Problem med Datorhandel.com

Permalänk
Medlem

Problem med Datorhandel.com

Beställde ett grafikkort från dom för 1.5 månader sen, har inte fått det än, avbeställde förra veckan i måndags, har inte fått mina pengar än. Nån annan som varit med om samma sak därifrån?

[i]Redigerat av Castor: Ämnesraden redigerad av Castor. "Datorhandel.com Jävla svin!!" är lite onödigt.[/i]

Visa signatur

KwakuM

Permalänk
Medlem

Söööööööööööök

Permalänk
Medlem

Det brukar ta ett tag när man vill ha pengar tillbaka från en internetdatorbutik. Tyvärr, inget ovanligt, det är bara att vänta. Inte ens världens bästa "komplett" är så snabba med sådana utbetalningar. En gång fick jag vänta 3-4 veckor på mina pengar.

Visa signatur

Abit NF7-S v2.0, Barton 2500+, Twinmos Winbond 2x256, 3d Club Radeon 9800 pro, Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA, Maxtor DiamondMax 10 200GB ATA

Permalänk
Medlem

Det har varit väldans brist på vissa grafikkort ett tag och alldeles speciellt ATI-baserade kort.
När det gäller återbetalning har butiken 30 dagar på sig.
Så att skrika efter en vecka har man intemycket för.

Permalänk
Medlem

Åfanken.. du åxå...

Jodu, du är icke ensam...

Se min egen gnälltråd om samma bolag: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=38065...

Man får surfa runt och titta på lagersaldon. Sen får man ta smällen at det blir ca 200kr dyrare att köpa nu. Dock så lovar jag dig att man lider mindre blir mindre av att punga ut 200kr mer, än att se sin produkt sjunka i pris med 200kr medans man väntar....

Typ samtidigt som jag insåg att jag aldrig kommer få graffet från d-handel.com så snubblade jag in på en rutinkontroll hos Kylning.com, voi'la där var mitt kort, min klimp, min ögonsten.
Tackar tackar nästa dag hämtade jag ut det på posten.

Som sagt, studsa runt, runt runt. Varje dag..på alla "lämpliga" leverantörer. tillslut så får du syn på en som är i saldot. Inte till det pris som på d-handel men ca +200 får man räkna med.

Mina erfarenheter pekar åxå på att man får varorna fortare om man tar dom emot PF än förskottsbetalning. Dock så är mitt underlag lite tunt ännu för att drämma näven i bordet.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Om det är ett Palit 9800 se så kommer du aldrig att få kortet. De har troligen inga sådana kort alls, det är bara en "inkastare" till deras webshop. De hoppas att man lessnar och avbeställer själv.

Permalänk
Medlem

Har aldrig beställt därifrån själv, men har fått intrycket av att det är en riktig skojarbutik. Dom har aldrig haft nåt GFX i lager när ja kikat, ändå sätter dom ut jättelåga priser o hoppas på att kunder binder upp sig.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Har själv beställt därifrån två gånger. Visst har leveranserna tagit lite tid men produkterna har alltid fungerat. Välinpackade dessutom.

Jag har fått intrycket av att det är en seriös butik.

Permalänk

jag var med om samma sak +lite mer saker, men hotade man lite med lagtexter och sådant så började de fatta efter några veckor att de kanske ändå borde reagera... kolla min tråd

Permalänk
Medlem

Webhallen.com har alltid varit snabba de gånger som jag fått pengar tillbaka av dom.
2-3 bankdagar har det tagit.

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem

Enkelt råd är att aldrig förskottsbetala för blir det som för KwakuM att grejen inte finns inne eller inte finns att uppbringa alls så kan butiken hålla på betalningen i 30 dgr inna dom är tvungna att betala tillbaks det man har förskottsbetalat.