X-Bit Labs testar nätaggregat

Permalänk
Melding Plague

X-Bit Labs testar nätaggregat

<font style="font-size: 10pt"><b>X-Bit Labs testar nätaggregat</b></font> <small class="small">onsdag 19 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/psu-methodolog..." target="_blank" >X-Bit Labs</a> har publicerat en artikel som handlar om hur man testar nätaggregat. De har genom åren jämfört många nätaggregat och som bekant är det inte alltid helt lätt att se vilken modell som är bäst i ett givet tillfälle. Artikeln ligger på sjutton sidor och det står mycket om hur nätaggregat fungerar. Kort och gott en mycket bra artikel om nätaggregat och varför det är viktigt att ha ett bra strömaggregat.
<br />
<br />"<I>Our laboratory has been testing power supply units (PSUs) of the ATX standard for quite a long time already, and our testing methodology has been constantly evolving and improving to achieve two important goals: to give us a foundation for an objective comparison of different PSU models and to make our tests intuitively understandable and visual. Learn more about our testing methodology from this detailed article!</I>"
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/psu-methodolog..." target="_blank" >X-Bit Labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Får väl läsa lite nu

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Hedersmedlem

To much text for me to read

Permalänk
Medlem

Huh 17 sidor nästan ren text, tom små bokstäver. Hehe som att läsa en bok. Hann till sida 3 sen blev jag trött. Det var rätt så intressant för dom går och förklara väldigt bra. Men har man läst El & Tele så känns som en repetition.

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt bra artikel! För de som läst el/elektronik är första sidorna lite av en repition, för de som inte gjort det rekommenderar jag starkt att ni läser det om ni vill få lite mer förståelse om hur ett nätaggregat fungerar.

Good work X-bit labs!

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Tjänare va han har skrivit

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Tjänare va han har skrivit

säkert bra artikel för nätaggsrecensenter

Permalänk
Medlem

Fy fan va det tog tid att läsa det där, säkert 1½ timme och då struntade jag i vissa sidor

jag förstog inte mycket av dom första 5-10 sidorna (även om lite grann fastnade ändå) och tydligen behövde jag inte göra det heller då själva testen (diagramen) var väldigt lätta att förstå. Den som är intreserad av hur man testar ett nätagg och inte hur man designar ett kan gott början läsa på sidan 13 för att spara en timme.

Bra artikel även om jag tycker att dom kunde påpekat att man inte behöver läsa allting.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB