Så! trött!!!!! på mina Hårddiskar

Permalänk
Medlem

Så! trött!!!!! på mina Hårddiskar

Jag har 5 st hårddiskar:

3x Seagate Barracuda 200 Gb 7200 RPM 8Mb cach

1x WD 120 Gb 7200 RPM 8Mb cach

1x Maxtor 200 Gb 7200 RPM 8Mb cach

Har köpt lite efter hand. Jag har inte något extra kontrollerkort nu dvs. att jag bara kan ha 4 st inkopplade samtidigt men iaf till problemet.

För ett tag sedan började hela mitt system krångla vissa av hårddiskarna började klicka och väsnas (även nån av Seagate diskarna)

och det kan ju inte vara så att nästa alla av min hårddiskar fick hårdvarufel helt plötsligt. Det kan gå några sekunder av klickande sedan hänger sig datorn, sen får man plocka lite med kablarna för att få igång datorn igen.

Finns det nått känt virus eller nått som gör att dom får fnatt? eller va kan de annars vara för fel?

PS dom fungerar perfekt ibland det beror på villka jag har inkopplade sen oftast efter ett tag bryter dom ner igen.

Ibland så går startsektorn åt helvete o jag får fixa det men Fixboot på Xp-skivan

SNÄLLA finns det inte någon som kan hjälpa mig vill bara att allt ska funka.!

Visa signatur

d-_-b

Permalänk
Medlem

Låter som om du har för klent nätagg.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till kontrollerkortet?
Fick liknande problem när jag glömde instalera drivrutiner till mitt Promise-kort.

Permalänk
Inaktiv

Håller med darkie. Vad har du för nätagg? Lägre än 400W skulle jag inte vilja driva ditt system med.

Permalänk
Medlem

Ja så kan det nog vara, för jag har ett:

Chieftec nätaggregat - 360 Watt

Men jag ska se om jag kan prova med nån kompis Nätagg o se om det
blir bättre

Visa signatur

d-_-b