Permalänk
Medlem

Högtalare 2.1, TDK S80

Ngn som äger ett par av dessa?
http://www.tdk-europe.com/index.php?id=54&WYSESSID=ot4cc6pq1l...

Blev sugen på dem eftersom subben ser hyfsat liten ut och för att de är snygga.
De är tänkta att ersäktta mina gamla välljudande Apple högtalare från 1993 som sjungit sin sista vers.
Främst skall jag ha dem till att koppla in mp3spelaren till samt agera väckarklocka, kanske kommer tas med på resor också.

Sett både bra och dålig kritik mot TDK S80, men inte några tester där de jämförs med andra högtalare.

Ngn som har några erfarenheter? Gärna jämförelser med andra högtalarsystem, t.ex JBL creature II.

/Nisse

Permalänk
Medlem

min kompis har dom...tycker inte dom är så prisvärda, han köpte dom för 1300:- du kanske har hittat dom billigare? dock så skulle jag lägga pengarna på ett logitech system för dom pengarna, låter bättre.
Om man ska beskriva ljudet i dom så ska jag väl säga att det faktsikt låter lite burkigt och att dom inte går tillräckligt djupt för att lyssna på musik....enbart 60 hz

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

Skriv ut maxbelopp och krav så ska vi nog hitta något bra högtalarpaket.

Permalänk
Medlem

Ok, har läst både gott och ont om ljudet, tror inte det gör så mkt om det bara når ned till 60hz, vill jag pumpa ordentligt gör jag det med stora anläggningen. =P
Högtalarna jag hade innan har ju enbart ett element och de lät tillräckligt bra så det är inte särskilt mkt som skall överklassas här.

@Drakir
Eftersom TDK S80 kostar ca 800kr kan vi sätta maxbeloppet där nånstans.

Vill 2 högtalare med inbyggd förstärkare, helst utan sub som låter bra, tar liten plats och det skadar inte om de är snygga.
Tyvärr finns det ju inga tester(som jag har hittat) som jämför flera olika datahögtalare annat än 5.1 system.

Permalänk
Medlem

Min pappa har köpt ett par Logitech X-230, 2.1 för under 400 kr hos Pcaction.se, hämtar ut dem imorron troligen så jag kan ju kolla om de är något för dig men Creative I-trigue serien är annars bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om du har runt 2.000 Kr skulle jag verkligen rekomendera ett Boston Acoustics system. Dom klår allt annat jag har lyssnat på med hästlängder.
Jag har idag ett av deras äldre versioner som var deras "Top of the Line" när det var på marknaden. Annars skulle jag kunna rekomendera Ett lite billigare Logitech system vid namn Logitech X-230 Högtalare. Gav syrran ett par i julklapp och jag blev riktigt förvånad när jag provlyssnade på det. Basen är det bra drag i, hos syrran står det under bordet vid fötterna och tjänar som fotpall med.

Logitech:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34093

Boston Acoustics:
http://www.bostonacoustics.com/index.asp

Visa signatur

Antec Sonata + Antec Sonata AcoustiPack / Abit IC7 + v. 23 BIOS / Pentium 4 @ 3.0 GHz + Zalman CNPS7000A-Cu / 2 x TwinMOS 512 Mb PC 3200 DDR Ram / Club 3D Radeon 9800 Pro + Zalman ZM80C-Hp + Zalman ZMOPT1 / D-Link 530 TX 10/100 Mbit/s
Samsung DVD SD 616E / Nec DVD +- RW1300A / Iomega Zip 100 / Samsung Diskettstation

Permalänk
Medlem

Jag letar inte efter ngt system för 2000kr, har bra grejer redan.
Det jag letar efter är billiga och snygga små högtalare med inbyggd förstärkare som låter hyfsat.

Permalänk
Medlem

Ledsen att jag inte har hört av mig angående högtalarna än, men det är så att de är lite försenade och då det är helg nu så kommer de väl först på måndag.

Har läst massor med recensioner, både från proffesionella och amatörer och jag måste säga att det verkar riktigt lovande om högtalarna.

Permalänk
Medlem

Uppfattat

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat högtalarna i ett par dagar.
De har ett ganska varmt ljud tycker jag och en del smarta funktioner som hörlursingång och on/off knapp på högra högtalaren.

400 kr är de definitivt värda, har inte hört så många i samma klass så jag kan inte uttala mig så mycket om klassen men tycker att de är väldigt mycket för pengarna och de blir bara snyggare och snyggare ju mer man ser på dem.

Permalänk
Medlem

Ok, tackar