Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
tänkte på en sak om kylaren...den har ju heatpipes som ska gå utanför chassit, men om man nu råkar komma emot den tillräckligt så de kommer emot chassimetallen, så kommer väl det bli kortslutning och nätagget slå ifrån?

vad snackar du om? har du ström i kylflänsen :D? dessutom borde inte nätagget vara kopplat i chassit heller :S

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
vad snackar du om? har du ström i kylflänsen :D? dessutom borde inte nätagget vara kopplat i chassit heller :S

Måste ha pratat i nattmössan
Såklart det inte är ström i heatpipsen

Fy på mig

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Den heter ThermalTake Schooner, och inte ThermalTake Shooner...
Annars var det en trevlig nyhet.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Jag är inte alls hemma på passiv kylning, kan någon förklara hur bra det egentligen funkar? skulle jag kunna göra mitt 6800gt med bara en passiv kylare, t ex den från zalman?

Längtar efter tester på denna iaf..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Jag är inte alls hemma på passiv kylning, kan någon förklara hur bra det egentligen funkar? skulle jag kunna göra mitt 6800gt med bara en passiv kylare, t ex den från zalman?

Längtar efter tester på denna iaf..

Nej, du kan inte använda den från Zalman då den inte passar, men dom håller på med en ny version som skulle komma ut i November

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

De var jag som tipsade om nyheten

hoppas den kommer att funka till nvidias nya kort...

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

Steffe okej, vi antar att den passar, frågan handlade inte om det, utan snarare om kortet kan hålla sig så kallt av den att jag kan köra fläkt löst.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Steffe okej, vi antar att den passar, frågan handlade inte om det, utan snarare om kortet kan hålla sig så kallt av den att jag kan köra fläkt löst.

Du borde nog kunna köra fläktlöst eftersom produkten denna tråd handlar om är fläktlös och passar till både ATi's och nVidia's kort så är svaret, ja du kan köra utan fläkt. Men jag är inte hundra på det då det inte står exakt vilka kort den passar till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Suck. Varför måste man få delar av kylaren utanför chassit? Jo för att det är för varmt där. Jag säger bara BTX, pronto! Fattar inte varför alla stretar emot där. Bara för att det e Intel som utvecklade. Löjligt.
Denna produkten är som ett direkt erkännande att luftcirkulationen kring grafikkortet är för dåligt. Deras lösning är att via ömtåliga heatpipes föra ut värmen. Kan inte fatta varför folk tycker det är vettigare än att sänka tempen inne i lådan istället. Det går ju!
BTX åt folket!

Permalänk
Medlem

Steffe, jag förstår att den är till för att öras fläktlös och bör passa mitt kort, men ja menar, även om den passar, så kallar jag det inte funkar om kommer kommer idla i 80 grader.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser ut som att man kan ställa in hur långt utanför lådan heatpipesen skall vara. Så det är ju helt upp till var o en hur mkt man vill "riskera".

Permalänk
Medlem

man måste ha fläkt på zalmans fläns om man har GeForce FX5900 och uppåt samt ATI 9800 och uppåt. Utan fläkt idlar kortet så j*vla högt så det e inte sant.
Har Dual Heatpipe varianten på mitt FX5900Ultra och den idlar på 46 grader när jag kör Zalmans OP1 fläkt på 5v. (den som är tillbehör till kylaren) och går upp i en 56 grader när jag spelar för fullt och kör fläkten på 12v.

Så du slipper INTE fläkt om du har ett modernt grafikkort.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Bra kyl alternativ

Någon som vet någon kylflänslösning som passar till x800xt och shuttle sb81p ?

Permalänk

tja, tror ni att den passar 9800 xt ? har en shuttle, för socket 939

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk
Medlem

Blehh

Ska ju sägas att jag föredrar Zalmans alternativ... lite mindre... kyler som satan

Permalänk
Medlem

Schooner recension

Här har ni en recension, verkar funka, synd att de inte jämför med andra kylare bara.

http://www.techniz.co.uk/modules.php?name=Reviews&rop=showcon...

Permalänk
Medlem

Nu kan den köpas ganska billigt och har fått bra kretik än!
Verkar vara bättre än Zalmans lösning, men orkar inte byta.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=41156

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm