Permalänk
Medlem

Hur flasha bios enklast

moderkort som i sign.
Hur flashar jag bios enlkast/smidigast?
då jag aldrig gjort detta så skulle en detaljerad beskrivning vara önskvärd

Permalänk
Medlem

är det inte inbyggt flash meny som med mitt asus kort.. alt +f2 vid bios boot, så har du biosen på en 3.5" diskett och flashar.

men jag vet inte hur det funkar med s939 moderkorts biosar dock

återstår och se, får med EPOX s939 kort nu i veckan

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Inte vad jag kunnat läsa i manualen iaf, men jag vet inte.
Ska kolla upp det när jag kommer hem

Permalänk
Medlem

Finns det inte något winflash utility till ditt moderkort? Isf är det alternativet det enklaste. Alltså du flashar direkt i windows och startar om bara.

Kolla på hemsidan för moderkortet.

Permalänk
Medlem

Altså ett program som köres i windows bara

Permalänk
Medlem

Jag har samma moderkort som du, när jag flasha mitt gjorde jag det med MSI live genom deras webbsida. Det funkade mycket smidigt. MSI Live ligger på drivrutins cd:n. Prova detta....

Permalänk
Medlem

själv skulle jag aldrig i hela mitt liv flasha i WINDOWS.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elex
Jag har samma moderkort som du, när jag flasha mitt gjorde jag det med MSI live genom deras webbsida. Det funkade mycket smidigt. MSI Live ligger på drivrutins cd:n. Prova detta....

Ja jag hittade det nu
tack för det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elex
Jag har samma moderkort som du, när jag flasha mitt gjorde jag det med MSI live genom deras webbsida. Det funkade mycket smidigt. MSI Live ligger på drivrutins cd:n. Prova detta....

Instämmer till 100%. Sålänge risken är större än en bråkdels procent att nåt pajar, skulle jag aldrig för mitt liv kunna göra det. Inte bara för att jag är rädd om prylarna, men det känns ju väldigt opålitligt att flasha från windoze. Skulle inte förvåna mig om BIOSen blev helt fuckade av det.. (går nånting långsamt eller konstigt, nånsin, skulle tanken jaga mig resten av datorns liv )

Permalänk
Medlem

Det är inte svårt om man har rätt programvara.

Jag har flashat BIOS 10 gånger och det fungerar perfekt nästan alltid.

Det är en smaksak om man vill flasha sitt BIOS på CD-ROM eller floppy. Om man vill vara på den säkra sidan.

Vill man återställa sin flashing ska man göra backupper. Men det är tyvärr något som man bara kan göra med hårdvaran. Det kan du inte göra i operativsystemet, om du inte tillgång till alla serienummer och liknande som finns i ditt BIOS. Vilket man normalt inte har, eftersom det är "hårdkodat" in i BIOS-et.

Visa signatur

Din sökning - läsningsvänlig - matchade inte något dokument. Your search - site:sweclockers.com mats-ats - did not match any documents.