Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Labs2 erbjuder 1 Gigabit per sekund till privatpersoner

Permalänk

yay 120 mb/s

Permalänk
Medlem

Tihi till och med koreanerna kommer vara avundskjuka. Gött för dom som bor i Lund

Permalänk

Monster! Det är ju sinnesjuk egentligen... Och Telia säger att de inte kan bygga ut sina nät. Jo, tjena... De gör bara vad de behöver. Jag skulle önska att de hade bättre upload på deras ADSL-tjänster.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
Monster! Det är ju sinnesjuk egentligen... Och Telia säger att de inte kan bygga ut sina nät. Jo, tjena... De gör bara vad de behöver. Jag skulle önska att de hade bättre upload på deras ADSL-tjänster.

Klart att de bara gör "vad de behöver". De är ett företag som drivs med vinstintresse osv.

Det är tekniken som gör att de inte kan ha högre upload (på ADSL-tjänsten, notera avsaknaden av 2+). De skulle kunna uppgradera alla stationer, men det tar nog sin "lilla" tid

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Mm jag tycker en månadskostnad på 800:- är för mkt helt enkelt..
Hade inte spelat någon roll om jag kunde få 1 TG/s, jag använder inte så mkt bandbredd ändå (än så länge).

Men om 1 år är detta säkert standard i min lägenhet (Bor i HSB Malmö)

Jag har med 10/10 just nu och betalar 275:-/mån och det är lagom..
Har 100Mbit switchat nätverk mellan alla hsb-lägenheter i malmö..
Så jag klagar inte när jag tankar i 12MB/s

//Magnus

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
haha skrattar så jag dör.. ditt inlägg var ju fan det dummaste hittils!
snacka skit, en vanlig ny 7200 disk läser och skriver i runda slängar 40 mega byte / sekund.
teoretiskt max för gigabit är 125 mega byte / sekund så det krävs bara 3 st diskar i en ftp för att utnyttja bandbredden till max. Ta dina raidade scsi och kör upp nån stans.

Kör du dessutom mp3-radio, spelservers, webbsida med forutm etc så är ju 1Gbps lagom.
Och sen när ger gbit ethernet HÖGRE pingtider? Snarare lägre för man behöver snabbare routers osv. Men en router som klarar Gbit klarar Gbit och lär inte dö av nån gameserver din klant. Men visst ADSL tekniken kan ibland behöver interleave (hög ping till gateway) vid hög bandbredd men det är ju en annan teknik och går inte ens att jämföra.

Och visst kan dom ge 1Gbps/ person fram till gateway. Efter det är det ju ingen garanterad bandbredd. Där kan dom ha 100 000 pers som delar på 1Gps om dom vill det. Who knows.

Hoppas att jag lät sur för man blir jävligt trött på personer som ska rätta andra med saker som är helt käpprätt fel.

lät mycket klockare

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Klockrent, streama HDTV PIP typ 25 kanaler samtidigt.

Nä, själv skulle jag bara bli glad om jag hittade något bredband som kunde ge mig i alla fall 3-4 mbits upload...

Comhem gör tester med 2 mbit upload för sina 8mbit abonnenter men vägrar "släppa in mig" trots att jag ringt och tjatat på typ 5 pers på kundtjänst. Känner en person som har det och det har funkat klockrent i fler amånader för honom... dock vet man ju inte vad som hände rom de lanserar det fullskaligt.

Telia vägrar släppa upstreamspärren på deras ADSL2+ nät så typ vilket ADSL man än väljer är man begränsad till 1 mbit upload.
VDSL kan man inte få där jag bor och även om man kunde få det måste man vara löjligt nära telestationen.

Tydligen kan man bara få riktigt bredband åt båda hållen om man har fiber in i lägenheten... vilket jag inte har och inte kan få heller. Hyresvärden säger också att de inte ens är på jakt efter att knyta avtal med någon för tillfället utan tycker det är bättre om kunderna fixar sina egna uppkopplingar.

Var bor jag då?

