Beställa från IT Service. Någon som gjort det?

Permalänk
Medlem

Beställa från IT Service. Någon som gjort det?

Jag tänkte kanske beställa en bärbar dator från IT Service. http://www.itservice.se/

Någon som har erfarenheter av det?? Fördelar?? Nackdelar??

Permalänk
Medlem

Jo ja har beställt där ifrån, jag valde förskottsbetalning och inte fått det än bara gått 8 dagar nu... jag har ringt dom men dom sa det va på väg... det e inte världens bästa service iaf...

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk

Jag gjorde en beställning ifrån dem måndag kväll. Allt jag beställde var i lager. Nu har det gått tre arbetsdagar och på ordersammanfattningen i mitt konto står det fortfarande "2005-08-22 21:15: Din order behandlas.". Jag valde faktura som betalningsmetod.

Är det så att de verkligen inte har rört min beställning över huvud taget, eller är de bara inte så detaljerade? Man tycker ju att de åtminstone borde skriva när de har börjat behandla den, när de har börjat packa o.s.v. Det är ju lite fult att skriva att den "behandlas" direkt när man skickat in den, och sen inte uppdatera den mer över huvud taget.

Hur står det för er som har beställt därifrån förr?

EDIT: hade visst fått en avi med posten idag där det stod att det kommit. de uppdaterar visst inte det över huvud taget.

EDIT2: Det var bara väskan till min laptop som jag fick. Min laptop har de inte ens packat än. Skulle iaf få kollinummer när de hade ett.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem

Vad överraskand, en liten datafirma med billiga priser är dåliga på att leverera inom rimlig tid.. GOSH! never seen that before..

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Vad överraskand, en liten datafirma med billiga priser är dåliga på att leverera inom rimlig tid.. GOSH! never seen that before..

Vad överraskand, en kille utan liv som sitter på ett forum och hackar på folk som skriver vanliga frågor... GOSH! never seen that before..

Jag vet, vi förbjuder diskussioner om lågpris-sajter, samt bannar alla som inte känner till rutinerna och exakt hur de sköter hemsidan på varenda shopping-sajt.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Vad överraskand, en liten datafirma med billiga priser är dåliga på att leverera inom rimlig tid.. GOSH! never seen that before..

säljer de information!?
ok då vet jag

Jag skulle alldrig beställa från en mindre firma om jag inte vet vad andra folk tyckte om dem innan, sån är jag. 8 dagar är lite väl lång tid om de har varorna på lager :S

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Dialect IT Service heter dom till och med. Dialect är iaf inget blufföretag så dom borde sköta sig ändå tycker man

Permalänk
Medlem

Jag beställde en digitalkamera för avhämtning i butik. Gick smidigt, tog 2 (eller var det 3?) dagar så kunde jag hämta den. Däremot tror jag inte att det är världens mest kunniga personal som jobbar där, då han bakom disken såg ut som ett stort frågetecken när jag sade att jag "skulle hämta ut min Ricoh Caplio R1V som jag beställt". Han hade alltså noll koll på vad det var för en produkt. Men han kanske var helt insnöad på dataprodukter och foto var helt enkelt inte hans gebit.

På det stora hela nöjd, men inte så att jag beställer därifrån igen om de inte har mycket bra pris på den vara jag eftersöker.

Permalänk

Idag fick jag visst en faktura på 13500kr, eller rättare sagt två likadana kopior av samma faktura. Varorna har de inte ens skickat ännu, så de kan ju drömma om att jag skickar några pengar innan jag har fått min dator.

Lite roligt att företaget som har hand om fakturan heter acme

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largo-Sama
Vad överraskand, en kille utan liv som sitter på ett forum och hackar på folk som skriver vanliga frågor... GOSH! never seen that before..

Jag vet, vi förbjuder diskussioner om lågpris-sajter, samt bannar alla som inte känner till rutinerna och exakt hur de sköter hemsidan på varenda shopping-sajt.

GOSH! pms? pubertetsbesvär?

1-2 trådar om dagen som innehåller samma sak, Jag beställde från Erik Andersson Extra Billigt AB och de tar lång tid på sig. Sen var det inte menat som någon som helst Hackning på pubertetspojkar som dig. Det var bara menat som en kritik mot alla dessa butikpåburk företag som poppar upp hela tiden.
Skärp dig och håll dig borta från personangreppen, så lovar jag att göra detsamma.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk

Sheep:

Klockrent! Som sagt undrar jag hur många trådar det krävs innan folk lär sig. "Hjälp, jag förskottsbetalade för en laptop från IT-himlen.nu och har inte fått något på två månader. De svarar inte på mina mail heller, *snyft*". Typ.

