbar

Permalänk
Medlem

SÄK (som downup hittade) har en del annat smått och gott i samma kategori...

(dessutom inte wärsch... http://www.lysator.liu.se/sak/copyright-policy.html)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Walkthrough till Stugan plz?

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magitek
Walkthrough till Stugan plz?

i h-e! här har man suttit och tragglat av och till i 10 år med det där skitspelet, och då ska du inte komma och be om nån jäkla walkthrough. j/k

allvarligt talat skulle det vara lite småtrevligt med en. vad ska man göra med vakten, egentligen, tex? vad göra åt det evinnerliga knackandet på fönstret man inte kan nå? varför kommer televerket och tar telefonen så fort man kopplar in den? hur stor chans är det egentligen att man överlever att gå in i köket? osv.

lite kuriosa: jag träffade för ungefär ett år sedan en person, och samtalet flöt in på stugan av ngn anledning. det visade sig att han tydligen pratat lite med kimmo en gång.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

HUr stänger man av pipet`?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

SÄK jo härlig sida, här even spel som jag har gjort på den ^^ inte många sidor som listar saker jag har gjort LOL ^^

Förvisso VÄLDIGT Länge sedan jag skrev ett text spel ^^

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
...lite kuriosa: jag träffade för ungefär ett år sedan en person, och samtalet flöt in på stugan av ngn anledning. det visade sig att han tydligen pratat lite med kimmo en gång.

Jo, han och alla andra D-teknologer på KTH. Jag har haft hans bror Viggo som föreläsare i en termin. När han sade att han hade gjort spelet Stugan kopplade jag inte alls, nu efteråt har det visat sig att det spelet var stort.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Nostalgi mina herrar. Jäklar va man lirade Stugan som liten

tar o tankar de me

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

weee, hade Kimmo som uppdragsgivare i ett programutvecklingprojekt i våras:)

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Hehe... Har bara haft Viggo som föreläsare och Kimmo som gästföreläsare på KTH... (Även haft deras föräldrar Henrik och Gerd som föreläsare.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

"Du har en halvrutten tomat i handen men den försvinner."

"Du har kommit till en sjö där du ser två båtar. Du kliver i en men upptäcker att den bara var en synvilla. Du sjunker...S J U N K E R!! [...] Oj! Du tappar allt du bär på. Nu ligger det på botten."

Seriöst, är det någon som lyckats klara det här spelet, om det ens går!?

Permalänk
Medlem

Spelet är ganska piggt på att låta spelaren dö...
Man kanske skulle kontakta någon av Erikssönerna och fråga om det går att klara spelet, dvs om det har något slut...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Hehe... Har bara haft Viggo som föreläsare och Kimmo som gästföreläsare på KTH... (Även haft deras föräldrar Henrik och Gerd som föreläsare.)

Jo den familjen kommer man inte ifrån i första taget om man läser NADA-kurser...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Oj oj... Stugan... femtums-diskett... oj oj... nostaligin flödar över!

Bra test på ålder: Beskriv "Stugan".

Permalänk
Medlem

"TYST! Jag haltar"...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd

I Windows så kan man typ inte se vilka poäng man får, iallafall inte i XP. hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyqwux
I Windows så kan man typ inte se vilka poäng man får, iallafall inte i XP. hehe

det går ju annars att ställa in så att fönstret inte stängs bara för att applikationen gör det.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd

vore nice med en version som inte va så jävla buggig. kanske inte finns men ibland försvinner det man sparat. fyfan asså.

Permalänk
Medlem

Ahh, gamla goda tider, kommer ihåg man satt o spelade det när det var nytt...
Undrar om jag inte hade det som original even.

Klarade aldrig spelet heller fast var nog en aning för ung.
Minns iaf sengångaren som hade mögel i pälsen

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Medlem

Ja, vad ska man säga. Det sjukaste spelet som gjorts kanske? Man får iaf skratta

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Permalänk

Källkod och kommentarer

På sidan: http://microheaven.com/svenska/stuga.shtml finns längst ner källkoden till stugan och ett dokument med kommentarer, man kan försöka göra en walkthrough utifrån den?

Permalänk
Medlem

tvungen att damma av en 7 år gammal tråd? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Förlåt

Förlåt, jag är ny här, så jag vet inte vad man får och inte får göra. Jag menade inte att reta upp någon, jag ville bara hjälpa till..

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Jag slog ihop de gamla trådarna eftersom det känns som att en tråd räcker. Det är fullt tillåtet att väcka upp gamla trådar, förutsatt att trådens ämne inte på grund av sin ålder inte är fullständigt ointressant samt förutsatt att ens inlägg för diskussionen i tråden framåt.

Permalänk
Medlem

Haha det är min diskret matte lärare som gjort det spelet med sin bror och nån till http://sv.wikipedia.org/wiki/Kimmo_Eriksson tyckte jag kände igen namnet när jag såg det