Jo i Lunds Kommunala Fastigheter = teh sux0r

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Jag kan börja med att säga att tjänsten i sig verkar intressant, men mer är det inte...

Det jag ser som ett stort problem, vem vill peera med ett gäng lägenheter i lund som har gigabit? ingen vettig aktör, alltså blir det troligtvis peering med nån annan, men dock lite större aktör som har sin "bas" i malmö kanske? där peerar dom sedan med en av de större aktörerna, glocalnet säger vi för att göra det ännu roligare, GN i sin tur peerar med telia i gbg.

Alltså i mitt scenario: du sitter i lund och ska till din polare 500meter bort med telia, du måste till malmö, sen gbg sen tillbaka till lund... en annan polare som också har telia går till sin DSLAM och sen direkt till polare1

Du har 15 routerhop och din trafik har låg prio, du går genom 2 extra nät och jag kan GARANTERA att du har sämre svarstider (ping) än polare 2 som har 0,5mbit adsl...

Att säga att Ethernet har bättre svarstid än adsl är sant, MEN (egentligen borde MEN stå med fontstorlek 48 eller så) så fort du kommer utanför ditt egna nät SPELAR(48? ) det ABSOLUT INGEN ROLL!(48 igen)

Min polare hade (har) glocalnets 0,5 men blir inom kort uppgraderad till 8mbit Ett tag efter att han skickat in sin ansökan om uppgradering fick han plötsligt mycket sämre svarstider till diverse servrar, han bad mig kolla upp om det fanns några driftstörningar på hans nät (blev lite förvånad att han inte längre var kund hos skanova) efter lite stök och bök visades det sig att han numera gick på song network (tror jag, rätta mig om jag har fel ang glocalnet nu) i alla fall, de har sin peering med telia i göteborg, så han måste alltså gå till göteborg och tillbaka för att komma till mig... (500m fågelvägen, 30 mil kabelvägen...) vi andra har svarstider på mellan 5 och 15ms han kommer sällan, om någonsin under 40.

Det sista jag skulle oroa mig för var om mina diskar, min buss eller mitt NIC klarade att leverera, det är ju i sammanhanget billiga saker... SPECIELLT om du vill ha ett par datorer med internet-access...

Jag skulle vilja se den av er som har råd att köpa utrustning som klarar av att köra NAT(PAT) med gbps Throughput. Det handlar knappast om 500, inte ens 5000, 50 000 så börjar vi komma på mer korrekta siffror, ska vi dessutom ha brandväggsfunktioner till det handlar det om det dubbla... (nu finns det ju billigare alternativ också, en GNAT-box med gbps kapacitet kostar ju bara 35000:-, eller var det 100mbps varianten?, minnet sviktar...)

så vadå? ett moderkort med PCIe eller x, 1500:- elelr mer om det är ett servermobo...
gigabit ethernet NIC, 1000:- (vill ju ha någolunda bra grejjer) kanska kan få ett intergrerat på moderkortet iofs, men det är antagligen sunk ändå... och vadå, 1000:- ingenting ju...
Raidkort för PCIx med 4 IDE kanaler: 2000+
Diskar har man ju redan, annars säg 5000:- för 6 diskar

bara 9500:- för att göra sin dator gigabit kompatibel... men va jobbigt det blir om man skulle behöva läsa från disk samtidigt som man använde sin lina... får nog ta lite kraftigare grejjer

Raidkort med 8 IDE kanaler: 8000+
16 diskar, 14000:-

24500:- nu kan man ju göra en hel del mer med datorn än bara tanka också!

men 70k så har du en dator som är 100% gigabit kompatibel och nåt som klarar att köra NAT med gigabit throughput också!

(detta inlägget började någolunda seriöst, men började spåra ur lite, strax efter att klockan blev för mycket och jag blev för trött)

Självklart finns det gott om fördelar med att ha en gigabitlina, men att försöka köra NAT på denna kommer, förutsatt att man vill behålla maxhastigheten kosta mer än vad antagligen någon här är villig att ge. kanske 0,01% av sweclockers medlemmar, (jag är en av dem) kan få tag på utrustning som klarar av vad som krävs utan att betala dessa summor...

Detta är alltså pessimisten i mig som talat...

PS. kolla vad det kostar med en router som klarar 1 gbps throughput, routing sker på layer 3, NAT sker på layer 4, och dessutom måste varje enskilt paket skalas och packas i en ny förpackning...

TVIVLAR PÅ ATT MER ÄN ETT PAR PERS KOMMER ORKA LÄSA ALL SKIT JAG VÄLLT UR MEJ, JAG VET ATT JAG INTE HADE ORKAT IAF...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
Detta bredbandskrig... jag vill se tjänster inte massa bandbredd!

Jag vill ha bandbredd, inte en massa tjänster!!

Visa signatur

13,5TB år 2007.
~18TB år 2008.
Nu? Jadu.. ingen koll längre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP

Telia vägrar släppa upstreamspärren på deras ADSL2+ nät så typ vilket ADSL man än väljer är man begränsad till 1 mbit upload.

Nej, nu har du fel. Det finns ingen spärr!
Men däremot måste en tekniksk undersökning genomföras om man vill ha mer än 1Mbit upload. Och det kostar mer pengar för operatören. Vilket i sin tur resulterar i att operatören inte erbjuder det.

Men det finns operatörer som erbjuder det, och står för den extra kostnaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Klockrent, streama HDTV PIP typ 25 kanaler samtidigt.

Nä, själv skulle jag bara bli glad om jag hittade något bredband som kunde ge mig i alla fall 3-4 mbits upload...

Comhem gör tester med 2 mbit upload för sina 8mbit abonnenter men vägrar "släppa in mig" trots att jag ringt och tjatat på typ 5 pers på kundtjänst. Känner en person som har det och det har funkat klockrent i fler amånader för honom... dock vet man ju inte vad som hände rom de lanserar det fullskaligt.

VDSL kan man inte få där jag bor och även om man kunde få det måste man vara löjligt nära telestationen.

Tydligen kan man bara få riktigt bredband åt båda hållen om man har fiber in i lägenheten... vilket jag inte har och inte kan få heller. Hyresvärden säger också att de inte ens är på jakt efter att knyta avtal med någon för tillfället utan tycker det är bättre om kunderna fixar sina egna uppkopplingar.

Var bor jag då?

Jo i Lunds Kommunala Fastigheter = teh sux0r

Vad du gnäller, har LKF tagit beslutet att enbart hålla med ComHem så är det så.

Lundsstadsnät kör ADSL24: 24/3Mbit ta det om du kan.
http://www.lundsstadsnat.se/

Visa signatur

XFX Radeon RX 7600 Speedster QICK 308 Black | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 980 Pro 250GB | Samsung 960 Evo 250GB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hehehe, fasen vilken skön tråd, folk verkar allvarligt tro det finns obegränsat med kapacitet i Sveriges optokablar.

Ett PR-trick av Labs2 är det enda detta är, kolla deras ekonomi, dom behöver lite exponering. Om ni funderar på att skaffa detta, tänkt efter både en och två gånger, läs vad folk skriver, 1gbit är fu**ing omöjligt som allmän tjänst till privatpersoner, allrahelst för den larviga summan, sen tar du och kollar på ekonomin för Labs2 igen...

Hade dom kommit med en gbittjänst för 8k per månad så hade jag inte sagt nåt...
Kvalité kostar, u get what u pay for... enough

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Nej, nu har du fel. Det finns ingen spärr!
Men däremot måste en tekniksk undersökning genomföras om man vill ha mer än 1Mbit upload. Och det kostar mer pengar för operatören. Vilket i sin tur resulterar i att operatören inte erbjuder det.

Men det finns operatörer som erbjuder det, och står för den extra kostnaden.

Har pratat med tre operatörer som kör ADSL2+ genom Telias nät, ingen av dem kan erbjuda mer än 1 mbit uplaod eftersom telia spärrar nätet. Två av de operatörerna jag pratade med sa självmant att de vill erbjuda 3 mbit upload men helt enkelt inte kan det på grund av telia.

