Grafikkort under 2005

Permalänk
Medlem

Det känns bittert att korten inte kommer till butik när man vill. Dock får ju butikerna inte heller in de moderkort jag tänkt stoppa in graffet i

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Elder Scrolls 4 kommer väl knappast komma redan nästa år? Blir med nöd och näppe isåfall.
Och hur krävande kommer San Andreas vara?

elders scroll 4 är redan klart...

det enda speltillverkarna gör med det spelet e o hittar på nya questst o letar buggar typ

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
elders scroll 4 är redan klart...

det enda speltillverkarna gör med det spelet e o hittar på nya questst o letar buggar typ

Eh var du rolig nu eller? Eller vet du ngt som resten av världen inte vet? Eller skiljer sig din definition av "klart" från resten av världens?

De flesta gissar på en release Q1/2 2006. Skulle det komma redan tex julen 2005 vore det en skräll. Iofs en mkt välkommen skräll, men knappast ngt att hoppas på. Ungefär som att betta på ett hålstege-drag i texas NL poker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Om det kommer över huvudtaget, ryktet går att ubisoft ska köpa codemaster och i så fall kommer opf omvandlas till ett fps i mängden . Nåja, förhoppningsvis kommer xbox versionen av opf ut under 2005 och vi får en en tjuvtitt på hur opf2 kommer se ut.

Um... X-Box versionen ser precis lika dan ut som på PC... http://www.bistudio.com/games/ofx.html

VBS1 är ligger nog närmare. http://www.virtualbattlespace.com/screenshots.htm

Permalänk

Det är ju roligt att dom lanserar nya grafikkort när dom knappt börjat sälja dom "gamla". Beställde ett x800 xt från datorbutiken i sommras som forfarande inte har kommit in i lager, och änn mindre levererats =(

Visa signatur

[Intel Core 2 QUAD Q6600] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI nForce 650i] [Asus ENGTX460 Top X2 SLI] [Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 Tot. 8gig] [1x Western Digital Raptor 10000rpm 16MB 150GB] [1x Seagate Barracuda 250Gb] [1x Seagate Barracuda 200Gb] [Windows Vista Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem

Har tänkt köpa nytt system med grafikkort, moderkort och cpu. Har 18k just nu men har inte tänkt lägga ut mer än 10k. Tittar på amd 64 3500+, x850 xt pe och något moderkort som funkar med socket 939 och pci-e. Men vad kan ni rekommendera och när kommer x850 till försäljning? Är tackar för svar.

edit: finns det något moderkort ute nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Jag hade tänkt att köpa nytt system inkl. grafikkort, jag räknar med ett Abit RX850 XT PE. Vad tror ni det kommer ligga i för prisklass runt Juli-augusti. Kanske bör jag vänta lite längre ifall det skall gå ner i pris?

Du kan ju beställa ett X850 XT nu för 4400kr.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Hur ska konsumenterna hinna med? Det är mycket hårdvara som måste bytas ut i datorer.
Den som köpt ett X800 pro i år har ett föråldrat grafikkort sommaren 2005, det känns som det måste sakta ner lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Du kan ju beställa ett X850 XT nu för 4400kr.

Jo, jag vet. Det jag undrar är vad kortet troligen kommer ligga på under Juli/Augusti nästa år.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WEKS
Um... X-Box versionen ser precis lika dan ut som på PC... http://www.bistudio.com/games/ofx.html

VBS1 är ligger nog närmare. http://www.virtualbattlespace.com/screenshots.htm

Nä, BIS:s "huvudprogrammerare" sa i en tråd på OFP forumet att XBox versionen var en bättre "preview" av OPF2 än VBS1. VSB1 använder i princip samma grafikmotor som OPF medan Xbox versionen kommer använda en uppdaterad version.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firestarter_666
Det är ju roligt att dom lanserar nya grafikkort när dom knappt börjat sälja dom "gamla". Beställde ett x800 xt från datorbutiken i sommras som forfarande inte har kommit in i lager, och änn mindre levererats =(

Hahaha ja det är otroligt men den som väntar på nåt gott...Nästa sommar kanske?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Hur ska konsumenterna hinna med? Det är mycket hårdvara som måste bytas ut i datorer.
Den som köpt ett X800 pro i år har ett föråldrat grafikkort sommaren 2005, det känns som det måste sakta ner lite.

X800 pro föråldrat grafikkort sommaren 2005?Knappast.Om dom ska bli föråldrade beror väl på spelen som ska släppas och det vet vi inte så mycket om än så länge.Många kommer ju att använda Source ,Crytech och Doom 3s motorer och till dom funkar ju X800 pro rätt bra va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Hur ska konsumenterna hinna med? Det är mycket hårdvara som måste bytas ut i datorer.
Den som köpt ett X800 pro i år har ett föråldrat grafikkort sommaren 2005, det känns som det måste sakta ner lite.

Ja! Kanske vi borde lagstifta om att tekniken inte får göra alltför stora framsteg under en viss tid. Eller nej, vi tvingar grafikkorttillverkarna att sparka hälften av folket på R&D-avdelningen? Eller nej nu vet jag - istället för att whina som värsta ilandsbarnet kanske du kan inse att du inte "måste" någonting alls. Det är dina pengar, köp vad du vill. Vill du inte ha det, så låt bli. Tack, nästa.

Permalänk
Medlem

Glöm inte de bärbara. Väntar otåligt på Geforce 6800 GO@450/1200+MXM+AMD64m 0,09µ

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Hur ska konsumenterna hinna med? Det är mycket hårdvara som måste bytas ut i datorer.
Den som köpt ett X800 pro i år har ett föråldrat grafikkort sommaren 2005, det känns som det måste sakta ner lite.

Med tanke på dina specs låter du som en sån som bara måste ha precis det senaste nytt och absolut inte får missa en generations utveckling även om det betyder att hela utvecklingen ska sakta ner bara för att du ska hinna med. Tur att verkligheten ser annorlunda ut och inte låter sig bromsas på grund av att vissa vill flasha med att dom har dom senaste grejerna konstant.

Permalänk

SLI är possitivt på den punkten,
man slipper byta grafikkort varje år, men kanske vartannat år

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Alla spel som säljs idag stödjer fortfarande GF3 kort så risken att ett X800pro är otillräckligt i sommar är nog ganska liten.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

R5x0
ÄNTLIGEN
Har haft mitt 9800pro i bra bit över ett år nu men har lovat mig själv och låta bli x8xx korten.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ePetter
Med tanke på dina specs låter du som en sån som bara måste ha precis det senaste nytt och absolut inte får missa en generations utveckling även om det betyder att hela utvecklingen ska sakta ner bara för att du ska hinna med. Tur att verkligheten ser annorlunda ut och inte låter sig bromsas på grund av att vissa vill flasha med att dom har dom senaste grejerna konstant.

Nej det var inte det jag menade, ursäkta mig, det är iofs spännande med lite nya grejer också.
Nej förlåt, var antagligen förbannad på något/någon när jag skrev inlägget.
Gott nytt år på er.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
SLI är possitivt på den punkten,
man slipper byta grafikkort varje år, men kanske vartannat år

Blir iallafall dubelt så dyrt så det spelar ju ingen roll, hellre köpa nytt istället för att köpa två de gånger man köper.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled