Permalänk
Melding Plague

Foxconn störst

<font style="font-size: 10pt"><b>Foxconn störst</b></font> <small class="small">tisdag 11 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Har ni hört talas om tillverkaren <a href="http://www.foxconn.com/" target="_blank" >Foxconn</a>? Inte?
<br />
<br /><a href="http://www.digitimes.com/bits_chips/a20050111B1066.html" target="_blank" >DigiTimes</a> rapporterar att Foxconn har blivit Taiwans största privata ägda företag. De hade intäkter för cirka 12,9 miljarder amerikanska dollar under 2004 och förväntas öka ytterligare under första kvartalet detta år.
<br />
<br />Som en jämförelse hade Foxconn dubbelt så mycket intäkter under december månad som världens största moderkortstillverkare, Asus. Läs lite mer hos <a href="http://www.digitimes.com/bits_chips/a20050111B1066.html" target="_blank" >DigiTimes</a>.
<br />
<br />Trots detta är Foxconn små på moderkortsmarknaden i Sverige idag. Det är bara en <a href="http://www.asbis.se/" target="_blank" >Svensk distributör</a> som säljer vidare Foxconn-moderkort för tillfället. Vi hoppas dock att flera distributörer tar in Foxconn då de i flertalet test har visat sig vara mycket snabba prestandamässigt.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ja där ser man... mycket man inte känner till där nere i asien.

Permalänk
Medlem

Foxconn gör i princip alla plastdelar, kontakter mm som sitter på vanliga moderkort, så de är inte små precis.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

De brukar nämnas ganska ofta när man läser om större mässor, så helt okända är de inte här.

Permalänk
Medlem

Tror jag har sett det märket på en fläkt jag har på min gamla P3a..?

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Har väl gjort chassin en gång i tiden foxconn (hon hai), och studerar man moderkort noga kan man se foxconn lite varstans på kontakter, även IDE kablar kan det stå på, och fläktar då.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Avstängd

Finns på pc city..;-)

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem

Foxconn, tillverkar inte dem moderkort som går under namnet Leadtek?

Permalänk
Medlem

Jag har ett styck Foxconn-moderkort (från en compaq ).

Permalänk
Medlem

Foxconn har monopol nästan på plast/sockel komponenter.
Så oväntat är det inte, ju mindre konkurrerenter du har desto bättre.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Ganska fräckt att det är privat ägt, om snubben som äger det säljer det kommer han att bli snuskigt rik (snubben är nog redan det )

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att köpa Aktier i Foxconn och i så fall var gör man det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Ganska fräckt att det är privat ägt, om snubben som äger det säljer det kommer han att bli snuskigt rik (snubben är nog redan det )

Privat = icke offentligt (statligt). Skulle nog tro det finns mer en ägare till Foxconn

Permalänk
Medlem

Acer

Acer är också en sån där doldis.
De är bus-stora på komponenttillverkning, samt deltillverkning av datordelar.

De är ganska stora som "eget" märke också, men mycket stora när det gäller ovan tillverkning.

Visa signatur

Intel Core7, uppjagad något via Asus P6T Deluxe v2. Svart Anteclåda, 3*2GB ram, Asus Ati 4890, 2*1TB extern-HDD, 2*1TB internHDD, Windows 7 x64 RC, 24" BenQ

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Heh där ser man. Aldrig hört talas om de. Trodde att ASUS och ABIT var störst. Hoppades på ABIT iaf.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Klart man sett FOXCONN grejer på moderkortet. LOTES finns ju även. Har även en chassifläkt det står FOXCONN på.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Foxconn gör DELL's moderkort på beställning av DELL.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluekiwi
Foxconn gör DELL's moderkort på beställning av DELL.

Ja, det lär ju inte vara på beställning av Apple.

Permalänk