Låter ganska skumt att samtliga tre operatörer skulle hitta på samma ursäkt.

"Vad du gnäller, har LKF tagit beslutet att enbart hålla med ComHem så är det så.

Lundsstadsnät kör ADSL24: 24/3Mbit ta det om du kan.
http://www.lundsstadsnat.se/"

LKF har inget avtal med comhem längre. Att kommunala fastigheter står utan vettigt bredband är ganska knast IMHO. I övrigt håller ju LKF ganska hög standard så varför inte.

Lunds Stadsnät, trots att de har sitt kontor några hundra meter från där jag bor, kan inte leverera sina tjänster till södra lund...

ps. det var ett jäkla tjat om att folk gnäller nuförtiden. allt som inte är positivt är tydligen "gnäll" på nätet numera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Hehehe, fasen vilken skön tråd, folk verkar allvarligt tro det finns obegränsat med kapacitet i Sveriges optokablar.

Ett PR-trick av Labs2 är det enda detta är, kolla deras ekonomi, dom behöver lite exponering. Om ni funderar på att skaffa detta, tänkt efter både en och två gånger, läs vad folk skriver, 1gbit är fu**ing omöjligt som allmän tjänst till privatpersoner, allrahelst för den larviga summan, sen tar du och kollar på ekonomin för Labs2 igen...

Hade dom kommit med en gbittjänst för 8k per månad så hade jag inte sagt nåt...
Kvalité kostar, u get what u pay for... enough

knappast fibern som har kapacitets problem, snarare den aktiva utrustningen. Labs2 verkar inte direkt ha super hög peering kapacitet så den där 1Gbps e nog inte mycket o hänga i julgranen, tjänsten kommer nog 5-10 år för tidigt eller nått.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Man kan dra lockbetet att de nu kan skicka 5 miljoner mail samtidigt utan att de märker någon skillnad.

Det känns underbart, det ska jag säga till min pappa, mamma, farfar, mormor, brorsan, syrran, morfar, morbror. osv osv.

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas en del som tror att vi inte kan utnyttja gbit nätverk på pc's pga pci bussen. Som några andra redan påpekas så är detta bara en begränsning om kortet sitter på just en pci 32 bit 33 mhz plats. Då kanske max blir ca 70 megabyte i sekunden i praktiken, dvs betydligt snabbare än vanligt 100mbit.

Dock är det ju så att många nyare chipset har dedikerad buss för nätverk. tex intel 875, 925, nvidia nforce i olika smaker. De har tillräcklig bandbredd tillgänglig för nätverket.

Givetvis är det så att de lyckliga människor som får den här tjänsten väldigt sällan kommer att komma upp i full bandbredd. Möjligtvis om du tankar från grannen.

Anyway.. yes.. I det läget (när du tankar från grannen) så kommer kanske hans hårddisk att sätta gränsen för farten.

men då säger jag: SO WHAT?!?.. jag skulle vara ganska glad om jag fick tanka i 30 MEGABYTE i sekunden!!
Dvs 24 sekunder för 700 meg eller två och en halv minut för 4,3 gig

Så sluta klaga och bitcha! Sure man kommer ine upp i 1 gbit med labs 2's uppkoppling men du kommer inte upp i 24 mbit med vanlig adsl heller särskilt ofta!

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

LKF har inget avtal med comhem längre. Att kommunala fastigheter står utan vettigt bredband är ganska knast IMHO. I övrigt håller ju LKF ganska hög standard så varför inte.

Ja att LKF har sagt upp avtalet om att LKF skall administera ComHems bredband är korrekt, men koax linan finns kvar men man får teckna avtalet med comhem direkt istället för genom LKF.

Direkt från LKF´s sida.

INTERNET VIA KABEL-TV
Internet via kabel-TV finns i alla LKFs bostadsområden (utom i Veberöd och Genarp).

LKF:s hyresgäster i Lunds stad, Dalby och Södra Sandby som vill abonnera på Internet Cable vänder sig till comhem.

