kan tyvärr instämma med de flesta som klagar på denna sida:
jag är kunden som gett mkt dålig kritik via denna sida:
http://se.pricerunner.com/retailer/18726/reviews
Här är vad jag ursrpungligen skrev till dem och till pricerunner:
Mitt liv som Internetkund
Beställde en skärm via Internet från ITservice. En HP v7650 för priset
1652,50 kr. Märkte dock dagen efter att de hade EXAKT samma skärm men
nu till priset 1256 kr, alltså en sänkning av ca 400 kr. Ojdå tänkte
jag och ringde direkt deras support som sa att det gick att lösa utan
några bekymmer alls! Så bra tänkte jag och avvaktade nu min 400 kr
billigare skärm. De annullerade alltså min ursprungliga order och la
in en ny men till det lägre priset. Detta fick jag verifierat två
gånger via deras support att allt var ok och att det inte var några
bekymmer. (Ringde och dubbelkollade för att hemsidan inte uppdateras,
se vidare skärmdump.)
Ett antal dagar senare kommer så en postavi, jag hämta skärmen och
packade upp den och den fungerar felfritt, dock saknar jag faktura?
Dagen efter kommer en faktura men till det första priset, 1652,50 kr.
Jag ringer genast ITservice som säger att det nog bara blivit något
fel, de lovar att återkomma dagen efter. Detta sker ytterligare en
gång, lovar återkomma och att allt skall lösas men återkommer varken
via e-post eller telefon. Den tredje dagen får jag numret direkt till
Mikael, ekonomiansvarig (0855671534) som tyvärr meddelar att jag måste
betala skärmen till det ursprungliga priset 1652,50 kr. Visst kan jag
skicka tillbaka skärmen men då ska den var obruten, omöjligt då jag
redan börjat använda den via inrådan av deras support. Sen kommer
frakten kosta en del… Har försökt att resonera med dem utan framgång,
det som deras tidigare support var inte mer värt än luft, Mikaels ord
står fast och jag måste betala den ursprungliga fakturan a 1712,50 kr
(60 kr frakt)
Visst kanske det skulle gå att paketera ner skärmen och skicka
tillbaka den men med tanke på hur ITservie hittills skött mitt ärende
så har jag fått allt för mycket avsmak för vidare samröre med dem!
Betalar under protest ursprungliga räkningen.
Vidare så säger de att man skall få kolli-id utskickat så att man kan
hämta varan tidigare på sitt utlämningsställe, detta fungerar tyvärr
inte heller. Fick vänta på "snigelposten" ett antal dagar extra pga.
ITservice uppenbarligen bristande kompetens.
Jag bifogar även en skärmdump från deras hemsida som visar att jag
visst skulle betala det lägre priset! Men detta var tyvärr inte mycket
värt.
Slutord
Mycket klantiga och inkompetent personal, jag avråder starkt alla från
att handla här!
Tillägg till swec.
att de har bemödat sig att svara pricerunner men inte mig säger oxå en del om deras "support", har mailat dem men ej fått svar utan "sprang" bara på deras svar via pricrunner
fö så var det visst samma skärm iaf enligt deras egen support, men det säger iof mer om dem än om vad den som svarat via pricerunner skriver.
det var/är deras support som lovar att kolli id skalla skickas vilket tyvärr inte heller fungerar.
sen så skriver de en annan sak via pricrunner än vad de sagt till mig, jag blev aldrig upplyst om att jag fick skicka tillbaka skärmen i brutet skick...
så bli inte lurade av deras "billiga" prier via pricrunner som jag uppenbarligen blivit. sen kan man ju alltid undra vilken sida pricerunner står på, kunden eller återförsäljarens? att bara ge återförsäljaren chans att berätta sin sida tycker iaf jag är mkt enkelriktat!
EDIT: har vart i kontakt med dem igen och ska nu får återlämna skärmen i brutet skick och därefter få tillbaka pengarna!
återkommer om allt går som det ska