Det finns ett antal seriösa företag att välja bland: Dustin, Komplett, Datorbutiken, Webhallen, med flera. Varför tar folk risken med suspekta källarföretag? I synnerhet sådana som har lite pengar? (att betala några kronor mer torde vara att föredra jämfört med att bli blåst på alla pengar)

Permalänk
Medlem

kan tyvärr instämma med de flesta som klagar på denna sida:
jag är kunden som gett mkt dålig kritik via denna sida:

http://se.pricerunner.com/retailer/18726/reviews

Här är vad jag ursrpungligen skrev till dem och till pricerunner:

Mitt liv som Internetkund
Beställde en skärm via Internet från ITservice. En HP v7650 för priset
1652,50 kr. Märkte dock dagen efter att de hade EXAKT samma skärm men
nu till priset 1256 kr, alltså en sänkning av ca 400 kr. Ojdå tänkte
jag och ringde direkt deras support som sa att det gick att lösa utan
några bekymmer alls! Så bra tänkte jag och avvaktade nu min 400 kr
billigare skärm. De annullerade alltså min ursprungliga order och la
in en ny men till det lägre priset. Detta fick jag verifierat två
gånger via deras support att allt var ok och att det inte var några
bekymmer. (Ringde och dubbelkollade för att hemsidan inte uppdateras,
se vidare skärmdump.)

Ett antal dagar senare kommer så en postavi, jag hämta skärmen och
packade upp den och den fungerar felfritt, dock saknar jag faktura?
Dagen efter kommer en faktura men till det första priset, 1652,50 kr.
Jag ringer genast ITservice som säger att det nog bara blivit något
fel, de lovar att återkomma dagen efter. Detta sker ytterligare en
gång, lovar återkomma och att allt skall lösas men återkommer varken
via e-post eller telefon. Den tredje dagen får jag numret direkt till
Mikael, ekonomiansvarig (0855671534) som tyvärr meddelar att jag måste
betala skärmen till det ursprungliga priset 1652,50 kr. Visst kan jag
skicka tillbaka skärmen men då ska den var obruten, omöjligt då jag
redan börjat använda den via inrådan av deras support. Sen kommer
frakten kosta en del… Har försökt att resonera med dem utan framgång,
det som deras tidigare support var inte mer värt än luft, Mikaels ord
står fast och jag måste betala den ursprungliga fakturan a 1712,50 kr
(60 kr frakt)
Visst kanske det skulle gå att paketera ner skärmen och skicka
tillbaka den men med tanke på hur ITservie hittills skött mitt ärende
så har jag fått allt för mycket avsmak för vidare samröre med dem!
Betalar under protest ursprungliga räkningen.

Vidare så säger de att man skall få kolli-id utskickat så att man kan
hämta varan tidigare på sitt utlämningsställe, detta fungerar tyvärr
inte heller. Fick vänta på "snigelposten" ett antal dagar extra pga.
ITservice uppenbarligen bristande kompetens.

Jag bifogar även en skärmdump från deras hemsida som visar att jag
visst skulle betala det lägre priset! Men detta var tyvärr inte mycket
värt.

Slutord
Mycket klantiga och inkompetent personal, jag avråder starkt alla från
att handla här!

Tillägg till swec.
att de har bemödat sig att svara pricerunner men inte mig säger oxå en del om deras "support", har mailat dem men ej fått svar utan "sprang" bara på deras svar via pricrunner
fö så var det visst samma skärm iaf enligt deras egen support, men det säger iof mer om dem än om vad den som svarat via pricerunner skriver.
det var/är deras support som lovar att kolli id skalla skickas vilket tyvärr inte heller fungerar.
sen så skriver de en annan sak via pricrunner än vad de sagt till mig, jag blev aldrig upplyst om att jag fick skicka tillbaka skärmen i brutet skick...
så bli inte lurade av deras "billiga" prier via pricrunner som jag uppenbarligen blivit. sen kan man ju alltid undra vilken sida pricerunner står på, kunden eller återförsäljarens? att bara ge återförsäljaren chans att berätta sin sida tycker iaf jag är mkt enkelriktat!

EDIT: har vart i kontakt med dem igen och ska nu får återlämna skärmen i brutet skick och därefter få tillbaka pengarna!
återkommer om allt går som det ska

Visa signatur

markus

Permalänk

Largo-Sama:
Att fakturan kommer ifrån ACME beror på att dom har anlitet detta företag att sköta om deras fakturasystem.
Detta är väldigt vanligt då ACME inte bara fakturerar, utan även tar ansvar om kunden inte betalar sin faktura, så företaget som skickar produkten får alltid betalt.

Men det är konstigt att du fick din faktura före du fick datorn, för det hela går ju ut på att kunden ska kunna få produkten innan han betalar.