Produktinformation om internettjänsten finns på www.comhem.se

Hyresgäster i Revingeby, som vill teckna bredbandsabonnemang skall vända sig till Teleservice i Sjöbo www.teleservice.net.

TELEFONSUPPORT HOS COM HEM
Om Internettjänsten inte skulle fungera kontaktar Du comhems kundservice på telefon
0771-55 00 00. Ordinarie öppettider är vardagar 09-20, helger 10-18.

LKF har dessutom tecknat ett specialavtal som ger LKFs hyresgäster möjlighet att varje dag mellan 08-22 kontakta comhem. Vid kontakt före eller efter ordinarie öppettider är det viktigt att informera om att Du är hyresgäst hos LKF.

https://www.lkf.lund.se/boportalen/hyrinfo/kabeltv.htm

Visa signatur

XFX Radeon RX 7600 Speedster QICK 308 Black | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 980 Pro 250GB | Samsung 960 Evo 250GB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Ah.. vilken underhållning det har varit att läsa denna tråd på morgonen med mitt frukostkaffe.

1 Gbit till privatpersoner.. nja.. jag håller med Decibel att detta är bara pr-trick.
Ni har tjatat en hel del om hårdvara hit och dit och vad som behövs för att klara full hastighet. Ni har dock glömt saker som att källan måste orka leverera datan också. Sen ska alla knytpunkter mellan er och källan klara av att hålla hastigheten. Sen kommer era spekulationer om hårdvara som ska klara av att ta emot datan. Sen finns det faktiskt nått som heter mjukvara (program samt operativsystem) som även de ska klara av att bearbeta datan och sen skicka det tillbaka över bussarna som transporterar det till hårddisken.

Det är ungefär 500 st 2 meter höga hinder för en dvärg att ta sig över och hålla samma hastighet som en professionel häcklöpare.

Deras bandbredd kommer troligen användas för ip-telefoni, bredbands-tv och liknande tjänster. Jag är lite tveksamt inställd till dessa tjänster hos BBB (min operatör) just för att jag bara sitter med 10 Mbit. På en 1Gbit lösning skulle man utan problem kunna köra detta och få ett par MB/s i hastighet för ens tankningar över.

Sen måste jag nästan säga några ord som moderator: Ge er med alla påhopp för att nån är mindre kunnig och uttalar sig om saker som är fel. Ni behöver inte kalla varandra idioter och starta krig för att alla inte är fullt insatta.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Avstängd

hm men BBB måste ju uppgradera till 100Mbit för dem som köper sådana tjänster, väl ?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
hm men BBB måste ju uppgradera till 100Mbit för dem som köper sådana tjänster, väl ?

Jag är inte så säker på det. Jag vet att man klarar sig med ip-telefoni på 10 Mbit. Telefonen tar bara ett par kb/s i bandbredd när den används. Detsamma gäller nog bredbands-tv från BBB. Saxar från deras hemsida:
Hur påverkas kapaciteten av att jag tittar på TV?
TV-tjänsten tar ca 5 Mbit/s i anspråk under tiden du tittar. TV-trafik prioriteras alltid före surftrafik i nätet.

Så det blir 5 Mbit/s över alltså. Fortfarande tillräckligt för att surfa, skicka epost och chatta. Skulle vara jobbigt om man blev tvingad till att uppgradera för att få använda deras tjänster.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Avstängd

hm tvingad till 100mbit? ja så synd förutsatt att det inte blir andra merkostnader än de tjänster man köper.

nej givetvis tar inte IP telefoni någon kapacitet att tala om , men tv som sagt .. tar ca hälften, fast för de flesta så göra det nog inget.

varför så mycket klagande på deras GB tjänst? lab2 får ju inte mer kapacitet om de har bara 100Mb tjänster eller nån Gb tjänst ....
men det kan ju vara tervligt att veta att man maxar deras nät iaf om man någonsin kan det samt att TV tjänster inte påverkar andra sessioner man har, samt att lokalt så kan man få otrolig fart om man har tur

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Orsaken till att man inte vill uppgradera till BBB 100/100 Mb/s är deras trafikspärrar på 300 GB/månad vilket inkluderar uppströms- och nedströmstrafik. Om man överskrider denna gräns får man köpa bandbredd eller bli fast med 128 Kbit/s tills månaden är slut.

