Permalänk
Avstängd

Hade man vetat om SLI varit möjligt med Ultra-D med hjälp av något litet trixx så hade moderkortsvalet varit ganska självklart för min del.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

jag bryter mig in i diskutionen med en fråga, Är det någon som vet vilka de bästa ramminnerna som kommer att sitta fina på dfis nya kort?

Permalänk
Medlem

ocz plat rev2, alla som har använt/använder dem älskar dem. Men det finns ju en del andra fina minnen också, de senaste från a-data tex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
Hade man vetat om SLI varit möjligt med Ultra-D med hjälp av något litet trixx så hade moderkortsvalet varit ganska självklart för min del.

Precis det är därför jag inte bokat något kort. Ingen kan svara på om det klarar "fake" SLI eller inte som MSI's Ultra kort kan. På extremesystems.org säger de ja, men killarna som säger det gissa bara. Bara en eller 2 killar som har fått tag i korten där och de har SLI modellen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Fake SLI eller ej, om DFI visste att deras Ultra-D skulle kunna hantera två "sammarbetande" graffakort (vilket de borde göra) så skulle dom väll inte sälja kortet så billigt? Men jag förstår att du väntar, jag tycker också att det på något sätt borde vara möjligt att få de två korten att sammarbeta, även om jag inte tror det kommer hända. *virrvarr* Nå, om inte annat får man väll köpa Gigabyte graffa till sitt Ultra-D

E_P_P_O_H:
Ja du.. Nån sorts TCCD gör väll jobbet men du skall nog själv läsa på och bestämma vilket minne som passar dig.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

jag undrade hur dessa skulle funka?
OCZ EL DDR PC-3700 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Fake SLI eller ej, om DFI visste att deras Ultra-D skulle kunna hantera två "sammarbetande" graffakort (vilket de borde göra) så skulle dom väll inte sälja kortet så billigt? Men jag förstår att du väntar, jag tycker också att det på något sätt borde vara möjligt att få de två korten att sammarbeta, även om jag inte tror det kommer hända. *virrvarr* Nå, om inte annat får man väll köpa Gigabyte graffa till sitt Ultra-D

E_P_P_O_H:
Ja du.. Nån sorts TCCD gör väll jobbet men du skall nog själv läsa på och bestämma vilket minne som passar dig.

På MSI's NEO4 kort så funkar ju "fake SLI" och det kortet kostar runt 1300 kr. Tycker DFI kan göra samma sak, eftersom det är heltupp till tillverkarna om de vill tillåta sina kort att kunna göra det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_P_P_O_H
jag undrade hur dessa skulle funka?
OCZ EL DDR PC-3700 Platinum

De är fina också, TCCD där med, med de kretsarna blir det sällan fel, och med brainpower pcb, riktigt fina ^^

Ps. Hoppe nu vet jag vilken tråd ^^ Ds.

Permalänk
Medlem

http://www.theinquirer.net/?article=20611

Detta är början på något stort! DFI och Corsair, vilket par dom är. XPERT börjar se mycket intressant ut, låt oss hoppas att dom lever upp till de (iaf mina) högt stälda förväntningarna.

Gambit: "heltupp till tillverkarna" stämmer bra. Så himla skönt att det inte blir fight här på sweclockers så ofta. Pease!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p