Antagligen så kommer 1Gbit/s att vara delat mellan säg 20 uppkopplingar. Labs2 utnyttjar som de flesta andra ISP:er att aldrig någonsin kommer alla som sitter på linan att samtidigt maxa sin teoretiska kapacitet.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem
Citat:

Har pratat med tre operatörer som kör ADSL2+ genom Telias nät, ingen av dem kan erbjuda mer än 1 mbit uplaod eftersom telia spärrar nätet. Två av de operatörerna jag pratade med sa självmant att de vill erbjuda 3 mbit upload men helt enkelt inte kan det på grund av telia.

Låter ganska skumt att samtliga tre operatörer skulle hitta på samma ursäkt.

http://www.netatonce.se/index.php?action=privatpersoner.adsl....

Där har du en operatör som erbjuder det.

Telia spärrar inte det.
Utan det blir helt enkelt en mer kostnad för operatören om han vill erbjuda högre upload.
Den kostnaden kan man knappast ta ut utav slutkunden då det knappt skulle finnas några slutkunder som vill betala det priset.

Så vilket är då enklast? Säga att det är Telia som "spärrar" det, eller att säga "vi är snikna så vi vill inte stå för den extra kostnaden"

Permalänk
Medlem

Underbart! Fatta hur många spelservrar man skulle kunna dra upp där..:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Ah.. vilken underhållning det har varit att läsa denna tråd på morgonen med mitt frukostkaffe.

1 Gbit till privatpersoner.. nja.. jag håller med Decibel att detta är bara pr-trick.

Detta gäller än sålänge bara på bostadsområdet vallen i Lund... & i det området kostar det pengar att tjacka en lght... mycket pengar.

http://www.labs2.se/customers/hsbskane.html

Men Labs2 ger sig in i xDSL marknaden med...

http://www.labs2.se/pr/press2004112901.html

Visa signatur

Permalänk

ska bli kul att höra vilken respons tjänsten får
Någon får slå en signal till Birgersson och fråga hur han tänks sig att financiera allt detta.

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Prata med birgersson i telefon är som att lyssna på väckelsemöte i knutby, hade kontakt med honom tidigt i våras om hans ip-telefoniprylar och lösningar han använde.
Men som ovan talare säger, ska bli kul att se resultatet, och ännu roligare att dra på smilgroparna när det inte funkar som dom tänkt sig.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
http://www.netatonce.se/index.php?action=privatpersoner.adsl....

Där har du en operatör som erbjuder det.

Telia spärrar inte det.
Utan det blir helt enkelt en mer kostnad för operatören om han vill erbjuda högre upload.
Den kostnaden kan man knappast ta ut utav slutkunden då det knappt skulle finnas några slutkunder som vill betala det priset.

Så vilket är då enklast? Säga att det är Telia som "spärrar" det, eller att säga "vi är snikna så vi vill inte stå för den extra kostnaden"

Säker på att de går via telias nät och inte kopplar via stadsnätet tex?
Finns ju gott om regionala snabba lösningar men de brukar oftast ionte ha så bra töäckning som de har som använder telias nät ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Säker på att de går via telias nät och inte kopplar via stadsnätet tex?
Finns ju gott om regionala snabba lösningar men de brukar oftast ionte ha så bra töäckning som de har som använder telias nät ju.

kvittar, fortfarande telias koppar, då måste dom göra utredning har dom fått för sig.

Permalänk
Medlem

Magnus. Glöm inte att HSB´s interna nätverk är utbrett till minst Lund och Trelleborg.
Håller med dig att de 275:- i månaden är väl värda. Hoppas bara att HSB bolina tar 1gbit uppkoppling i det nya avtalet som ska skrivas nästa höst. Då kommer priset pressas till 275:- och uppåt.